Mi se intampla sa ma intersectez, mai ales in ceainarie, cu oameni care imi spuneau "Ne cunoastem! De pe Facebook!". Asta o data, de 2x, pina m-am hotarit ca o fi toata lumea pe FB, dar eu chiar vreau sa cunosc cu adevarat oamenii cu care sunt prietena, fie si online…
Evident, sunt dintre cei care de vreo 3 ani incoace se uita ingroziti la numarul celor care aleg sa traiasca online si se intreaba incotro? Incotro ne duce masina conexiunii, inspre o unica, singura si impartasita viata virtuala? De pe Facebook stim cand suntem intr-o relatie, amorezati, complicati, cand am slabit, cand ne-am plimbat, ce am gatit si mancat, ce am vazut si ascultat, cand am avut orgasm si de ce..
Ca publicitar sau advertiser nu poti sa fii decat fericit – nici in visele noastre cele mai frumoase nu credeam sa fie asa simplu sa vedem consumatorul atat de gol, dezbracat de teama ca cineva vrea sa profite de pe urma lui…el singur, singurel ne spune zilnic cine este si ce vrea. Insa ca om caruia ii place sa vorbeasca, sa priveasca in ochi, sa prinda zambete, entuziasm, uimire sau fericire "in direct", eram cel putin derutata de linistea de Facebook, iPhone sau Blackberry care se asterne intre doi, trei oameni care sunt in acelasi loc, dar de fapt nu sunt …
De ceva vreme insa, incet, dar sigur, spaima se risipeste si imi dau seama ca tot raul, cum se spune, e spre bine. Oamenii se urca in masina conexiunii, dar se urca doar ca sa coboare in lumea reala; o lume in care oamenii chiar iubesc viata si se intalnesc sa impartaseasca asta. Zilnic primesc invitatii la cel putin 5 evenimente, iar Facebook declara la sfirsitul lui 2009 ca lunar sunt create 3,5 mil. de evenimente, care te invita in lumea reala; probabil anul acesta numarul respectiv de evenimente este creat zilnic!
Asadar, spre norocul nostru, ca orice masina, si masina conexiunii este doar un mijloc, un mijloc de transport care aduna oamenii in functie de ceea ce cauta sau ce le place si-I coboara in statia dorita – evenimente mai mult sau mai putin culturale, concerte, expozitii de tablouri si pisici, gale de binefacere, festivaluri de carte si seminarii de dezvoltare personala, targuri de haine si mancare. Oamenii iubesc pur si simplu intalnirea directa cu alti oameni si abia asteapta sa coboare la marele party sau marele bar care incepe sa devina lumea reala!
Intrebarea e: vor brandurile sa participe sau sa faciliteze intalnirea oamenilor la acest party global? Suntem noi, publicitarii, pregatiti (cu idei si servicii) sa mergem la marea intalnire din strada sau tot asteaptam sa cream spoturi, executii speciale in print, OOH si bannere care sa vanda unor oameni care nu vor decat sa intalneasca alti oameni?