Buzz cu Carmen Tiderle (Creative Director, Leo Burnett)
Leo Burnett este Agentia Anului la ADOR 2010 datorita campaniei „Ziua Barbatului 2010”, care a obtinut 2 premii: trofeul din categoria „Integrated Campaigns” (care valoreaza 15 puncte, campania fiind High Budget) si "Best of Category" (45 puncte, tot datorita bugetului campaniei). Campaniile Low Budget au primit un numar de puncte mai mic, asa explicandu-se de ce nu au fost suficiente cele 6 premii obtinute de Grey pentru titlul de Agentia Anului la ADOR 2010. La punctajul total pentru Agentia Anului s-a adaugat cate un punct pentru fiecare nominalizare obtinuta, cu precizarea ca numarul maxim de nominalizari luate in calcul pentru titlul de Agentia Anului este 10.
IQads: Ce momente placute iti amintesti despre campania Ziua Barbatului 2010?
Carmen Tiderle: Imi amintesc intalnirile de la client. Ne duceam 2-3 fete si aveam in fata noastra 3 barbati de la client. Incepeam soft, sa le spunem ce credem noi despre barbati si apoi incepeam sa vorbim ca pe santier. Ei ziceau: „dar nu puteam sa spunem asta”. Noi: „Ba putem! Daca noi putem s-o zicem, de ce n-o putem scoate pe piata asa?”.Asta pe la inceputuri…
Anul asta… a fost foarte greu. In primul rand a fost un eveniment imens in Bucuresti si altele in 15 orase din tara. Sa tii sub control numai asta si este deja foarte dificil. In plus, aveam de facut spot, pre-spot, post-spot, materiale de toate felurile, on- line, off-line, toate in doar o luna, o luna si ceva.
IQads: Cati oameni ati lucrat la campanie?
Carmen Tiderle: Cei care in mod obisnuit ne-am ocupat de zilele barbatului, o echipa de creativi din care as mentiona-o pe Irina Becher, prezenta la absolut toate zilele barbatului, eu si Tudor, oamenii de la event, fetele din Brand communication, strategia, chiar si Roxana, managing director Leo. Toata lumea s-a implicat pentru ca Bergenbier e brand-ul pe care am facut si treaba buna, am luat si nenumarate premii. Ultima oara cand am participat la ADOR am luat 7 premii, iar la Effie am luat mereu.
IQads: De ce erau prezentate toate cele 3 campanii Ziua Barbatului in case study-ul proiectat la Gala?
Carmen Tiderle: Noi am participat cu campania de anul asta, dar se cerea un background: in primul an am inventat o zi a barbatului intr-o tara in care barbatii nu se bucurau de o zi a lor; in al doilea an am incercat sa o facem zi nationala libera, dar nereusind asta, in cea de-a treia campanie, am facut evenimente in toata tara, oamenii s-au felicitat intre ei, a devenit sarbatoarea de suflet a barbatilor, nu cea oficiala.
IQads: Campania din 2010 a fost de fapt in al 4-lea an de la prima Zi a Barbatului, pentru ca in 2009, cand Bergenbier era pentru "prietenii adevarati", a fost pauza. Imi amintesc ca, pe scena, i-ai multumit lui Mihai Ghyka.
Carmen Tiderle: Intoarcerea lui Mihai Ghyka la Starbev ne-a permis revenirea la platforma de complicitate masculina. Asa am putut relua Ziua Barbatului, o sarbatoare pe care ne-o cereau barbatii.
IQads: Cum ti s-a parut editia ADOR 2010?
Carmen Tiderle: Mi se pare corect ce a spus Andrei Bortun ca festivalul este oglinda industriei. Work putin, putine campanii adevarate, cateva lucrari facute special pentru festival... Sper ca nu gresesc prea mult daca spun ca Ziua Barbatului, House of Fun pentru Herbal si mixurile Doncafe sunt singurele campanii nominalizate care au beneficiat si de media considerabila. Am castigat titlul cu o campanie care a avut bugetul mai mare decat al celorlalte campanii premiate, luate la un loc.
IQads: Ti s-a parut dur juriul, pentru ca a fost format din straini?
Carmen Tiderle: Dur, nu. Ma bucur ca n-a premiat prostii, lipsa de calitate a lucrarilor nu merita incurajata.
IQads: Deci mai e misto publicitatea romaneasca?
Carment Tiderle: Cred ca depinde de noi s-o facem asa. Daca a fost vreodata misto, a fost tot meritul nostru. Nu vad de ce nu ne-am reveni. Ce-mi doresc eu pentru agentia noastra e sa dam cel mai bun work pentru brandurile pe care lucram, clienti adevarati cu bugete mari. Satisfactia e mult mai mare daca ai atins si miscat multi oameni cu o idee buna decat sa nu ajungi la nimeni cu o idee “de festival”.