Sangele vinde!

In 2004, ceea ce parea sa fie un film pilot destinat industriei horror, SAW a castigat publicul din primele momente. Gandit ca un “joc mortal” unde participantii au dreptul de a alege intre viata si moarte si sunt supusi sadicelor probe ale lui Jigsaw (Tobim Bell) filmul a fost considerat de catre critici “pornografie horror”.

Avand publicul aproape, SAW a devenit de-a lungul celor sapte ani de existenta o franciza neobisnuita in domeniul gore, reusind sa reziste si sa se reinventeze constant spre placerea amatorilor de sadism.

In octombrie va fi lansat SAW 7 in 3D si se pare ca acesta va reprezenta marele final. O premiera in domeniul filmelor sangeroase este faptul ca SAW a intrat in Guinness Book of World Records, ca "Most Successful Horror Movie Series".

De-a dreptul interesant este cum au tinut in picioare un asa brand. Categoric, nu doar prin filme. Exista jocul SAW (replica a scenelor din film) lansat in 6 octombrie 2009 in America de Nord, atractii in stilul gore al filmului in parcurile de distractie din Thrope Park (Anglia), Universal Studios (America) si o carte, SAW Rebirth, menita sa promoveze SAW II.

In total, aceasta franciza a adus incasari de 730 milioane de dolari, ceea ce inseamna ca si-a cam atins scopurile propuse. Desigur acum incep si followerii: Silent Hill si Paranormal Activity care se pregatesc de noi lansari.

De ce a mers si merge atat de bine brandul SAW? Este bine targetat, nu se dilueaza, iar promovarea este pe masura. Sa nu mai vorbim de un factor extrem de important pe care Lionsgate (casa de productie) il respecta cu sfintenie, aparitia filmelor doar de Halloween (ceea ce deja inseamna o traditie).

Daca mai punem la socoteala si un CSR de tipul SAW & Crucea Rosie America pentru SAW Blood Drive, campanie sociala pentru donarea de sange in acelasi timp cu lansarea oficiala a fiecarui film si toate articolele scoase spre vanzare (articole vestimentare, accesorii, papusa Jigsaw etc) atunci avem toate ingredientele pentru o memorabilitate perfecta si o continuitate a francizei peste ani de zile.

Prin urmare luati-va pungi intregi de popcorn, de Halloween va curge sange!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune

Dictionar



Branded


Related