The Joneses: Filmul-reclama sau reclama-film

Titlu: The Joneses
Brands: Audi, Yves Saint Laurent, HTC, Ethan Allen, MBT, Krups, Dell, Van Cleef, Stella Artois, Chef Robert, Lacoste, Ray Ban, Artco, Pomtini, Kool-aid, Nintendo, L’artisan, Mizuno
Actors: David Duchovny, Demi Moore, Amber Head, Ben Hollingsworth

The Joneses este unul dintre acele filme indie care are, de la inceput pana la sfarsit, un singur scop. Sa dea o palma realista unei intregi societati consumeriste, indeosebi americane, care a inceput sa se identifice din ce in ce mai putin cu ea insasi si din ce in ce mai mult cu ce cumpara. E genul ala de film care pentru o clipa ne face sa ne simtim rau ca ne place advertisingul si ca, intr-un fel sau altul, contribuim si noi la religia asta a shoppingului. As vrea sa pot spune despre el ca e la fel de bun ca „Thank you for smoking” sau „Wag the dog”, dar nu prea ar fi corect fata de acestea. Filmul, desi se bucura de niste actori foarte misto si de o idee principala criminala, are unele lipsuri la capitolul de inchegare a povestii. Ba e indie, ba e hollywoodiana, nimeni nu mai stie.

Ironia filmului e ca e plin de product placement, desi premisa este una care combate tocmai acest tip de vanzare, cel al stealth marketingului. Ba mai mult, eu sunt de parere ca pelicula a deschis un nou drum in materie de product placement si ne va ajuta sa vedem filmele cu alti ochi de acum inainte. Important pentru noi e ca avem parte de branduri din plin.

Se vede si se Audi foarte bine
Cu siguranta cel mai pregnant brand este Audi. De fapt, nu cred ca am mai vazut de mult un film in care toata lumea sa foloseasca o singura marca de masina. Inca din primele minute ale peliculei avem ocazia sa ii vedem pe The Joneses la bordul unui Q7 si sa il auzim pe David Duchovny facand o remarca misto de tot: This baby rides smooth... it’s like riding on the ass of an angel. Si SUV-ul acesta nu e decat inceputul. Vizionand filmul, incep sa ma simt ca la o prezentare Audi si parca se pastreaza ce-i mai bun pentru la urma. Ni se plimba prin fata ochilor un A5 cabriolet, un TT si, piesa de rezistenta, un R8 superb. Desi nu vreau sa dau din casa, folosirea Audi-ului e oarecum justificata pe parcursul filmului, dar pana si in scena finala, cand cei doi fug impreuna, masina de evadat este (ati ghicit!) tot un Audi.

Daca faceti o mica cercetare asupra product placement-ului in filmele de la Hollywood o sa descoperiti foarte usor ca Audi e o marca care crede cu tarie in metoda aceasta de promovare, devenind, cel putin la acest capitol, un fel de Apple al automobilelor.

Laurentul, cat e Laurentul?
Poate daca as fi mai in cunostinta de cauza cu moda, v-as putea spune si voua, doamnelor, cate posete, rochii, ceainice sau ce naiba fac cei de la Yves Saint Laurent poarta personajele, dar pentru ca n-am nici cel mai mic habar, o sa ma limitez doar la ce e mentionat. In primul rand, toate referirile la brand se fac sub numele YSL, ceea ce pana si eu stiu ca in moda e cat mai ok sa abreviezi. (CK, D&G, etc). Demi Moore trebuie sa se dea mare, dar intr-un mod cat mai discret, cu rochia si poseta ei YSL, precum si cu cerceii ei Van Cleef.

Gadgeturi si alte bunatati
Si la capitolul de gadgeturi si electrocasnice avem parte de plasare de produse din plin, dar, in mod surprinzator, lipseste cu desavarsire Apple. Personajul lui Demi Moore detine un notebook Dell, iar toate smartphonurile din film sunt HTC.

Ben Hollingsworth, cel care il interpreteaza pe Mick Jones, tipul baiatului cool, care are cele mai tari gadgeturi este si el posesor de HTC, iar pentru gaming foloseste un Nintdendo DS.

Nici Mr. Jones insusi nu sta mai rau la capitolul de jucarele. Are in pivnita un set Golf Swing Pro, foloseste doar crose Mizuno, iar cafeaua si-o prepara dintr-un coffee maker Krups.

De-ale casei
Din primele cadre ale filmului, in care familia Jones ajunge la noua locuinta, vedem plecand si venind la casa camioane intregi inscriptionate Ethan Allen, un nume puternic pe piata decoratiunilor interioare high-end. Frigiderul familiei e plin doar cu bere Stella Artois, sucuri Kool Aid si mancare precongelata de la Chef Robert.

So what?
Pana acum, cu peste 40 de branduri la bord, The Joneses pare sa fie doar o reclama imensa. N-ar fi primul film care e asa. Diferenta care il face special este acea ca acesta si-a imbratisat statutul acesta si chiar reuseste sa transmita mesajul prin chestia asta. In campania de marketing a filmului, producatorii au dezvoltat o aplicatie care sincronizeaza filmul cu toate produsele care apar pe pelicula. The Joneses nu e un film grozav, dar s-ar putea sa fi dat nastere la ceva cu adevarat deosebit.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related