Astazi incep inscrierile la cea de-a patra editie a singurului concurs romanesc de parodiat reclame: Grand Spoof. Aceasta editie este prezentata de JOE, sub sloganul "Indrazneste sa-ti faci pauza publicitara cum vrei tu!". Acest exercitiu de creativitate adresat pasionatilor de publicitate este organizat, conform traditiei, ca parte a festivalului de publicitate neconventionala ADfel, care va avea loc intre 26 iulie si 1 august pe terasa La Motoare.
Oricine doreste sa realizeze o parodie dupa o reclama romaneasca sau internationala poate inscrie lucrarea in competitie pana la data de 18 iulie inclusiv, la adresa [email protected]. Spoof-urile trebuie sa fie originale si sa nu depaseasca 90 de secunde. Mai multe informatii despre competitie, precum si regulamentul Grand Spoof sunt disponibile pe site-ul ADfel.
Parodiile vor fi votate intre 19 si 25 iulie de 2 jurii: cel profesionist (alcatuit din specialisti ai industriei de marketing si comunicare) si cel al publicului larg. Cele mai bune 2 parodii inscrise in concurs vor fi premiate cu o camera video (premiu oferit de juriul profesionist) si cu o camera foto (premiu oferit in urma votului public). Premiile acestui concurs sunt oferite de eMAG, cel mai mare magazin online din Romania.
Toate spoof-urile vor fi disponibile pe site-ul ADfel, pe masura ce sunt acceptate in competitie, iar un Top 10 al celor mai bune lucrari, conform votului profesionistilor si al publicului larg, va fi prezentat in premiera in prima zi a festivalului ADfel, luni, pe 26 iulie.
Pana in acest moment, parodiile participante sau castigatoare in cadrul Grand Spoof au atras constant atentia publicului, ajungand repede la statutul de viral. Doua dintre cele mai recente exemple ar fi: „Pornoliga campionilor”, spoof-ul castigator din 2009, realizat de Happy Fish sau „Budai Beer”, un clip care promova un brand imaginar de bere, parodiind stilul Budweiser.
Ce este un spoof?
Un spoof este reclama parodica ce face referire la o alta reclama, folosindu-se de notorietatea ei, pentru a servi unei alte marci, adesea inventate, sau pentru a realiza o simpla parodie, neasociata vreunui brand. Cu toate acestea, spoof-ul nu este plagiat sau reclama comparativa (ilegala in Romania), ci recreeaza in mod original elemente care amintesc de reclama initiala, pentru a le reinterpreta si pentru a crea un nou sens.
ADfel este primul festival de publicitate neconventionala din Romania, organizat de IQads si 24-FUN. Ajuns la a cincea editie in 2010, evenimentul isi propune ca in fiecare an, timp de o saptamana, sa promoveze gandirea alternativa in publicitate si metodele neconventionale prin care brandurile isi comunica mesajele catre consumatori. Pe langa ideile neconventionale implementate in spatiul terasei, festivalul contine o serie de workshop-uri si conferinte dedicate subiectului, concursuri de creativitate, iar incepand cu acest an va reuni intr-o expozitie speciala cateva dintre cele mai bune executii neconventionale realizate de agentii de publicitate locale.
Avand o audienta de peste 150.000 de unici lunar, IQads este cel mai important produs media dedicat industriei de comunicare din Romania. IQads este o marca a Blue Idea, parte din F5, compania de web a trustului Realitatea.Catavencu. Din portofoliul companiei Blue Idea face parte si SMARK, comunitatea profesionistilor in marketing din Romania.
Lansat in 2001 ca un magazin online de sisteme de calcul si produse de birotica, eMAG se numara printre creatorii pietei de comert electronic din Romania. Adaptarea permanenta a serviciilor la realitatile pietei si orientarea catre client au propulsat si au mentinut eMAG in pozitia de lider constant al pietei, ajungand in prezent cel mai mare retailer national specializat de produse IT. eMAG are un portofoliu in care se regasesc atat produse si solutii IT si de comunicatii, cat si echipamente electronice, oferta sa extinzandu-se permanent. Compania opereaza magazinul www.emag.ro precum si cinci showroom-uri in Bucuresti, Iasi, Ploiesti, Cluj si Timisoara.
Comentarii