Concursul AVON Movie for Life, organizat de AVON Cosmetics Romania si Kinofest, cu sprijinul IQads, a provocat si in acest an realizatorii romani de film (fie ei profesionisti, studenti sau amatori) sa creeze scurtmetraje care sa transmita cat mai memorabil si mai emotionant mesajul Campaniei pentru sanatatea sanilor: “A promite inseamna a face. Promite ca mergi la control!” Desfasurat in cadrul platformei de creatie The Creator by IQads, dupa inscrieri care au durat 6 saptamani, au fost primite in concurs 51 de lucrari, dintre care cele mai bune 27 au fost selectionate in finala si pot fi vazute si votate online, pana pe 28 noiembrie 2010, pe http://creator.iqads.ro/avon/inscrieri. Cele mai bune trei filme din concurs vor fi recompensate cu premii in valoare totala de 3.000 de euro.
Lucrarile au fost evaluate deja de juriul profesionistilor Kinofest si de publicul prezent la proiectia speciala AVON Movie for Life din prima zi a festivalului, pe 3 noiembrie, la Muzeul National de Arta Contemporana din Bucuresti. Clasamentul intermediar este disponibil in cadrul platformei The Creator.
Cele 27 de lucrari, care totalizeaza peste 100 de minute de film, au stiluri de realizare si abordari foarte diferite: de la cateva secunde pana la maximul de 7 minute admis de brief, comedie sau drama, film mut sau animatie, reportaj sau clip publicitar. Dar toate reusesc sa transmita un mesaj puternic si convingator, incercand sa determine femeile care le vad sa faca promisiunea de a merge la controlul mamar periodic, cea mai eficienta solutie pentru prevenirea canceului la san. Astfel, fiecare scurtmetraj functioneaza ca un indemn, atat pentru sine, cat si pentru cele dragi.
Editia din acest an, care a depasit ca numar de inscrieri pe cea din 2009, vine sa confirme potentialul creativ al comunitatii IQads si capacitatea membrilor acesteia de a genera idei foarte bune, pe brief-uri dintre cele mai diverse.
Campania pentru sanatatea sanilor a fost initiata in 2002 de AVON Cosmetics Romania, sub numele de Campania impotriva cancerului la san, reusind pana in prezent sa educe si sa constientizeze de gravitatea bolii mai mult de 80% din femeile care traiesc in Romania. Mai mult decat atat, fondurile stranse din vanzarea produselor dedicate au fost donate catre fundatii, pentru finalizarea de proiecte precum “Unitatea Diagnostic Mobil - San si Col Uterin”, un spital de oncologie modern in Timisoara si aparatura pentru spitalul oncologic Ion Chiricuta din Cluj.
In 2006, sub deviza “1 din 8 femei”, campania a ilustrat intr-un mod inovativ faptul ca una din opt femei risca sa se imbolnaveasca anual de cancer. Campania a avut un impact foarte puternic, socand prin mesajul direct si a adus rezultate foarte bune in termeni de awareness si vanzare produse dedicate. Din 2007, comunicarea a fost dusa un pas mai departe, pentru a convinge femeile sa mearga la un control medical. Astfel, a fost dezvoltata campania “Afla ca esti bine”, purtand un mesaj care indeamna la actiune, pozitiv.
Din 2010, initiativa primeste un nou nume, Campania pentru sanatatea sanilor, si un mesaj cu atat mai optimist: “A promite inseamna a face. Promite sa mergi la control!”