Unul dintre cele mai enervante lucruri e sa astepti autobuzul. De aceea, parca îti face ziua mai frumoasa faptul ca gasesti în statie ceva inedit. Personalizarea statiilor de autobuz (bus-shelter-elor) a devenit deja conventie în publicitatea neconventionala. Uneori e vorba doar de o expunere mai creativa a mesajului de brand. Alteori, însa, consumatorul este rasfatat cu un beneficiu imediat: o Cola gratis, aer racoritor într-o zi torida, informatii despre greutatea celor care se aseaza pe bancuta si altele.
Statii de autobuz numai bune pentru canicula
Nycil Prickly Heat Powder este un produs farmaceutic pentru prevenirea si tratarea alergiilor cauzate de umiditatea excesiva a pielii pe timpul verii. Executia semnata Rediffusion-Y&R (India) a oferit o oaza de racoare locuitorilor din Kolkata, plasând un cooler cu aer proaspat în statiile de autobuz. Astfel, consumatorii au experimentat efectul racoritor al produsului asupra pielii. Plus ca nu poti trece pe lânga el fara sa arunci o privire. Punct ochit, punct lovit.
Tot din grija fata de consumator, Coca-Cola a instalat frigidere cu autoservire în statiile de autobuz din Turcia. Executia semnata McCann Erickson Istanbul vine sa întareasca platforma de comunicare „Open Happiness”. Având un design deosebit, cu bancuta „de gheata”, statiile de autobuz din Istanbul au fost dotate cu frigidere pline cu sticle de Cola rece. Nu e viata super?
Bine, oricum Cola a încercat mereu sa agate consumatorul, si la propriu, si la figurat. De exemplu, prin februarie 2010, a instalat în statiile de autobuz pariziene ad-uri care i-au prins în mreje pe trecatori, datorita texturii „de arici” a materialului utilizat. Ad-ul de pe strazile Parisului marca lansarea Coca-Cola Grip Bottle, evidentiind într-un mod inedit îmbunatatirea adusa ambalajului.
Bus-shelter pentru alte temperaturi extreme
Pentru temperaturi neprietenoase cu minus în fata, agentia Leo Burnett a împânzit orasul Oslo cu termometre încorporate în refugiile de autobuz, pentru a le aminti norvegienilor cât de usor pot evada într-un loc însorit si primitor, daca apeleaza la serviciile Norwegian Air Shuttle. Ideea a fost premiata anul trecut în cadrul EPICA (Europe’s Premier Creative Awards), obtinând un trofeu de bronz în categoria Transport & Tourism.
Consumatorul în mijlocul actiunii
Atunci când consumatorul se lasa sedus de publicitate si intra în joc, fie ca devine protagonist sau doar complice, cresc sansele ca el sa retina mesajul.
În toamna anului trecut, DDB Italia a pus în aplicare aceasta axioma. Daca, în timp ce asteptai cuminte autobuzul, nu te puteai abtine sa nu încerci sa descoperi ce se ascunde sub perdeaua de dus din statie, descopereai umbra unui criminal si o invitatie la reflectie: „Cum e sa fii implicat într-o crima?”. Este vorba despre un joc: Hasbro Cluedo, un fel de Monopoly mai destept si mai sângeros, unde trebuie sa cauti criminalul, însa – surpriza! – criminalul poti fi chiar tu.
Tot anul trecut, dar de data aceasta în Olanda, daca te asezai pe bancuta sa astepti autobuzul, aflai instant câte kilograme cântaresti. Iar daca rezultatul nu te multumea pe deplin, nu aveai decât sa te duci sa-ti faci abonament la Fitness First, sala de fitness care a decis sa se promoveze neconvetional.
Statia de pitici
Si, mai în gluma, mai în serios, daca tot încercam din rasputeri sa iesim în evidenta, de ce sa nu ne jucam si cu dimensiunile statiilor de autobuz ?! Agentia BBDO a montat în Israel statii de autobuz în miniatura, plasate alaturi de cele de dimensiuni normale, pentru contrast. Au fost branduite Tnuva pentru a creste notorietatea produsului Pireus Mini Bulgarian Cheese.
Statia de pictori
DeSerres, un magazin de ustensile pentru desen si pictura a pus accentul pe faptul ca este locul în care mereu gasesti exact ce ai nevoie, indiferent de cantitatea de care ai nevoie. Astfel, a adus putina culoare în statiile de autobuz din Canada, prin plasarea unor desene formate prin juxtapunere. Au fost folosite 600 de tuburi de vopsea si 4.500 de creioane pastel, cantitati mult mai mari decât ar fi fost necesar pentru a realiza respectivul desen, sugerând astfel ideea stocurilor inepuizabile.