Papusa, te fac un Story?

Movie: Toy Story 3 (Povestea jucariilor 3)
Brands: Apple, Barbie, eBay, Fisher-Price, Monopoly, Mr. Potato Head, Super Glue
Actors: Tom Hanks, Tim Allen, Joan Cusack, Don Rickles

Era si timpul! A trecut ceva vreme de cand Disney-ul nu ne-a mai oferit o doza de animatie clasica, care sa stoarca emotie din tine, sa te faca sa plingi si sa razi, sa te impresioneze si sa te distreze in acelasi timp. Daca acum multi ani plangeam impreuna cu Simba in “The Lion King” sau cu Bambi in filmul omonim, anul acesta Pixar ne aduce la lacrimi cu filmul care completeaza trilogia Toy Story. Desi poate nu e la fel de dramatic ca exemplele de mai devreme, Toy Story 3 (TS 3) e o pelicula care a livrat cat a putut de multa emotie si, in mod surprinzator, nu doar copiilor.

Dat fiind faptul ca publicul astepta acest film de 11 ani, iar cele doua care l-au precedat au fost niste succese, TS 3 era garantat sa rupa Box Office-ul inca din prima clipa. A facut chiar mai mult de atat. Pe langa cele 400 de milioane de dolari doar in SUA (pana acum), Toy Story 3 s-a bucurat de o apreciere deosebita din partea criticilior si a publicului, site-uri ca rottentomatoes.com sau imdb.com plasandu-l in topurile lor aproape imediat dupa lansare. Cu un film atat de bun si cu toata incarcatura de anticipatie din partea publicului, cum sa n-ai un loc perfect in care cateva branduri sa-si faca macar un mic cameo?

Apple-ul nostru cel de toate zilele
Daca faci o mica statistica a celor mai prezente branduri din filmele Hollywoodiene, o sa observi ca de departe conduce Apple, iar Toy Story nu poate decat sa fie adaugat la numaratoare.

Inca din primele minute ale filmului il vedem pe Andy, propietarul jucariilor protagoniste, acum un tanar gata sa plece la facultate, petrecandu-si timpul pe iTunes, iar pe sora sa ascultand muzica la un player cu casti albe, foarte similare cu emblematicele casti albe ale unui iPod. Bine, deja am putea fi acuzati ca ii cautam filmului nod in papura si ca suntem prea meticulosi, dar Apple nu se da batut si revine pe la jumatatea peliculei, intr-un moment in care Woody cauta pe internet adresa lui Andy, folosind chiar Safari. Ba mai mult de atat. Scena in care e prezent browserul celor de la Apple, desi nu e una deloc cruciala pentru sumarizarea plot-ului filmului, apare intr-unul dintre cele doua trailere (care, ca un mic apropo, sunt intesate de brand cameo-uri).

Insa prezenta lui Apple pentru cateva secunde in TS 3 a fost rasplatita inzecit chiar de Steve Jobs. Acesta a ales sa faca un demo pentru o aplicatie de tip iAd pe iPhone 4 folosind ca exemplu o reclama interactiva la Toy Story 3.

In timpul prezentarii a facut chiar si o apreciere pe un ton personal zicand ca l-a vazut si ca e foarte bun. Daca o recomandare directa de la Steve Jobs cu 3 luni inainte de lansarea oficiala nu e publicitate buna, eu nu stiu ce mai e.

Papusa, te fac un story?
Dupa ce in Toy Story 2 a avut doar un rol episodic, arhicunoscuta papusa Barbie revine si in filmul de anul acesta, devenind chiar un personaj important al povestii. Mai mult, in ecuatie apare si sufletul pereche al micutei plastice, Ken. O avem pe EA, il avem pe EL, ne mai trebuie doar un conflict. Desi aparent cei doi sunt facuti unul pentru celalalt (dragoste la prima vedere), Ken se dovedeste a fi un antagonist de toata frumusetea, foarte efeminat si un pic idiot.

Intr-una dintre foarte putinele cronici nefavorabile aduse filmului, un critic acuza desenul animat ca nu este decat o reclama uriasa, cu o cantitate enorma de product placement, prezenta cuplului Barbie-Ken fiind exemplul perfect. Partizanii filmului spun insa ca nu e vorba de promovarea brandului de papusi, pentru ca acea Barbie nu e ultimul model cu toate accesoriile, ci o papusa veche, parca scapata din anii 80’, iar Ken e un personaj negativ (cel putin pana la un anumit punct). E vorba, mai degraba, de o satira adusa la adresa papusilor si a valorilor promovate de ele, decat de o publicitate mascata.

It’s all fun and games, until some brand gets left behind
Insa Barbie nu e singura jucarie deja consacrata din film. Un alt brand care apare destul de proeminent in animatie este Fisher-Price. La un moment dat, un telefon de jucarie, emblematic pentru brandul mentionat adineauri ii ajuta pe Woody si prietenii lui sa scape din cresa. Jucaria in cauza este una care are statut de vintage deja, fiind lansata pe undeva in anii 60’ si, bineinteles, readusa in prim plan odata cu noul film. De asemenea, putem observa logoul Fisher-Price pe unele obiecte din gradinita si in unele cadre din trailer.

Un alt mare nume din industria jucariilor care reuseste sa-si faca loc in film, chiar daca de acesta data mai timid decit in peliculele precedente, este gigantul Hasbro. Personajele promovate de acesta sunt Mr. And Mrs. Potato Head, dar si scurte aparitii ale unor elemente din Monopoly.

Mentiuni onorabile
Desi nu a aparut propriu-zis in film, eBay merita mentionat pentru ca... a fost mentionat. Purcelusul pusculita propune la un moment dat colegilor sai, cu totii speriati de posibilitatea de a fi aruncati la gunoi, sa verifice cu cat s-ar putea vinde pe eBay.

Concluzie
E imposibil sa spui ca Toy Story 3 nu are parte de product placement, mai ales la capitolul de jucarii, insa, in general, acestea sunt integrate atat de bine in poveste incat poti sa te bucuri linistit de ea, fara sa simti ca cineva iti vinde o jucarie si nu iti arata un film.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune


Comentarii

L B
acum 14 ani
Cel mai penibil review pe care l-am citit!

In primul rand Toy Story 3 NU "completeaza trilogia"... pt ca nu a fost gandit ca o trilogie... de ce mai scrie si mai jos nici nu are rost sa discut... PENIBIL

raul gheba
acum 14 ani
In primul rand, o trilogie nu trebuie sa fie gandita ca o trilogie ca sa fie o trilogie, idiot.

Conform dictionarului si gandirii umane normale, o trilogie reprezinta o serie de trei opere care au o unitate, cu personaje comune, care reprezinta de obicei trei momente diferite in evolutia personajelor respective.

Matrix e o trilogie, desi nu a fost conceput ca o trilogie. Doamne, pana si Godfather e o trilogie, desi nu a fost conceput ca o trilogie. Piratii din caraibe, Misiune imposibila, Spider-man, Bourne. Vrei sa mai continui? Cand or sa fac patru filme o sa fie o cvadrilogie, dar pana atunci ramane ceea ce este acum: O TRILOGIE

L B
acum 14 ani
trilogy

(in ancient Greece) a series of three tragedies performed together at the Dionysian festivals and forming a tetralogy with the satyr play.

Conform gandirii umane normale, intradevar, o trilogie reprezinta o serie de trei opere care au o unitate. MY BAD.

Imi cer scuze, eram prea nervos cand am scris acel comment... probabil asa cum erai si tu cand ai scris cvadrilogie (tetralogie).

Regardless, problema mea nu era cu "trilogie" sau alte cuvinte, ci cu tot articolul care se invarte asupra acestui inside joke - "Papusa, te fac un Story?"... de parca nu sunt suficien de multe articole cocalaresti in Romania...

Cand vezi un newslatter/link cu titlul "IQ ADS", conform gandirii umane normale, te astepti la ceva mai mult...

Ana Militaru
acum 14 ani
Cred ca e doar o problema de gusturi. Inteleg ca iti plac lucrurile clasice si sunt sigura ca o sa gasesti pe IQads si titluri serioase, in rubricile in care isi au locul. Aici, la Brands&Movies si la celelate rubrici din AdLife (Ad&The City, Endorser, Event) incercam sa iesim din sabloane si sa mai si glumim, chiar daca asta inseamna ca riscam sa nu fim pe placul tuturor. Sper ca in viitor vom nimeri si ceva pe placul tau. Scrie atat de multa lume aici incat e imposibil sa nu gasesti un autor care sa-ti placa.


Branded


Related