Ce vor americanii sa vada? Cum ne dam seama ca ceva are succes in ochii lor? Pentru ca revin,revin si iar revin ca sa urmareasca ceea ce le-a starnit interesul. Dovada consta in cele 54 de milioane de vizionari ale „Chocolate Rain”, cele 66 de milioane ale „David after Dentist”, cele 700 de milioane ale Dansului Numa Numa si cele peste 24 milioane de vizionari ale „Dramatic Look” sau ale „Dramatic Prairie Dog/Chipmonk” (be as it may). Asta ne arata cat de pasionati sunt americanii si cam cat timp ar investi in ceva ce le place cu adevarat. Echipa Vizio (cel mai mare producator de LCD-uri din America) nu numai ca vede toate astea, dar intelege si sistemul atat de bine incat hotaraste sa introduca in spotul pentru Vizio Internet Apps acest amalgam de personaje, povesti, emotii si simboluri.
S-ar zice ca la cate elemente au reusit sa inghesuie intr-un singur minut, reclama ar fi mai aproape de un esec cumplit decat de un succes rasunator. Scepticii neincrezatori in puterea marketingului sa se rusineze si sa se abtina de la comentarii malitioase. Au pierdut in fata unei masinarii care odata pornita nu mai putea fi oprita de nimeni pentru ca era alimentata de vointa colectiva a publicului. Ma refer la strategia „Hai sa le dam oamenilor ce vor”. Isi doresc sa vada un individ supraponderal ondulandu-se pe un hit international cu versuri foarte proaste? Isi doresc sa vada privirea patrunzatoare a unei veverite in cadrul unui matinal japonez? Isi doresc sa o vada pe Beyonce cantand una dintre cele mai cunoscute melodii ale ei? Sigur, totul numai la un click distanta.
Si-atunci Vizio vine si ne spune cu candoarea oricarei firme care vede o oportunitate „Hei, intamplator avem noi ce va trebuie.” Si brusc nu mai reprezinta produsele obisnuite pe care le cumperi in calitate de compromis, simbolizeaza o marca pentru high definition si totodata high quality. Cum ar fi putut Beyonce sa rateze o ocazie atat de buna? Tot ce-i ramanea era sa-si afilieze numele la o campanie care se anunta a fi un succes imens. Ce vise, ce idoli? Unde sunt Facebook si Twitter implicate atat de puternic, publicitatea nu poate fi decat multa. Poate exagerez, dar nu prea tare..
Alungand stralucirea din ochi care amintea de un negusor pe cale sa incheie o afacere foarte profitabila, Beyonce s-a asezat la masa negocierilor cu serenitatea unui om aflat intr-o pozitie din care nu putea sa piarda. Vizio a investit intre 2,5 si 2,8 milioane de dollari in realizarea campaniei; desi nu se stiu exact detaliile financiare exista o sansa buna ca Beyonce sa se fi ridicat de la aceeasi masa cu o parte importanta din suma asta. Pe 8 ianuarie 2010, Knowles a intrat intr-un parteneriat de lunga durata (3 ani) cu cei de la Vizio prin care ea va juca rolul de imagine dar va putea sa influenteze si deciziile de creatie si design ale noilor produse. Isi rezerva chiar posibilitatea sa indeplineasca si alte sarcini in functie de noile piete pe care Vizio le-a inclus in „planul de cucerire.” Alte avantaje ale noului job, fara indoiala.
Zis si facut. Beyonce si al ei „Beautiful Nightmare” au devenit parte din lumea posibilitatilor pe care Vizio o promitea publicului avid de toate. La un click distanta, creatorii campaniei au inghesuit in acelasi ecran pe Beyonce, Facebook,pe Tay Zonday,un ninja, pe David, o nava, extraterestri etc . Poate pentru unii, dupa cum ziceam, explozia ofertei era prea mare. Pentru spectatorii de la Super Bowl ziua de 6 februarie a fost memorabila pentru ca au intrat in contact cu spotul publicitar care le oferea tot ce vroiau. Corelata cu efectul de adrenalina al fotbalului american (apropo de alegerea momentului si locului potrivit), reactia de dupa vizionarea clipului a propulsat cea mai importanta firma distribuitoare de televizoare HD din America pe pozitia de „premium” la care visau de ceva timp .
Sigur, nici cu imbunatatirile tehnice ale televizoarelor nu mi-e rusine. Un design bun, introducerea de applet-uri care prin click facilitau un acces direct la Internet au fost si ele criterii care au ajutat la imbunatatirea pozitiei pe piata a celor de la Vizio. Totusi, strategia din spatele campaniei a fost una centrata pe client si nu pe produs in sine. S-au gandit „Cam ce-ar vrea publicul nostru?”. „De toate”. Viralele, youtube, Facebook, Internetul in toata nemarginirea lui se incadrau in circumstantele pe care le stabilise deja brieful de creatie. „Noi le spunem doar sa mai dea un click. Oricum au facut-o deja de milioane de ori. Nu cu asta functioneaza totul?”. Au facut apel si la sentimente, vise, idoli, si-au ales momentul, si-au ales ocazia si au atacat- full speed ahead. Fara supravietuitori-ma refer la competitie, bineinteles.