Ce-ai spune daca ai vedea o masina zburatoare pe hubloul din avion? Dar daca bagajele ar sosi de la cala in urma unui rau de lava vulcanica si, uneori, printre ele, s-ar zari si cate o femeie care a reusit sa incapa intr-una din valize?
O intamplare fierbinte in Noua Zeelanda
Va amintiti isteria cu norul de cenusa vulcanica din aprilie? Ei bine, cei de la TBWA Auckland au simtit inca din martie ca asocierea dintre vulcani si aeroporturi e un subiect hot. Doar ca lava vulcanica din aeroportul Wellington (Noua Zeelanda) facea parte din campania neconventionala pentru promovarea expozitiei “O zi in Pompei”, gazduita patru luni de Muzeul National al Noii Zeelande din Wellington.
Executia din aeroport urmarea promovarea cardurilor Visa, sponsorul expozitiei in care erau prezentate peste 250 de vestigii romane si o simulare 3D a eruptiei vulcanului Vezuviu. Panoul de langa lava vulcanica anunta si posibilitatea de a castiga o excursie in Italia, la plata cu cardul Visa.
O masina zburatoare
Va rog sa faceti cunostinta cu masina care zboara ca gandul si ca vantul!... sau.... in orice caz, poate sa tina pasul cu avionul! Este vorba despre Mercedes-Benz SLS-AMG, promovata in mod inovativ de agentia Ponto de Criação din Brazilia. Apreciat pentru designul spectaculos si pentru usile tip “gull wings” (aripi de pescarus), noul model Mercedes a putut fi admirat “printre nori” de catre oamenii de afaceri care au calatorit in aceasta primavara pe calea aerului. Ei au putut vedea sticker-ele lipite pe hublouri si au primit cate un model in miniatura al noului Mercedes. Targetul a fost atins in totalitate: aproape 400 de manageri au fost expusi mesajului Mercedes in numai o luna.
O femeie la pachet
Desi poate fi o fantezie pentru multi, o “femeie la pachet” e ultimul lucru pe care te astepti sa-l vezi pe banda cu bagaje din aeroport. Campania initiata de Amnesty International si realizata de Serviceplan in Germania pentru a marca cea de-a 60-a aniversare a Drepturilor Omului, din decembrie 2008, a ridicat problema traficului de carne vie, un fenomen care afecteaza anual peste 500.000 de femei si fete din toata lumea.
Campania a starnit valva pentru ca realmente a “impachetat” o femeie in carne si oase in respectiva valiza. Cateva jurnale de stiri televizate si 58 de ziare, reviste si portaluri de stiri au preluat subiectul.
In concluzie, publicitatea neconventionala nu ne paraseste nici in aeroport, pentru ca, unii publicitari au inteles ca, daca noi, consumatorii, suntem in miscare, nici ei n-ar trebui sa stea pe loc.