Fiorosul Wolverine s-a transformat intr-un gentleman perfect si un dansator de exceptie pentru un contract de trei ani cu Lipton Ice Tea. Tokyo Dancing Hotel este primul spot ce il are ca protagonist pe Hugh Jackman, actorul de 32 de ani care a fermecat Hollywood-ul in roluri cameleonice precum cele din X-Men, The Prestige sau Australia si care, acum, ameninta sa atraga noi priviri ca brand ambasador pentru una dintre cele mai renumite marci de ceai.
Scenariul spotului este unul simplu, dar spectaculos - aflat in holul hotelului, Jackman, plictisit de atata asteptare, bea o gura de Lipton care il revigoreaza si il face sa se bucure de fiecare clipa a vietii, printr-un dans demn de cele mai complicate coregrafii de pe Broadway. Impreuna cu staff-ul hotelului, trecand din hol, in bucatarie, pe terasa, si tot asa, danseaza, pentru ca acesta este efectul natural al ceaiului Lipton, dupa cum ni se comunica la final, alaturi de sloganul Drink positive.
Desi pare un scenariu atipic pentru un astfel de spot, cred ca cei de la Lipton au reusit sa comunice valorile brandului - forta, energie, vitalitate - prin asocierea cu o figura masculina emblematica, dar si prin angajarea unui regizor "pe val": Michael Gracey, care a contribuit la realizarea unor lungmetraje ca Moulin Rouge sau Romeo si Julieta. Dovada graitoare a succesului reclamei este numarul de accesari pe YouTube.
Cu toate acestea, gurile rele nu au contenit sa gaseasca imperfectiunile, sustinand sus si tare ca spotul seamana suspect de mult cu un videoclip vechi, in care un alt star al Hollywood-ului, Cristopher Walken, danseaza pentru Fatboy Slim si a lor "Weapon of choice". Indiferent care ar fi adevarul, talentul de dansator al frumuselului Jackman acapareaza intreaga atentie, iar faptul ca este imbracat "la costum" nu face decat sa ii sporeasca farmecul. "De obicei, imi scot ghearele si sfasii, iar aici l-am imitat pe Justin Timberlake. Mi-a placut", a declarat el.
In Romania, campania a starnit valuri de controverse pentru ca GMP PR a ales un mod neconventional de a promova noul spot Lipton, facand in paralel campanie si anti-campanie prin miscarea anti-Hugh Jackman. Cum a fost posibil acest lucru? Pornind de la un sondaj realizat la sfarsitul lunii martie pe ele.ro, care a scos in evidenta faptul ca 36% dintre acestea si-ar insela partenerul de viata cu aratosul Jackman, agentia a creat un blog pentru barbati obisnuiti, barbatinormali.wordpress.com, in care sa combata "spalarea creierului feminin" cu tot felul de sex-simboluri din media.
Toata aceasta campanie de boicot a avut un mare succes, iar momentul lansarii spotului in tara noastra, in cadrul emisiunii "Dansez pentru tine" (parte a campaniei in sine), a fost cu atat mai tensionat, dar si cu atat mai vizibil. Drept dovada: ratingul de 11 puncte pe care spotul l-a atins atunci, in conditiile in care emisiunea a avut, in medie, 7 puncte - conform studiului de caz prezentat de Ioana Manoiu la evenimentul Marketing 360. Alte rezultate: 144 de materiale de presa (unele branduite, altele cu vedeta), 5 materiale pe tv, emisiuni radio, dar si un efect viral puternic - peste 50 de tweet-uri, 30 de bloguri, peste 800 de comentarii. Campania a avut, astfel, un advertising value de 14 ori mai mare decat bugetul investit, Jackman reusind sa tulbure mintile femeilor si orgoliul barbatilor din Romania.
Si asta nu e tot. In prezent, se desfasoara un concurs (drink-positive.ro) al carui castigator va avea sansa sa stea alaturi de actor pe platou, asistand la filmarea urmatorului spot Lipton Ice Tea. Asta da buzz! Concursul a fost inspirat de primele doua spoturi in care a jucat Jackman, in cel de-al doilea aflandu-se pe o plaja din Rio, sarutand-o pe focoasa actrita mexicana Ana de la Reguera.
Se pare ca daca nu poti fi in pielea lui Hugh Jackman, cel putin poti ajunge langa el sau ca el, fapt pe care cei de la Lipton au marsat pentru a realiza o campanie care a starnit multe controverse, totul in favoarea brandului.