Ca planner, esti mereu atent la comportamentul consumatorului, vrand – nevrand. La birou, in vacanta, la cumparaturi, in parc… E ceva ce iti intra in obisnuinta si e normal sa depaseasca sfera profesionala, sa devina un fel de lentila prin care privesti diversele contexte sociale.
Uite, de exemplu, in vacanta din vara asta mi s-a parut interesant sa descopar ce consumatori patrioti sunt nordicii. Au si ei Coca – Cola, Fanta, Cappy (ma rog, echivalentul lui, de fapt), dar la mic dejun in hotelurile norvegiene ai parte numai de brand-uri locale (racoritoare, lactate etc.), iar in supermarket-uri tot astea sunt la mare cautare, dovada ca nu e doar de ochii (si buzunarul) turistilor. A, si inca ceva interesant, de data asta de la noi din ograda: pentru consumatorul din Bucovina (suna cam ciudat alaturarea asta de cuvinte, nu?...), Bergenbier nu e mainstream, e peste. Mainstream e Suceava!
In fine, adevarul e ca, atata vreme cat esti fascinat de oameni si curios sa afli mereu lucruri despre ei, informatii interesante iti sar in ochi la tot pasul si ti se infig in creier, asteptand sa le scoti din cutiuta cand o sa fie nevoie de ele…