Buzz cu Sorin Popescu (Managing Partner, Next Advertising)
IQads: Ati luat si anul acesta un Silver pentru Banca Transilvaniei (la Financial Services), cu o campanie in care spotul TV parafraza viralul "Sasa cai frumosi". Care au fost obiectivele campaniei? Dar rezultatele?
Sorin Popescu: Obiectivele campaniei au fost de vanzari - cat mai multe credite vandute. In cele doua luni de campanie s-au indeplinit obiectivele pe intregul an, iar pana la sfarsitul anului s-au vandut de doua ori si jumatate mai multe credite decat s-au planificat.
IQads: Dar in case-ul Murfatlar (Bronze, ,i>Alcoholic beverages: beers and wines) ce a contat mai mult: componenta de marketing digital, asocierea cu OTV-ul?
Sorin Popescu: Premii zilnice semnificative, extragerea si punerea in posesie in direct a premiilor la OTV, cat si implicarea personala a domnului Dan Diaconescu in promotie au fost elementele care au contribuit esential la succesul campaniei. Asta ca sa nu mai vorbesc de campania TV :)
IQads: Cum se imparte targetul acestei campanii, avand in vedere cele 3 stiluri muzicale atat de diferite, prezente in spoturile (Opera, R&B, Manele) create de CAP?
Sorin Popescu: In promotie au participat aproape toate vinurile Murfatlar, si cele mai ieftine, si cele mai scumpe. Si cum s-a baut mult vin Murfatlar toamna trecuta (in Romania una din 4 sticle de vin baute este de la Murfatlar), nu-i greu de presupus ca toti oamenii aia sunt si ei diferiti intre ei, au gusturi muzicale diferite. Asa ca mergand de la opera la manele nu puteam gresi prea mult.
IQads: Crezi ca daca nu erau eliminate categoriile Promotii incepand cu aceasta editie EFFIE, campania Murfatlar ar fi scorat mai bine sau dimpotriva?
Sorin Popescu: Nu stiu ce sa zic... Oricum, am participat intr-una din cele mai aglomerate categorii, in care au fost doar doi finalisti, noi si Grand Effie-ul. Eu zic ca e bine.
IQads: Ce impresie ti-a lasat aceasta editie a festivalului privind gradul in care a fost afectata industria de publicitate de criza economica?
Sorin Popescu: Industria a cazut cu aproape 50%, inscrierile au cazut cu aproape 50%. Basca multe categorii fara nici un premiu. Vrem, nu vrem sa admitem, se vede si la noi in breasla criza.