[ADOR 2010] Razvan Capanescu: "S-ar putea ca, in incercarea de a ne pune la adapost de ghost-uri, sa nastem alte probleme"

Buzz cu Razvan Capanescu (Creative Director, Publicis)

Publicis a castigat 3 premii la ADOR 2010: un trofeu in sectiunea Magazine&Newspaper Print cu Nissan Qashqai - Urbanproof (1, 2),un trofeu in sectiunea OOH cu Orange Young - Unlimit yourself! (Nelimiteaza-te) si inca un trofeu, tot in sectiunea OOH, pentru cu Nissan Qashqai – Urbanproof.

IQads: Ca sa nu vin direct cu intrebarea “De ce nu mai e misto publicitatea romaneasca” fix dupa ADOR, va intreb pe toti despre amintiri placute in legatura cu campaniile premiate. Deci tu ce iti amintesti cu placere despre campaniile premiate / nominalizate la ADOR 2010?

Razvan Capanescu: In primul rand, cred ca ADOR-ul asta a ajuns si mai aproape de ce se intampla de fapt in Romania publicitara. De aceea poate la capitolul cat e de “misto” va mai trebui lucrat, pentru ca intre timp sa vorbim despre cat e de “real”. Directia e buna. Apoi, eu am doar o mica nedumerire fata de ce s-a intamplat la categoria “sociale”... de ce radio, campanie integrata sau print s-au judecat impreuna. Pentru ca aveam mari sperante cu radiourile din campania “Text Kills” (I, II, III) pentru Politia Capitalei. Am luat nominalizare cu ele, dar sunt convins ca intre alte spoturi radio ar fi castigat premiu. Sunt foarte bucuros ca Razvan Soare, copywriterul, a venit cu genul asta de script, pentru ca nu se mai fac spoturi radio bune in tara. Si mai sunt bucuros pentru acest shortlist de la Sociale, pentru Politie, pentru ca acolo e o ierarhie complicata si din cauza asta lucrurile se nasc mai greu.

IQads: La Orange – “nelimiteaza-te” cum ati reusit sa faceti neconventional? Ca sa face atat de rar in Romania.

Razvan Capanescu: Le-a placut ideea si au marsat. S-au indragostit prima data de slogan. Cand ne-am dus prima data la ei cu sloganul “Nelimiteaza-te” pentru Orange Young, li s-a parut ca e intr-adevar pentru tineri, fiindca la varsta adolescentei, asta ii preocupa pe ei cel mai tare. As vrea sa ii felicit pe Vali Petridean si Silviu Nedelschi, alaturi de echipele de creatie Orange pe care le coordoneaza pentru munca de fiecare zi, nu doar pentru acest proiect. Bine, mah! Din pacate, categoria Media la ADOR nu permite filme despre, dar noi am facut in statiile de autobuz discoteca non-stop, cu stroboscop si muzica incontinuu si filmuletul ar fi facut demonstratia si mai convingatoare (ma gandesc la “best use of...”). Dar oricum suntem mandri ca am reusit alaturi de Orange sa comunicam neconventional, dar in stil mare, pentru targetul potrivit. Le multumim pentru deschiderea si curajul de a merge un pic mai incolo.

Nissan e un client care imbratiseaza de obicei noul, singura noastra problema a fost de timing si de buget. N-o sa fiu ipocrit, chiar mi-as dori sa fac ghosturi la Nissan, dar n-am de ce. E un client misto, rock’n roll, pentru ca Ionut Gheorghe este un marketeer smart. Se aproba ideea indrazneata, dar bugetul este limitat (pana la urma, Nissan este mai degraba un brand de nisa). Pentru Nissan Qashqai, e, intr-adevar, un soi de revolutie urbana ce au facut ei; Nissan Qashqai beneficiaza de conceptul de crossover, e masina de oras, dar e si 4x4. Au mers departe si avem multe surprize misto pentru directia asta; de-abia astept editia ADOR de la anul.

IQads: In general, festivalul cum ti s-a parut? A fost juriul prea dur si a dat prea putine premii pentru ca a fost strain?

Razvan Capanescu: Ca juriul a fost dur si a dat mai putine premii mie mi se pare ok. Cred ca fata de noi insine in Romania, cam asta e oglinda. Cum spunea si Andrei Bortun, oglinda asta e din ce in ce mai aproape de realitate. Daca nu ne place ce vedem in oglinda ar trebui sa ne mai aranjam noi, nu sa schimbam oglinda. Cam asta e publicitatea romaneasca pe bune, oglinda e destul de reala si asta e o mare realizare a ADORului. E un mare angajament pro-bono pe care si-l iau agentiile sa convinga clientii ca putem face lucruri si mai misto.
Pana acum nu am nimic de reprosat. Mi se pare ca Andrei si Millenium au dus ADOR in directia care trebuie. In societatea romaneasca si cu clientii actuali cam atat se poate face.

IQads: Cum ai reactionat cand ai auzit ca Agentia Anului e Leo, cu 2 premii?

Razvan Capanescu: Am fost surprins, recunosc. Stiu ca e vorba de buget, dar nu bugetul ar trebui sa dea masura creativitatii. S-ar putea ca, in incercarea de a ne pune la adapost de ghost-uri, sa nastem alte probleme.
Pe de alta parte, ideea “Ziua Barbatului” e chiar misto (executiile ar fi o alta discutie), iar daca adaugam si magnitudinea acestei initiative, chiar merita premiata.

IQads: Dar e bine sa fie bugetul criteriu intr-un festival de creatie?

Razvan Capanescu: In opinia mea, e deocamdata arbitrar, pentru ca bugetul la un moment dat depinde de ceea ce isi permite clientul sa fie. In conditiile recesiunii de astazi, companiile au buget de marketing din ce in ce mai mic. Depinde de deschiderea clientilor sa aprobe sau sa aprecieze o idee mai creativa. Dar de ce sa fie mai degraba privilegiati clientii cu bugete mari fata de clientii cu bugete mici, care gasesc solutii de criza – de obicei mult mai creative, dar mai ieftine?

Vasazica bugetul e un criteriu bun pentru cernut lucrari facute doar pentru festival, dar nu mi se pare ca mai face dreptate azi. Stiu de unde a venit, din mostenirea aia grea a ghosturilor de pana acum, inteleg asta, dar acum nu mai e cazul.

IQads: Per total?

Razvan Capanescu: Per total mi se pare chiar ok, Millenium face niste super-eforturi. Avem nevoie de ADOR pentru industria asta. Mi se pare ca pana acum, cu toate comentariile posibile care se pot face pentru imbunatatire, Millenium a facut treaba buna. Din toate versiunile de ADOR posibile, a lor e cea mai buna. Nu e perfecta, dar pana acum e cea mai buna.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Campanii

Sectiune



Branded


Related