Consecvent cu relele mele obiceiuri, va propun o noua realizare de top, un ad de presa pentru compania de asigurari ASIBAN.
Cu ceva mai multa atentie, intr-un colt citim scris foarte mic: "Concept ASIBAN SA -design Media XPRIMM". Unii ar spune ca asta scuza reclama, dar mai degraba cred ca doar explica si confirma. Intelegeti voi diferenta.
Cel putin cu acest articol nu o sa suparam nici o agentie de publicitate.
Corpul delict
Am gasit urmele acestei abominabile fapte in paginile Tarom Insight, o revista distribuita in avioanele Tarom, adica intr-un loc frecventat aproape exclusiv de oameni cu multi bani. Acest fapt contrasteaza flagrant cu saracia reclamei, atit in privinta ideii, cit si a realizarii.
Avem in fata o reclama care se doreste inteligenta, creativa, dar esueaza in ceata. Ii lipseste un mesaj clar, are o executie incropita si e lipsita complet de eleganta. Si sint curios cind vor intelege oamenii de marketing de aceasta teapa ca mai bine nu fac nici o reclama sau fac una seaca, strict informativa, decit sa faca astfel de prostii.
Realizarea nu se ridica la inaltimea pretentiei, iar decalajul acesta se reflecta negativ asupra marcii respective. Mie imi pare simplu, dar vad in jur ca poate chiar nu e si atunci prind curaj.
Primul lucru gresit, si e firesc sa fie primul, e ca nu se intelege ce promoveaza reclama. In mod evident nu e una de imagine, de atitudine a societatii de asigurari. Reclama e mult prea legata de automobil pentru a fi una generica de asigurari. Si atunci ramin probabile variantele RCA si Casco. Dar vremea RCA-ului nu e tocmai acum toamna si ajungem astfel la Casco. In mod normal eliminarea e suficient de convingatoare, dar in acest caz am serioase dubii ca am nimerit-o cu CASCO-ul. Rezulta ca sint si eu un berbec si ar trebui sa ma interesez eu mai bine, daca reclama nu-mi spune, nu?
Apropos de lamurire, textul e pus intr-o pozitie proeminenta, probabil pentru ca numai din imagine nu se intelege nimic, iar asta-i de rau. Ce e insa si mai de rau, e ca nici dupa citirea textului, ceata nu se desparte.
De altfel, ce s-ar putea intelege din acea rola de film cu acelasi tors la volan, dar care are pe rind capete de baba, leu, pilot de motocicleta si alte animale, mai mult sau mai putin inspirate? Ma mai intreb, tot naiv, ce sa inteleg din compozitia imaginii. De ce nu au pus benzi orizontale cu cliseele respective? Sau verticale?
Logic ar putea parea ca acolo unde se indoaie filmul sa fie acel moment de ruptura, dar e evident ca nu e asa. E mai artistica o bucla decit trei rinduri orizontale? Sau mai expresiva? Nu cred.
Aceste vorbe care ne doare
Traiasca anacolutul! In ce relatie de opozitie se afla faptul ca esti de fiecare data altul la volan si faptul ca nu stii cind se poate rupe filmul? Cu alte cuvinte, ce cauta acel "dar" asezat dupa punctele de suspensie? Fraza se rupe logic in doua acolo, iar acel "dar" face cinste in cel mai bun caz unui olog in ale logicii. Stiu din proprie experienta ca "dar"-ul e o boala grea si urez "scriitorului" insanatosire grabnica.
De asemenea, aveam impresia ca punctele de suspensie sint un mijloc de a adauga expresivitate unui moment. In plus, mai credeam ca ele ar trebui sa fie pe cit posibil invizibile si sa fie o manusa de catifea, nu un deget in ochi. Probabil am o impresie gresita.
Papagalul de pe tort
Rar am vazut platitudini atit de fade precum e sloganul ASIBAN: "Asigurarea de care aveti nevoie". Comentariile sint de prisos si nu-mi ramine decit sa-i intreb pe oamenii aceia de la ASIBAN cum cred ei ca spun ceva despre compania lor cu astfel de vorbe goale?
Traiasca toate companiile care isi concep singure reclamele!!!!!!!!!!!