Cand vinde bine un spot?
Daca bugetul media permite o vizibilitate buna.
Daca il vede publicul-tinta, nu altcineva.
Daca produsul nu are multi concurenti hiper-mediatizati in categorie.
Daca produsul are o distributie buna. In timpul campaniei TV, nu dupa cateva luni.
Daca produsul (FMCG) e suficient de bun sa il cumperi si a doua oara.
Daca utilizatorii produsului concurentei nu sunt ingrozitor de loiali.
Daca produsul are promovare la punctul de vanzare (ajuta si mai tare daca celelalte n-au).
Daca mesajul strategic chiar e relevant pentru target.
Daca beneficiul e simplu si usor de retinut.
Daca produsul face ce spune reclama.
Daca produsul are pretul potrivit.
Daca spotul nu vrea doar notorietate.
Cu toata aceasta lista de parametri ai succesului, atunci cand spotul nu vinde, de cele mai multe ori creatia e de vina. Ei sunt! Ei ne-au tarat pe carari neumblate, si in cautarea “originalitatii” cu orice pret, am pierdut consumatorii!! Ce daca produsul nu era in rafturi, ce daca strategia era gresita, ce daca vanzatorii au fost motivati sa impinga in fata un alt brand?
Mai uitati-va la lista de sus. Vedeti ceva legat de originalitate acolo? Din pacate, e optionala. Spotul insa va esua daca unul din punctele din lista nu se bifeaza. Asta e realitatea.
De cate ori n-am cumparat un produs cu o reclama idioata, doar pentru ca era cel mai bun de pe raft, sau singurul de pe raft? In spatele biroului insa, strategul trage fericit concluzia: “Spotul asta vinde foarte bine.”
La fel de logic ca in povestea cercetatorului care, dupa ce a rupt toate picioarele lacustei, descopera ca nu mai sare la comanda, si isi noteaza in carnetel, constiincios: “Daca-i rupi picioarele, lacusta nu mai aude.”
Daca spotul nu vinde, e vina creatiei. Sa le rupem picioarele.
Spotul tau nu vinde.
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Comentarii
Cu unele puncte sunt de acord dar unele suna prea a scuza. De exemplu: "utilizatorii produsului concurentei sunt ingrozitor de loiali."
Ma numesc Cristian, sunt alb, am 28 de ani si mananc Bounty. Nu ciocolata cu miez de cocos de la Poiana. Nici de la Ulker. Doar Bounty. Sunt ingrozitor de loial? Spre disperarea celorlalte ciocolate cu miez de cocos da. Un alt exemplu ar fi disperatii dupa produsele Apple. N-ai sa le bagi pe gat altceva ever. Deci exista utilizatori ai unor produse ingrozitor de loiali. QED.
Iar in exemplul cu Bounty...eu consider ca Poiana si Ulker n-au prins increderea consumatorului ca sa se compara cu Bounty.