Cand a inceput criza, s-au speriat marketerii din segmentul auto si imobiliare si n-au fost prea incantati nici cei din sectorul financiar-bancar. Doar despre FMCG se credea ca nu va fi afectat prea mult. Rationamentul era simplu: doar nu se vor opri oamenii din mancat sau baut, si nici nu vor uita de igiena. Ei bine, in 2010, dupa ce criza s-a instalat de-a binelea, se pare ca nici FMCG-ul nu e asa ferit de efectele ei pe cat se credea la inceput.
GFK sustine ca, potrivit datelor colectate in primele 6 luni ale anului, consumul casnic de bunuri de larg consum a scazut cu 4% in moneda nationala, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Cele mai afectate categorii sunt cele ce tin de ingrijirea personala (suma cheltuita de romani este cu 7% mai mica) si cele ce tin de curatenia domestica (suma cheltuita este cu 4% mai mica). Un exemplu pentru aceasta din urma categoria este scaderea cu 19% in volum de vanzari a produsele de curatat universale.
Citeste continuarea.