Movie: Sex & The City 2 ("Totul despre sex 2")
Brands: Christian Louboutin, Christian Dior, Chanel, Valentino, Yves Saint Laureant, Bloomingdale's, Birkin, Louis Vuitton, Rolex, Trojan, Pringles, Vogue, The New Yorker, Mercedes - Benz, Maybach, Toyota, iPhone, Blackberry, HP (Hewlett-Packard), Mac, Panasonic.
Actors: Sarah Jessica Parker, Kim Cattrall, Kristin Davis, Cynthia Nixon, Liza Minnelli, Penélope Cruz, Chris Noth, John Corbett.
De branduri e vorba, nu va impacientati, nu fac analiza intre iubirea lui Carrie (Sarah Jessica Parker) pentru Mr. Big (Chris Noth) si cea pentru Aidan (John Corbett) sau mai stiu eu ce. E vorba de brandurile pe care le iubim versus brandurile pe care "trebuie" sa le iubim. Asa cum se intampla adesea in cazul blockbuster-elor, povestea din spatele povestii a captivat atentia tuturor cu mult inainte ca Sex & The City 2 sa fie difuzat pe marile ecrane. Numai ca nu era vorba nici despre idila dintre protagonisti care continua si in afara platourilor de filmare, nici despre cine stie ce alt scandal, cum se intampla de obicei, ci despre bani si branduri; mai exact: contractele de product placement.
Sa fie HP noul Mac?
Cand vine vorba de Sex & The City nu mai e nicio surpriza ca brandurile fashion se vor inghesui sa capteze lumina reflectarelor, indiferent cat de mult le va costa asta. Surpriza a venit de aceasta data pentru ca era vorba despre un technical brand. Mai exact, HP (Hewlett-Packard) a semnat un contract de product placement cu producatorii filmului, motiv pentru care o putem vedea pe Carrie jucand in reclama ce promoveaza simultan filmul si noile laptop-uri HP. Spiritele s-au incins numai la gandul ca s-ar putea ca protagonista din Sex & The City sa-si schimbe Mac-ul cu un HP. Sacrilegiul a fost condamnat si dezbatut intens pe internet cu mult inainte de lansarea filmului.
Iata ca a venit si ziua premierei si ne-am convins cu totii ca nu s-a intamplat nicio drama: Carrie a ramas in continuare a Mac girl. Dar pentru ca HP-ul trebuia sa apara neaparat in film, era nevoie de un compromis. Si cine alta putea fi mai potrivita sa renunte la principii decat Samantha (Kim Cattrall)?! Doar ca, atunci cand e Samantha in actiune, scenele de product placement de care beneficiaza HP nu prea isi ating scopul. O sa vedeti imediat de ce.
HP-ul ramane doar un obiect de recuzita
In prima scena o putem admira pe Sam la birou cu - ma scuzati, dar asa e - chilotii in vine, in timp e se da cu crema de intinerire intr-o zona cheie...si sta in fata unui monitor HP.
Ghiciti si voi care este elementul care iti atrage atentia mai mult! Si bineinteles ca e vorba de chiloti fuchsia. Si inca ceva: in timpul asta, Sam vorbeste si la telefon cu unul din nenumaratii super tipi cu care a avut o aventura. Sunt atat de multe lucruri care iti capteaza atentia, incat mi-e teama ca HP-ul nu e chiar sub lumina reflectoarelor.
Al doilea product placement HP apare mai tarziu, intr-o camera de hotel din exoticul Abu Dhabi. Este vorba de un laptop HP, care desi e pozitionat in prim-plan, pe o valiza neagra, are, din nefericire, carcasa cu fluturi, iar garderoba viu colorata a Samanthei nu il ajuta deloc sa iasa in evidenta. Chiar si atentionat ca in cadrul respectiv exista un laptop, e ca si cum ai cauta acul in carul cu fan. Inteleg ca e de dorit un product placement cat mai subtil, in care produsul sa se integreze in mod firesc in decor, dar aici nu se vede deloc. In plus, scena este una tensionata: Sam se grabeste sa-si indese puzderia de haine in valiza si s-o stearga.
Acum ca am scapat de "obligatii", putem vorbi si despre brandurile pe care le iubim cu adevarat.
"Sex & The City 2" e despre schimbari. Nu se schimba numai locatia (cele patru fete cucuiete parasesc New York-ul pentru ceva mult mai exotic: Abu Dhabi), dar li se schimba si comportamentul: sunt mai putin fete si mai mult femei, au probleme mai "mature" si le preocupa alte lucruri. Astfel, si subiectele de conversatie parasesc registrul discutiilor de femei singure si independente spre registrul femei maritate la casa lor, pastrandu-si totusi independenta. Si tot brand addicted, si tot dependente de moda si lux. Doar ca fetele din New York s-au maturizat - si la fel si audienta lor, de ce nu? - si nu mai vorbesc despre date-ul de aseara, ci despre cat de greu e sa fii mama sau despre cum sa eviti monotonia in casnicie.
Branduri fashion care iti iau ochii
Dar cum spuneam, asta nu o opreste pe Carrie sa poarte in continuare pantofi Louboutin de-a dreptul superbi sau un tricou pe care scrie "I love Dior" - culmea! - tocmai in Orientul Mijlociu, intr-o cultura in care valul negru acopera orice urma de individualitate si orice incercare de a "fi altfel" este camuflata imediat. Desi, vom constata la un moment dat ca exista si femei nonconformiste acolo, care ascund sub mantiile negre ultimele colectii de designeri.
Diferentele culturale contribuie la umorul de situatie si fac deliciul unor conversatii spumoase, unde Samantha joaca cel mai adesea rolul eternei revoltate. Rezista cu stoicism privirilor usturatoare cand din geanta Birkin i se revarsa puzderie de prezervative marca Trojan. Si daca tot vorbim de Sam, sa nu uitam de imensii cercei Yves Saint Laureant care iti luau ochii intr-una din scene. Sa-ti atarni initialele unui designer de urechi e una, dar sa cantareasca fiecare cate un kilogram - exagerez putin, dar doar putin - e si mai si!
Iar Chanel si Rolex au parte de doua momente de product placement incarcate de sentimentalism. Cand Carrie ii spune lui Mr. Big ca "ai stiut dintotdeauna ca sunt mai mult genul Coco Chanel decat coc au vin" facand un statement despre cum, oricate lucruri s-ar schimba, sunt lucruri care raman la fel. Iar un ceas Rolex vintage inscriptionat "eu si cu tine, doar noi doi" este cadoul lui Mr. Big la aniversarea de doi de casnicie.
Cat de diferit e de fapt Orientul Mijlociu cand vorbim de branduri?!
Si inca un brand cu expunere mare este Maybach. Expunerea la puterea a patra as putea spune: patru Maybach-uri albe defileaza prin desert ca sa le plimbe pe domnitele noastre. Si daca tot vorbim de a calatori in stil mare, avionul ultra-superclass cu care vor zbura cele patru are o gramada de lucruri minunate: bar, separeuri de dormit si...Pringles arabesc. Da, e un pic cam ca nuca in perete sa strigi: "Evrika, uite Pringles arabesc", cand in jur sunt atatea alte lucruri de care sa te miri, dar statementul ramane: Pringles e un brand global si pe placul oricui, dincolo de bariere culturale.
Si apropo de a fi conectat cu lumea de acasa, sa nu uitam de iPhone si de Blackberry. Pentru workaholica Miranda (Cynthia Nixon), Blackberry-ul este acest accesoriu omniprezent si obsedant, cam asa cum sunt prezevativele Torjan pentru Samantha. Iar pentru Charlotte (Kristin Davis), familista convinsa, iPhone-ul este legatura cu "acasa", cu sotul, copiii, responsabilitatile si cu imaginea ei de mama si de sotie iubitoare. Obsedata sa stie ca totul e ok acasa, va expune iPhone-ul de nenumarate ori prin decorul desertului din Abu Dhabi in cautarea semnalului.
In concluzie, "chiar daca putin mai cu picioarele pe pamant (n.r ca doar e criza.), tot e bine sa mai pastram un coltisor de Rai", spune Carrie referindu-se la dressing-ul ei. Designer Labels sunt tot acolo, in film si in vietile personajelor, chiar daca vietile lor s-au schimbat.
Si sentimentul de bine cu care ramai dupa ce vezi filmul e tot acolo, chiar daca poate nu mai are atata sparkle cum avea la inceput. Asa cum ne-a obisnuit, filmul le da femeilor o voce si le anuleaza teama de a aborda subiecte tabu, poate si pentru ca de data asta a trebuit sa puna fata in fata doua lumi: consumerismul american si inchistarea Orientului Mijlociu, care incet-incet devine si el viciat si/sau fascinat de consumerism.
Comentarii