[ADOR 2010] Propaganda, singura agentie premiata in categoria TV la ADOR 2010

Buzz cu Andrei Tripsa (Creative Director, Propaganda)

Propaganda a luat 3 premii la ADOR: doua trofee in sectiunea TV pentru Servus - Drink without spilling any drop si Ytong –„ Don't let workers become your family” (Bibeloul,Camasa) si trofeul pentru Best of Category, tot la TV, pentru campania Ytong. In plus, Propaganda a mai avut o nominalizare pentru Burger – „Ascultatorul” si „Povestitorul” (The Listener & The Story-teller).

IQads: Spune-ne cateva momente placute pe care ti le amintesti in legatura cu spoturile premiate, poate intamplari amuzante de la filmari, brainstorming-uri...

Andrei Tripsa: Cele mai tari momente pentru mine sunt alea cand se fac ideile. E foarte frumos la origini, cand le auzi prima data. Facutul e doar bucatarie. E experienta, atentie, scris, revizuit, virgule scoase, puse, dar de fapt, momentul ala magic, care pentru mine chiar conteaza, e atunci cand ti se spune ideea. La Ytong, de exemplu, au venit Tudor, Boghi si Vladutz si mi-au zis „Fii atent, avem o idee tare: mesterii care stau cateodata atat de mult la tine in casa incat o iei razna.... si la un moment dat iti dai seama ca nu mai pleaca...”. Asta a fost momenul in care eu am spus „Tare, hai s-o facem!”.

Pentru Servus - „Sa nu versi nicio picatura” a fost un moment foarte frumos cu niste oameni care nu mai sunt la Propaganda, din pacate: Costin Calugaru si Amandine Hendrix . Au venit la mine si au zis „Bai, avem o idee care ni se pare tare, dar nu cred ca o s-o vindem...e imposibil, dar noi ti-o zicem”. Dan Amariei a avut si el un rol important in povestea asta, pentru ca s-a intrebat (pe buna dreptate) „ce traditie? Toata lumea traditie... Give me a break!” Adevarata traditie e sa nu versi, sa sorbi dupa ce ti s-a pus bere in pahar si e gata sa dea pe-afara, sa nu murdaresti covorul sau fata de masa. Asta e ceva real, asta fac oamenii cand beau bere. Iar felul in care e scris spotul si forma lui finala i se datoreaza lui Costin Milu. Nu conteaza pana la urma cine da gol, castigam cu totii.

Al doilea moment Servus, faptul ca ne-am batut foarte mult pentru spotul asta, li se datoreaza Soniei, Codrutei, Madalinei si Siminei (un sincer multumesc); pana la urma clientul a avut incredere in noi si a acceptat. Foarte tare si din partea lui! 
Radu Jude a avut momente foarte tari la filmarile pentru Servus, pentru ca acolo se „produce” el si a avut un cuvant de spus foarte important. Radu Muntean pentru Burger a avut iarasi un input foarte mare. Dar pentru mine formarea ideilor e cea mai misto parte.

IQads: Cum a fost sa regizezi spoturile Ytong?
Andrei Tripsa: Ne-a ajutat foarte mult Comitetul Central. Noi aveam media bunicica pentru Ytong, dar n-aveam bani de productie, iar C.C. ne-au ajutat cu asta. Eu m-am bagat sa regizez pentru ca imi place toata atmosfera de la filmari si de cate ori am putut m-am dus , si da... am incercat de fiecare data sa plec cu o lectie invatata.
Si cu actorii m-am inteles bine,lucru normal... unul e Daniel Gherghescu (account-ul pe Ytong) si celalalt e Tudor Pascanu (copywriter-ul pe Ytong:).

IQads: Insight-ul cu Ascultatorul si Povestitorul de la Burger cum v-a venit?
Andrei Tripsa: Uite, si asta e un moment foarte tare. Ideea de la Burger a fost a lui Adrian Albu care e asa... celebru pentru multe lucruri dar mai ales pentru BRD (el a facut campania Oameni Mari), dar si pentru cererea de marire de salariu din iarna... asa se fac anumite lucruri la Propaganda. Adrian imi zicea ca au iesit sa se gandeasca( el si Monica) in Bucurestiul vechi, pe Selari, la terasele alea. Si-au luat beri si au observat ca, stand la masa, „unii tac si altii vorbesc si cumva suntem asa impartiti, dar nu e misto...nu stiu ce sa zic”. Si eu am zis ca e foarte tare, hai sa facem teorii pe ce se intampla in momentul in care comunicam la o masa: unii se dau in spectacol, altii stau si asculta, dar si aia au meritul lor, ca ii incurajeaza pe Povestitori sa se manifeste.

IQads: Ce impresie ai despre publicitatea romaneasca in momentul asta?
Andrei Tripsa: Cred ca publicitatea romaneasca trece printr-un infern necesar. Inainte sa vina criza la noi, cand incepuse doar in America, ma gandeam ca o sa fie doua chestii, ma rog, naiv, asa: ca 1. O sa se curete foarte tare publicitatea si asta inseamna ca o sa treaca prin infern si 2. Ca o sa creasca, intr-un fel, creativitatea pe bune. Eu cred foarte tare in creativitate in momentele de criza si imi pare rau ca industria nu ia in continuare in serios creativitatea ca solutie pentru problemele actuale. „Retetele care vand” - eu nu cred ca mai functioneaza in momentul asta; oamenii sunt mult mai atenti la cat scot din buzunar in fata raftului, iar ceea ce-i poate stimula este doar creativitatea.

IQads: Cand zici de trecere prin infern te referi la falimentul unor agentii?
Andrei Tripsa: Nu neaparat agentiile, ci calitatea oamenilor care lucreaza in ele. Sunt foarte multi impostori care pacalesc industria: de la incompetenti aroganti pana la ghostari cool. De-aia si surpriza cu Agentia Anului pana la urma. Parca nu mai merge acum, cu ghosturile. Cand era o fripturica pentru toata lumea, parca nu se vedea asa, dar acum nu mai merge.

IQads: Chiar asa, cum ai reactionat cand s-a anuntat Agentia Anului?
Andrei Tripsa: Da, si pentru mine a fost o surpriza. Dar daca ei au reusit sa inscrie si sa ia niste premii si sa-i aprecieze juriul, e o chestie pe care o respect. Chiar a fost un juriu ok anul asta. Daca punctajele au fost diferite a fost din cauza bugetului. Nu e foarte normal sa fie bugetul un criteriu, dar in Romania e ok. Am fost dezamagit anul trecut ca mesajele de pe toate publicatiile de specialitate n-au fost foarte clare – referitor la faptul ca s-a introdus bugetul campaniei drept criteriu de acordarea a punctelor in festival – dar anul asta, prin faptul ca a iesit Leo Burnett Agentia Anului cu 2 premii , a dat intr-un fel o palma industriei, care ar trebui sa se trezeasca: exista campanii care sunt si misto, dar e important sa fie si pe bune.

IQads: Vezi vreo scapare la un moment dat? Se va intampla ceva si apoi ne vom reveni?
Andrei Tripsa: Da, trebuie sa se termine flacarile. Si cred ca cei care vor scapa vor avea pielea mai rezistenta si vor fi mai drepti.

IQads: Peste un an, doi, cinci... vin juniori din urma si ne salveaza?
Andrei Tripsa: Numai ei ne vor salva, la Propaganda sunt juniori care fac treaba excelenta si sunt evident din alt aluat. Conteaza foarte mult cum ii cresti, care sunt primele lucruri pe care le aud de la noi, cu alea o sa ramana.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Propaganda

Vrem. Vrem mai mult. Vrem mereu mai mult, mereu mai inteligent, mereu mai nefacut, mereu mai special, mereu mai simplu si mai firesc. Vrem cu o incapatanare si o insistenta sacaitoare sa facem lucrurile cu cap si... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related