Tease me baby one more time
Hoinarind cu drag si spor prin urbea bucuresteana, incercand disperat sa ma ascund de insolatia ce ma paste la fiecare colt de strada am dat peste un nou refugiu RATB amenajat. De data asta, nu ma mai invita la pufos si moale ca Lenor sau la dulce si crocant ca Milka.
Noul refugiu RATB imi spune sa nu ma limitez sau, citandu-l, "sa ma nelimitez". Ma uit in dreapta, in stanga, sa vad ce si cum, si dau peste culoarea portocaliu. E clar! E Orange.
Destul de abstract zic, nu spune prea multe, si nici nu prea inteleg ce treaba are limitarea sau nelimitarea cu triunghiuri portocalii? De altfel, nici doamna de langa mine care este in drumul sau spre cea mai departata si ieftina piata din Bucuresti nu intelege mesajul.
Umbla deja vorba-n targ ca Orange aduce o oferta plina de muzica nelimitata si probabil acesta este inceputul campaniei de promovare. Poate putin prea negru dupa gusturile mele, nu stiu cata lume la 40°C isi doreste sa stea sub un refugiu negru, dar categoric iti atrage atentia.
Mandru de mine, nevoie mare, ca am reusit sa deslusesc misterul refugiilor RATB, continuu sa ma plimb pe strazi cu ochii-n patru asteptand sa vad un alt teaser pentru Orange. Si culmea, gasesc!
Oops...I did it again!
Ma uit si ma minunez ! Ei da, asta da neconventional. Daca esti Spiderman si o trecere de pietoni te limiteaza pentru ca apoi n-ai una pe cladiri speciala pentru tine, incat sa nu apara un ambuteiaj cu ceilalti Spidermani ?! Orange s-a gandit la asta, iar imaginea cred ca este mai mult decat sugestiva.
Si pentru ca a fi biciclist in Bucuresti e asemanator cu sinuciderea, sediul Orange are o pista de biciclisti nelimitati pe verticala - the sky is the limit, nu?
Daca cineva vroia sa-mi transmita mie, trecatorului pe zebra, un mesaj, cu siguranta a reusit; mai ales ca am dat cu capul de panourile de pe Cocor si credeti-ma, cand vezi "nelimiteaza-te" pe ditamai ecranul, chiar nu poti trece cu vederea, ca sa nu mai punem la socoteala statiile de metrou si contactul cu ZOOM Media (televiziunea din metrou).
Am inteles si nelimitarea, am inteles si teaser-ele, asa ca ma duc repede acasa, sa dau iama in Google cu speranta ca el va face lumina. Google e mereu un prieten de nadejde.
I can see clearly now (Revealing)
Campania Orange care, apropo, a inceput in adevaratul sens al cuvantului, a fost realizata de Publicis, Initiative Media si Senior Interactive. Mai cotrobai prin Google si gasesc chiar un site www.nelimiteazate.ro, aici tinerii pot asculta muzica, pot realiza playlist-uri si le pot share-ui cu ceilalti prieteni - numai bun pentru ceea ce vrea Orange sa transmita targetului.
Ceea ce ma surprinde, carcotas de meserie si vesnic nemultumit, e faptul ca desi am fost asediat de "nelimiteaza-te", nu m-a deranjat. Se pare ca cineva a inteles ce-i cu 360° ala si l-a pus in practica atat de bine, incat chiar a fost o placere sa dau peste mesajul Orange in diferite medii fara a ma simti asfixiat de incidenta cu care apareau pe strada.
Ca sa ma dau destept si sa emit si eu o parere sanatoasa in tot articolul asta, cred ca este una dintre primele campanii neconventionale atat de bine pusa la punct si atat de... smart. In comparatie cu tarile alea mai "dezvoltate" incep sa apara si pe la noi muguri de inspiratie neconventionala, care inca nu se pot compara cu alte exemple din Occident, dar trebuie sa inceapa de undeva.
Relax, take it easy!
Prietena mea, doamna cu sacosile, n-a inteles mesajul. Esential e faptul ca nici nu s-a simtit deranjata de ceea ce se intampla in lumea noastra, a tinerilor. O targetare foarte buna, o dedicatie care insa nu-i exclude, cu atat mai putin nu-i lezeaza pe cei ce nu fac parte din tinta. Astfel, doamna sta linistita cu sacosile in piata, cautand legume ieftine, iar noi (cei cu mai multe interese decat pretul la fasole) zambim complicitar intelegand unde vor sa bata cei de la Orange.
Trag de ureche agentia online pentru faptul ca timer-ul de pe homepage-ul site-ului (in perioada de teasing) n-a fost eficient, numaratoarea inversa s-a terminat cu mult inainte de revealing ceea ce m-a facut sa stau aproximativ o noapte intreaga numarand zerourile de pe ecran.
In rest toate bune, campanie frumoasa, neconventionale foarte inspirate, brandul se vede cat casa (mai ales cand e pe Cocor), retelele sociale au fost bombardate cu teasere si cu un quiz dragut destinat campaniei (...) un singur lucru nu inteleg: Cum tocmai mie mi s-a spus din quiz ca sunt incepator in ale discutiei?
Pana gasesc raspuns ma duc in statiile RATB sa dansez in fata refugiilor, au facut discoteca acolo, nelimitat domn'le!
PS: Gurile rele...ma rog, o gura rea spune ca discoteca ad-hoc e cam kitsch, dar va intreb eu: daca ar fi pus un stroboscop si un laser in cate secunde s-ar fi furat si cine ar mai fi vazut autobuzul cu flash-uri in ochi ?