Ce a realizat ROM cu ultima sa campanie ("The Taste of Coolness", considerata deja campania anului) e mai mult decat o revigorare a imaginii, prin intermediul unui inconsistent truc de fatada, asa cum bombanesc unii critici... Tot coolness-ul si toata discutia aceea despre patriotism au adus, precum calul troian in pantece, rezolvarea unor probleme mai vechi ale comunicarii de produs/brand.
Mai intai justificarea brandname-ului. In fond, de ce ii zice ROM acestui baton ciocolatiu care, din 1964 pana in anii '90, s-a numit „CIOCOLATA CU ROM”? Ca asa-i mai scurt? mai simplu? mai... cool? Nu: ci pentru ca acest produs pe baza de cacao nu contine destula cacao (si unt de cacao), ca sa poata fi denumit generic ciocolata, conform normelor internationale. Asadar, no more „CIOCOLATA CU”! Pe staniolul ambalajului a ramas doar "ROM"!
Comentarii
De catre cine? IQAds? Tu, Florin Dumitrescu? Dumnezeu? Poporul roman?
Si 2, cand o sa incetam a ne extazia in fata a campanii facute si ras-facute de zeci de ani in afara? (fake "outrageous" ad, dupa care vine un protest fake fata de reclama initiala, dupa care vine reveal-ul "a fost o gluma")
Campania anului, auzi. Pfft.
da, New Coke, Whopper Freakout si cine mai vrei tu s-au vazut si s-au facut, tiparul e acelasi, revealul e mai prost (nu vii sa spui ca de fapt ai glumit cand pe cealalta parte faci petitii pentru readucerea vechiului Rom inapoi, pentru ca risti sa pari ca nu stii ce sa faci cu propria campanie). Tare de tot ar fi fost daca veneau spasiti si cerandu-si scuze, multumeau celor 55000 de romani care i-au ajutat sa se trezeasca si anuntau ca, la cererea publicului spectator, Rom se intoarce. Venind sa spuna ca de fapt a fost o gluma si ca oricum s-ar fi intors pierd din consistenta.
Totusi, campania asta imi arata doua lucruri: un client destept care stie ce si cum sa masoare dupa o campanie din asta si stie clar de ce a aprobat-o. Jos palaria lor, iar celor care isi fac griji pentru vanzari punand intrebarea cretina "a meritat sa fie atat de creativi'" le doresc numai bine si mai mult curaj. Mai ales Andreei MD (sper din tot sufletul ca acronimul, vezi tu mai incolo ce e asta, nu vine de la Marketing Director si nici de la, Doamne fereste, Managing Director) ii spun ca genitivul de la ciocolata e altul, secret. Al doilea lucru pe care-l observ e ca publicitatea din Romania are sanse sa-si revina.
Deci da, Eugen, in momentul de fata asta e campania anului in Romania. Slava Domnului!
Raspuns personal: Nu.
Imi placea ciocolata cu rom, mi se parea interesanta. In utlima vreme cumparam 2 marci. Dupa campanie doar una: Poiana. Cu articolul asta mi-am dat seama si de ce are un gust mai bun (pt mine).
Parere personala: Da, e adevarat, romanii au un patriotism reactiv dar faptul asta poate fi folosit intr-un mod ok sau nu. Eram chiar curios cum urma sa se termine campania si da, cred ca ar fi fost interesant de vazut un ROM care isi cere scuze pentru "boacana facuta". De aici as putea sa trag concluzia ca undeva, cineva a avut o teama ca romanii nu au un patriotism reactiv atat de puternic si ca nu vor cere inapoi produsul "nealterat". Si atunci ce te faci? Ramai cu steagul SUA pe ambalaj? Deci nu s-a mers pana la capat. Au ales varianta sigura (zicem ca a fost poanta noastra si gata) care din pacate mie imi aduce aminte de politicianul "sucist" si de lipsa de cuvant din Romania. Ma intreb daca vor mai fi luate in serios comunicatele de presa de la ROM si daca oamenii vor mai crede orice schimbare pe care o va promova. Ma intreb.