Noaptea Agentiilor a fost un prilej numai bun sa vedem cat de creativi sunt publicitarii (si oamenii de online) la decorat birouri si organizat petreceri tematice, acum ca, in pauza publicitara, creativitatea lor, odinioara evidenta, se vede din ce in ce mai rar. Organizata cu ocazia festivalului de creatie ADOR, de catre Millenium Communications, Noaptea Agentiilor i-a adus impreuna pe oamenii de comunicare online si offline, pe clientii lor si pe tinerii aspiranti (care viseaza sa calce pragul unei agentii si in calitate de angajat) si i-a constrans sa uite de criza pentru cateva ore si sa imparta cateva zambete, in jurul unui pahar de ceva, ascultand muzica hipstareasca (va dati seama ca daca vorbesc asa nu ma calific in categoria asta). Pentru toate astea, Millenium merita felicitari (si da, as fi spus-o si daca nu eram parteneri media).
Noi (IQaderii) am plecat din Casa Presei cu gand sa strabatem in timp util intreaga urbe, pana in Calea Rahovei, la Headz. Asa ca am ales urmatorul traseu: Webstyler, GreenPixel, Grey, Leo Burnett, Headvertising, Saatchi&Saatchi. Iata ce ne-a fost dat sa vedem in fiecare cuibusor de nebunii.
Webstyler ne-au asteptat cu seminte si bere
Tema aleasa de Webstyler a fost “Noaptea la firul ierbii”. Ne-au primit cu covrigi, ca pe toti colindatorii seriosi si ne-au aratat cat de bine se pregatisera pentru meciului AS Roma – CFR Cluj...
....pe care aveau sa-l proiecteze pe peretele casei vecine:
Am mai vazut si cat de „muncita” e mingea semnata de legendele fotbalului romanesc, cele care au jucat contra echipei suporterilor in deschiderea meciului final din Cupa Romaniei. Toate astea s-au intamplat in cadrul campaniei Timisoreana - Fotbal Adevarat, care, apropo, e nominalizata la Golden Drum anul acesta.
Mai multe poze aici.
La GreenPixel, Grolsch a generat o noapte de Arta si Mestesuguri, adica, pe hipstareste: Craftsmanship & Artistry Night
L-am surprins pe Marius Deak in toiul activitatii de carving, incercand sa mestereasca, probabil, macheta unui oras fericit, unde criza nu vine niciodata.
Apoi, Marius a facut o demonstratie de cateva minute la baterie, suficient sa ne dam seama ca ar putea avea un viitor stralucit in muzica daca treaba asta cu online-ul nu va mai da roade in curand:
Am verificat apoi informatiile de pe afis. Doina s-a tinut, intr-adevar, de cuvant si a facut un teanc de clatite. Nici celelalte fete nu s-au lasat mai prejos si au pregatit o gramada de bunatati, dar si un atelier de origami:
Marius ne-a prezentat oamenii de baza ai agentiei, ceea ce nu ni s-a mai intamplat in nici unul din locurile in care am fost in Noaptea Agentiilor. Surprinzator, "pilonii" GreenPixel sunt fete: Diana Nedelea (Key Account Manager), Roxana Stan (Business Manager, Special Projects), Ioana Proca (Client Service Director), Irina Bulgaru (Social Media and Content Manager).
Si ca sa vedeti ca unii manageri de agentie au si simtul umorului, iata cum se joaca darts la GreenPixel:
Mai multe poze aici.
Concert in curtea agentiei si printuri la minut pentru vizitatorii de la Grey
La Grey ne-am simtit ca la concert inca de la intrarea in curte, unde ni s-au aplicat bratari pe care numele agentiei era scris cam asa:
Am trecut apoi pe langa peretii pe care graferii tocmai isi facusera de cap, ne-am mirat de cat de multa lume venise si am ajuns pana la scena pe care aveau sa cante Rain District, Toulouse Lautrec si Trupa Jukebox.
Claudiu Dobrita ne-a facut si un tur al impresionantului departament de creatie.
In mijloc fusese infiintata ad-hoc cabina de „ad-uri la minut”, unde un planner si o echipa de creatie livrau printuri pentru brandul personal al fiecarui doritor.
IQadsTv de la Grey aici si mai multe poze aici.
La Leo Burnett, am inspectat monitoarele angajatilor
La Leo, in schimb, fiecare angajat si-a pregatit monitorul pentru musafiri, punand sa ruleze pe el, pe repeat, un filmulet care sa-l reprezinte. Mi-a atras atentia colecta pentru „Asociatia Hipsterilor”:
Un birou din iLeo, unde instructiunile fusesera scrise in cod:
...si alte cateva, tot din iLeo:
Unii colindatori au incins un wii, altii s-au pus pe pictat pereti, dupa pofta inimii. Foarte multa lume in curte si in cafetteria, bere, fusball, voie buna.
Mai multe poze aici.
La Headvertising am vizitat Resursele Inumane
Bogdana Butnar ne-a intampinat la Headz cu Ghidul Resurselor Inumane, o brosura care contine descrierea amanuntita a exponatelor din agentie.
Unele dintre exponate erau obiecte decorative care sunt in fiecare zi in agentie (adica nu au fost aduse special in Noaptea Agentiilor, ca sa ne arate cat de creativi sunt ei). iata cateva dintre ele: Piticul HVB, Micul Frigider, Cainele bibelou, Iluzia Optica:
Alte exponate erau chiar angajati ai agentiei:
Am prins si 3 sferturi din internii de la Headz, care au fost alesi dintre – moment autopromo – participantii de la Atelierele ADfel 2010.
O mentiune speciala primeste „Stalpul de lectura” din baia baietilor, care e improspatat permanent cu materiale interesante:
In rest, oamenii s-au jucat ping-pong, au stat pe terasa si l-au intrebat pe Serban Alexandrescu tot felul de lucruri:
Mai multe poze aici.
La Saatchi&Saatchi s-a dat un Paarty&Paarty in parcare
Florin Ionescu de la Saatchi&Saatchi ne-a condus prin fiecare departament, ne-a aratat ce isi lipesc pe pereti oamenii de la ei din agentie:
Ne-a lasat sa-l suprindem pe Jorg Riommi cu fanele, la el in birou:
Ne-a aratat cum isi descarca nervii oamenii din agentie:
si ne-a povestit despre panoul cu sosii de la Saatchi&Saatchi:
Am lasat parcarea plina de hipsteri si de biciclete...
Mai multe poze aici.
...si am plecat pe la casele noastre, sa urcam repede pozele pe Facebook. Le gasiti aici. Ne vedem diseara, la Gala ADOR.
Comentarii