Buzz cu Raluca Feher (Creative Director, CAP)
IQads: De ce nu mai e misto publicitatea romaneasca? (nu cea de festival, cea care e difuzata intens)
Raluca Feher: Pentru ca nu sunt bani, nu e timp, nu sunt oameni care sa mai vrea sa faca publicitate misto. Oameni la client si oameni la agentie.
Pentru ca s-a umplut lumea de retzetari, de consultanti, de strategi care au citit 2 carti despre branding si propavaduiesc uniformitatea.
Pentru ca oamenii s-au nesimtit, si-au zis ca merge si asa, bugetul de media e ala care conteaza de fapt.
Pentru ca se munceste pentru bani si nu de placere si pentru bani.
Si pentru ca s-a ofilit farmecul publicitatii.
Nu mai sunt festivalurile de altadata, salariile de altadata, chefurile de altadata, deci sunt mult mai putini oameni care vor sa lucreze in publicitate si din care sa poti alege generatia de maine.
IQads: Ce se poate face / ce se poate intampla pentru ca ea sa redevina misto?
Raluca Feher: In anii '90 presa era locul cel mai dezirabil in care sa lucrezi, mai cu seama radio sau televiziune. Ca si publicitatea, dupa o vreme s-a fasait si
nu si-a mai revenit niciodata.
Nici aici nu cred ca exista o solutie. Publicitatea si-a trait traiul, si-a mancat malaiul. Poate o sa apara ceva mai interesant in curand. Sper.
Comentarii