[ADOR 2010] Grey a obtinut cele mai multe premii la ADOR 2010

Buzz cu Claudiu Dobrita (Creative Director, Grey)

Grey a obtinut 6 trofee si 7 nominalizari la ADOR 2010. Premiile au fost acordate pentru 2 campanii: Eastpak - Urban dangers (trofeu in categoria Magazine&Newspaper Print; trofeu in categoria OOH; trofeu in categorie Special Best - Craft) si Fundraising Campaign for Marie Curie Hospital - Bad Time Stories (trofeu in categorie + Best of Category Special Best - Craft; trofeu in categoria Social Campaigns). Pentru ca punctele s-au acordat in functie de bugetul de media al campaniilor, iar "Eastpak - Urban Dangers" a fost "low budget", conform pragurilor ADOR (adica sub 20.000
Euro la Magazine & Newspaper Print si sub 30.000 la OOH), Grey nu a obtinut titlul Agentia Anului, chiar daca a fost cea mai premiata agentie anul acesta.
Trebuie precizat ca fiecare nominalizare primeste 1 punct, iar in categoria "Special Best - Craft" toate trofeele valoreaza 5 puncte, indiferent de bugetul campaniei.

IQads: Ce amintiri placute ai in legatura cu cele 2 campanii cu care ati obtinut cele 6 trofee la ADOR 2010?
Claudiu Dobrita: Noi am castigat cu niste campanii care ne sunt foarte dragi. E vorba de campania la Eastpak, care a fost apoi shortlistata la Cannes, la outdoor, apoi la Eurobest, apoi a castigat la AdPrint si uite ca si la ADOR a cam curatat in categorie. E o campanie foarte draga noua, pentru ca e o campanie de ilustratie. Am lucrat cu Saddo, un ilustrator foarte misto. E o campanie care a avut o expunere relevanta in categorie, campanie pentru care am luat si premii, si shortlist-uri. Aici s-a confirmat.

Apoi a fost campania de la Lenor pentru care am luat shortlisturi la Cannes acum un an si anul asta si pentru care am luat un Bronze la Eurobest anul trecut si Argint la AdPrint anul asta. Sincer, ma asteptam sa scoreze mai bine si la Media, si la Outdoor, atata timp cat “Lenor – Flower Wraps” a fost una din primele 6 campanii in categoria Media – Best Localization Campaign la Cannes, o categorie in care nu s-a dat premiu, deci e una dintre cele mai bune campanii din lume.

Apoi a fost campanie foarte misto pentru care am lucrat cu pictorul Roman Tolici, o campanie pentru spitalul Marie Curie. O executie impecabila din punctul meu de vedere, care a si confirmat, a luat 3 premii. Overall suntem fericiti, e ok. Ca agentie, nu ca parte din grup, am avut 6 trofee, 9 shortlisturi, e un motiv de bucurie pentru noi.

Ne-am inscris la ADOR pentru ca noi credem ca festivalul asta trebuie sa continue. Puteam sa zic ca daca am luat shortlist la Cannes nu vad relevanta, dar nu, eu cred ca e ADOR e relevant. Ne-am dorit sa castigam aici si am avut cele mai multe trofee si cele mai multe shortlisturi din toate agentiile din Romania. Suntem acolo unde am vrut sa fim dintotdeauna.

IQads: Dar nu te asteptai sa luati Agentia Anului?
Claudiu Dobrita: Ba ma asteptam. Nu vreau sa fac o contestatie, sub nici o forma, dar incerc sa inteleg criteriul cu bugetul campaniei; nu cred ca intr-un festival de creatie e relevanta povestea asta. Daca te uiti la Cannes, nu te intreaba nimeni ce buget ai avut.

IQads: Asa, overall, ti s-a parut ca s-au dat putine premii (lasand la o parte faptul ca voi ati luat cele mai multe) ?
Claudiu Dobrita: Overall, da, s-au dat putine premii, dar pe meritate. Ma bucur mult pentru Propaganda, pentru Publicis, pentru radiourile cu “Don’t text and drive”, care sunt senzationale si le vad mai departe undeva sus.... si cam atat.

IQads: Dar juriul ti s-a parut dur pentru ca a fost strain?
Claudiu Dobrita: Cred ca juriul trebuie sa fie dur. Toti visam sa luam un premiu la Cannes, unii l-au luat deja, bravo lor. Juriul trebuie sa fie dur ca sa ne arate exact unde suntem si unde trebuie sa fim.

IQads: Daca juriul ar fi fost format din romani, ar fi dat mai multe premii?
Claudiu Dobrita: Daca era format din romani, era nasol complet. Era o bataie generala. Juriul trebuie sa fie format din straini pentru ca relevanta festivalului nu trebuie sa aiba de a face cu parti-pris-uri. Punct. Juriul strain e sfant.

IQads: La Spoturi tv cum iti explici ca au fost doar 2-3 nominalizari?
Claudiu Dobrita: Tv-ul a stat foarte prost anul asta. Realmente. Propaganda a cam scorat ce trebuie si Leo cu “E greu sa gasesti un mix bun” au fost pe brief, din punctul meu de vedere. Si daca te uiti in calup, o sa vezi ori adaptari, ori tristeti. Nu e nimic care sa miste pe tv. Din pacate, tv-ul pierde teren. Sper sa fie doar un an prost.

IQads: Deci mai e misto publicitatea romaneasca?
Claudiu Dobrita: Din punctul meu de vedere da. Cred ca noi am demonstrat ca la Grey e misto, de la petreceri pana la premii, e in regula.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


VML

VMLY&R a preluat FRACTAL Communications, agentia locala parte din WPP, si se alatura  VMLY&R Commerce pentru a oferi brandurilor o experienta conectata.  Preluarea agentiei locale de catre... vezi detalii »

Propaganda

Vrem. Vrem mai mult. Vrem mereu mai mult, mereu mai inteligent, mereu mai nefacut, mereu mai special, mereu mai simplu si mai firesc. Vrem cu o incapatanare si o insistenta sacaitoare sa facem lucrurile cu cap si... vezi detalii »

Festivaluri

Sectiune


Comentarii

A Gagonu
acum 13 ani
Draga Dobrita,

Iata de ce sugi. Pentru ca a voastra este asta:

http://www.google.ro/imgres?imgurl=http://www.blog.ador.ro/wp-content/uploads/2010/09/Pinocchio.jpg&imgrefurl=http://www.blog.ador.ro/2010/09/30/jumpy/&usg=__buuBAYvAWoXLbvLm4SF6gOu0ViY=&h=1600&w=1131&sz=382&hl=ro&start=0&zoom=1&tbnid=dJIIpDwqVO0V8M:&tbnh=152&tbnw=102&ei=BxSmTeeDCJDAtAbo_cGhBw&prev=/images%3Fq%3DMarie%2BCurie%2BHospital%2B-%2BBad%2BTime%2BStories%26um%3D1%26hl%3Dro%26client%3Dfirefox-a%26sa%3DN%26rls%3Dorg.mozilla:en-US:official%26biw%3D1280%26bih%3D796%26tbm%3Disch&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=345&vpy=92&dur=1694&hovh=267&hovw=189&tx=125&ty=153&oei=BxSmTeeDCJDAtAbo_cGhBw&page=1&ndsp=26&ved=1t:429,r:1,s:0

si a lor este TOT ASTA:

http://3.bp.blogspot.com/_JD5-n5Cs94k/Swci7qW3BoI/AAAAAAAAClE/K7L44DiBAxs/s1600/9339_640.jpg

A Gagonu
acum 13 ani
http://3.bp.blogspot.com/_JD5-n5Cs94k/Swci7qW3BoI/AAAAAAAAClE/K7L44DiBAxs/s1600/9339_640.jpg
A Gagonu
acum 13 ani
http://1.bp.blogspot.com/_JD5-n5Cs94k/Swci7YX2leI/AAAAAAAACk8/eY8LJC7drWI/s1600/9338_640.jpg

Felicitari pentru shortlist la Cannes, domnu' Dobrita. Inseamna ca ideea celorlalti a fost buna. Sirul manariilor continua...

A Gagonu
acum 13 ani
http://1.bp.blogspot.com/_JD5-n5Cs94k/Swci7YX2leI/AAAAAAAACk8/eY8LJC7drWI/s1600/9338_640.jpg

http://3.bp.blogspot.com/_JD5-n5Cs94k/Swci7qW3BoI/AAAAAAAAClE/K7L44DiBAxs/s1600/9339_640.jpg

Asadar furt la AdPrint 2009, furt in 2010... Felicitari domnu' Dobrita. Cum esti tu, asa-i si Romania. O tara de cacat.



Branded


Related