Recunosc ca nu inteleg de ce idea de social media tine de atata vreme prima pagina a Advertisingului. Brandurile se inghesuie sa includa in strategia de comunicare “folosirea” retelelor sociale ca solutie salvatoare de engagement si bonding cu consumatorul, raspunzand astfel ideii de social media (sic!). Pai nu traim cumva momentul in care totul este o platforma media? Si consecventa ideii de utilitate, ma gandesc ca totul este social - implicit advertisingul, comunicarea si brandurile trebuie sa fie sociale, nu? De ce privim atunci doar la o bucata si nu la INTREG?
Apropos de solutii salvatoare, INTREGUL ne impinge si ne arata cu degetul inspre mai mult decat bucata de social adusa de web. Acest mai mult este insa atat de diferit de ce cred brandurile ca ar trebuie sa fie, incat majoritatea fug speriate de ce li se arata:
“Se facea ca intr-o zi oricine putea sa produca si sa distribuie informatie si in acest fel oricine putea sa fie o medie. Oamenilor le-a placut foaaarte mult acest lucru pentru ca dintr-o data au putut sa vorbeasca despre ei, despre ce le place si ce iubesc cu adevarat , astfel incat, curand, intreaga lume devenise o platforma media. Incet dar sigur, mediile in care oamenii nu participau, nu le permiteau sa genereze continut si sa le vorbeasca practic de ce ii interesa pe ei cu adevarat, au disparut. Derutate, nestiind cum sa vorbeasca cu consumatorii, brandurile au inceput sa se foloseasca de ceea ce oamenii creau. Oamenii se simteau insa folositi si au intors spatele brandurilor care faceau asta. In timp ce brandurile faceau un mare brainstorming global despre cum isi pot recastiga consumatorii, brandul meu, care nu participa la sedinta (pentru stia ca raspunsul este afara si nu inauntru), s-a gindit ca oamenilor le place muzica si dansul si s-a facut flashmob; stia de asemeni ca foarte multi oameni n-au mai ras demult si s-a facut o comedie intr-un act; stia ca le place sa flecareasca si sa povesteasca si s-a facut chat; stia ca le place sa caute si s-a facut motor de cautare, si tot asa… Si adica cum, s-au intrebat celelalte branduri – sa ne transformam in revista, site, film, carte, radio, concert, dans? Puteti sa va transformati in orice creeaza timp pe care oamenii vor cu adevarat sa-l consume, raspunse brandul meu. Si asta inseamna pe scurt sa fiti media. Dar cum, ca businessul nostru este sa …., si noi cel mai bine stim sa…..Brandul meu le-a spus ca el cel mai bine stie sa stea in rand cu oamenii, si nu in urma lor; ca si oamenii, brandul meu s-a facut media, s-a facut util , si acestia l-au folosit”.