Interviu cu Alexandra Lungeanu (BTL Account Manager, Millenium Communications)
Millenium Communications a obtinut anul acesta binecuvantarea Comitetului de organizare EFFIE, pentru a schimba locatia obisnuita (clubul, mesele mari cu mancaruri felurite si scaunele infasurate in funde albe) cu sala Operei Nationale pentru organizarea galei de premiere. Pentru ca atmosfera a fost cu totul alta anul acesta si pentru ca foarte multi au venit si la party-ul de dupa (ceea ce nu se prea intampla in anii trecuti, la drept vorbind), am decis ca e momentul sa ne uitam in culisele unui astfel de eveniment, la care oamenii cool din publicitate ar trebui sa se simta onorati ca au urcat pe scena (ca sa nu mai vorbim de after party-uri suficient de misto incat sa nu plece dupa 10 minute in alta parte). Ii dau, deci, cuvantul Alexandrei:
IQads: Millenium e agentia specializata in organizarea festivalurilor. Organizati Effie, AdPrint, ADOR, Internetics, Gala Societatii Civile. Cum a evoluat atitudinea fata de ceremoniile de premiere de-a lungul anilor? E ceva diferit acum fata de primele editii: la discursurile de acceptare, la numarul de participanti sau la companiile din care provin (mai multe agentii sau mai multi clienti acum decat la inceput)?
Alexandra Lungeanu: Organizarea galelor a crescut si s-a specializat foarte mult si datorita diversificarii si specializarii furnizorilor la care stii ca poti apela pentru a pune in practica strategia.
Am ajuns si la concluzia ca in cazul unei gale de premiere content-ul evenimentului trebuie sa fie oamenii si lucrarile castigatoare - nu momentul violonistilor sau al pantomimei.
Asta inseamna intr-adevar si ca succesul unei gale depinde mult de carisma si pregatirea celor ce urca pe scena, iar aici e greu sa prevezi ce se va intampla.
Am observat in ultimii ani ca participa la galele de premiere ale festivalurilor din ce in ce mai multi oameni de marketing si din ce in ce mai putini seniori si manageri ai agentiilor de publicitate.
Cred ca e o lipsa de sincronizare. Acum ceva ani seniorii creatiei romanesti incercau sa convinga marketing people ca o campanie creativa vinde foarte bine [daca e si corecta]. Acum, cand vedem interes din partea clientilor pentru festivaluri , parca au obosit putin creativii din agentii.
IQads: Ati shimbat locatia pentru Gala Effie anul acesta, dintr-un club intr-un cadru mai solemn, la Opera Nationala. Presupun ca a fost vorba si de reducerea pretului biletelor de intrare, prin anularea bufetului (pretul a scazut de la 700 la 400 lei fata de anul trecut). Care au fost principalele criterii care au stat la baza acestei decizii?
Alexandra Lungeanu: Am plecat de la un concept foarte in spiritul industriei si al Effie- "campania orchestra" - pentru care lucreaza foarte mult la "sincronizare" si oamenii din agentie si de la client - ca produsul final pentru public ("concertul") sa fie perfect. Astfel ideea a dictat si locatia. La Effie deciziile nu sunt la noi (MillComm), ci la Comitetul de Organizare, care a avut incredere si in aceasta propunere.
IQads: A costat mai putin organizarea in sine anul acesta? Cat de mult costa sa inchiriezi Opera Nationala pentru o seara?
Alexandra Lungeanu: Iarasi, intrebare pentru Comitetul de Organizare.
Credem ca am fost mai eficienti decat in alti ani - dar asta nu doar pentru ca ne-a dictat-o contextul, ci si pentru ca deja stim multe scurtaturi pe care le folosim in interesul clientului, dupa ce, din 1998 pana azi, pentru AdPrint, Gala Societatii Civile, Internetics, Effie si ADOR am acumulat experienta a 35 de gale de premiere.
Opera Romana costa destul de mult din punctul meu de vedere si informatia este absolut publica daca sunati la "Secretariat". Pe de alta parte, a inchiria cladirea Operei nu are cum sa fie ,,o nimica toata", in nicio capitala europeana.
IQads: Cum ati lucrat la elementele de atmosfera (decor, filmulete intro Gontz)?
Alexandra Lungeanu: Tot din dorinta de a nu face o gala cu un spider pe scena si un powerpoint plictisitor, ne-am facut o "echipa a galelor de premiere", care lucreaza cu clientul, respectiv business managerul festivalurilor, Irina Florea si Andrei Bortun, GM Millenium.
Si pentru ca ziceam la inceput cat de important este sa ai furnizori/parteneri care iti pot adauga valoare - echipa "non millenium" e formata din Daniel Gontz si scenograful Corvin Cristian. La evenimente il avem alaturi si pe Silent Strike.
La Effie am lucrat cu un alt scenograf foarte talentat - Andu Dumitrescu.
IQads: La petrecere au fost mai multi oameni decat la editiile trecute? Cati s-au pozat la panoul Ursus si cati au stat sa-si ia pozele pe loc?
Alexandra Lungeanu: La petrecere au fost clar mai multi oameni decat la editiile trecute.
Dintr-un motiv absolut inexplicabil, oamenii din industrie nu prea stiu sa se distreze in grup mare si de obicei, imediat dupa galele de premiere pleaca ori acasa, ori in alt loc sa de distreze in grup restrans. Singurele petreceri care ies in fiecare an asa cum ne dorim (cu multi oameni si stat pana dimineata) sunt cele de la AdPrint si petrecerea de "dupa Effie" de anul acesta, powered by Ursus.
La Tribute au fost vreo 400 de persoane (la o capacitate maxima a clubului de 300-350 pers) si s-au printat peste 600 de poze. La 5 dimineata cand am pus "scaunele pe mese" mai ramasesera neridicate de la panou maxim 20 de poze.
Apropos de aceasta petrecere - as vrea sa punctam faptul ca separarea petrecerii de gala de premiere este foarte corecta si pentru participanti si pentru sponsori.
In cazul Effie Ursus a inteles si a aplicat exceptional regulile sponsorship-ului. Si-au facut propriile executii in print pentru a anunta ca sunt parteneri ai Effie, au facut actiuni de direct mailling cu agentiile participante si au oferit o petrecere excelenta post gala.
Iar modul in care echipa Ursus intelege sa exploateze o pozitie de sponsor al unui eveniment urmeaza sa il vedeti si in cadrul urmatoarelor festivaluri ale industriei de comunicare din Romania, pentru ca Effie este doar unul dintre picioarele unei mici platforme care reuneste AdPrint, ADOR, Scoala ADC*RO, Internetics si Effie.
IQads: Urmeaza ADOR. Ce ne pregatiti anul acesta? Pe ce componente o sa puneti accent?
Alexandra Lungeanu: Da, urmeaza ADOR-ul. Si nu va spun nimic- veniti sa vedeti in septembrie.
Pana atunci, ca sa primesc bugetul de la clientii mei cat mai repede, aflati ca s-au deschis inscrierile. Start!