Ce noroc ca, la cinema, publicitatea se difuzeaza la inceput si scapi repede de cea mai neplacuta parte a intregii experiente, nu? Asa gandeau, probabil, si spectatorii de mai jos, pana intr-o zi, cand...
Pasagerii misteriosi
Ecranul infatiseaza parbrizul unui microbuz si oglinda retrovizoare in care soferul isi poate supraveghea tinerii calatori de pe banchetele din spate. Spectatorii au senzatia ca ei insisi fac o calatorie in natura cu acel microbuz si in scurt timp, isi dau seama ca de fapt, pasagerii de pe ecran sunt chiar ei, fiind filmati din fata. Isi fac singuri semne cu mana, ca sa se convinga ca nu e doar o poza. In aceeasi oglinda retrovizoare apare oferta Europcar: preturi de vara la microbuzul de inchiriat pentru mers in vacanta cu prietenii. Pe spatele biletului de intrare se gasea si un cupon de reducere. Agentia Ogilvy, Frankfurt a determinat astfel cresterea cererilor de inchiriere cu 45% in orasele targetate si a primit un Bronz la Cannes 2010.
Ultimul apel
Ruleaza trailerul unui film de groaza. Victima efectueaza un apel. Un telefon din sala suna. Spectatorul raspunde si aude vocea victimei din film cerandu-i s-o ajute sa scape de criminal. Cel din sala incepe sa-i spuna in ce parte sa mearga, iar fata din film ii urmeaza intocmai indicatiile.
In cazul in care victima reuseste, in cele din urma, sa evadeze, arunca din mana telefonul inainte de a iesi din casa. Criminalul il ridica si ii spune spectatorului: “E randul tau acum. Am numarul tau de telefon”.
Agentia JUNG von MATT, Hamburg a primit Bronz la Cannes 2010 pentru aceasta actiune de promovare a 13th Street, un canal de filme de actiune si de groaza al retelei NBC din Germania.
In sfarsit, incepe!
Ce poate fi mai neplacut decat sa se intrerupa filmul la cinema? Sa se intrerupa fix la inceput! Asa s-a intamplat cu nu mai putin de 8 filme, intr-un cinematograf din Republica Dominicana. Era enervant ca nu se intrerupea de tot: continua cate 2 secunde, asa cum fac filmele pe YouTube cand ai o conexiune proasta de internet si se incarca putin cate putin. La un moment dat, filmul a fost oprit si spectatorii au vazut ca el rula, intr-adevar, dintr-o fereastra de YouTube! Au urmarit apoi pe ecranul care semana cu un desktop de calculator selectarea conexiunii la internet Tricom. Filmul s-a incarcat instant. Dupa play si fullscreen, pelicula reala a inceput, fara sa se mai intrerupa. Evident, la sfarsit, spectatorii au primit flyere cu oferta providerului de internet Tricom. Aceasta initiativa a agentiei Pages BBDO, Santo Domingo a fost premiata cu Bronz la Cannes 2010.
Comentarii