[EFFIE 2010] Robert Tiderle: "Savana a luat o mare cota de piata de la competitiorii sai mai ieftini fara sa faca uz de promotii"

Buzz cu Robert Tiderle (Creative Director, Papaya Advertising)

IQads: Anul trecut la EFFIE, Papaya a fost revelatia competiei: 5 premii (4 Gold-uri si 1 Bronze) si Grand EFFIE la prima participare din istoria agentiei. Anul acesta ati obtinut doua Silver-uri cu CEC Bank ("Meeting your interest", in categoria Financial Services) si cu Savana Teflon ("Aspargilius", in categoria Non-Food Products). Cum privesti performanta voastra de anul acesta comparativ cu cea de anul trecut? Ati inscris mai putine lucrari, a fost jurizarea mai dura?
Robert Tiderle: Anul acesta am inscris 2 campanii la 3 categorii. Am luat doua premii si o nominalizare. Eu sunt multumit, dar nu foarte mult. Nu cred ca a fost o jurizare mai dura, ci doar faptul ca anul trecut toate cazurile noastre priveau lansari sau repozitionari. Adica noutati. In 2010, atat CEC Bank cat si Savana au fost cu siguranta vazute de juriu ca niste confirmari. A disparut surpriza. Oricum ce am reusit anul trecut va fi destul de greu de replicat. Atat de noi, cat si de altii.

IQads: Care au fost obiectivele campaniei "Meeting your interest" pentru CEC Bank? In ce masura le-ati atins si/sau depasit?
Robert Tiderle: Am avut trei obiective: de vanzari (cresterea soldului depozitelor), imbunatatirea structurii bazei de clienti si cresterea indicatorului "Bank preference for future use". Toate au fost depasite, chiar daca initial pareau greu de indeplinit intr-un an ca 2009. Campania a luat un Silver, chiar daca in categorie mai erau 6 cazuri. Ce ma bucura cel mai mult este ca la doar 2 ani de la rebranding, CEC Bank a luat 3 Effie-uri si o nominalizare la Grand Effie. Chiar si acum cred ca anul trecut Grand Effie trebuia sa fie acordat campaniei de relansare a brandului CEC. Din pacate, l-a primit Cava D'Oro. Din fericire, l-am luat noi.

IQads: Dar in case-ul Savana Teflon - "Aspargilius - Bathroom and Kitchen" ce a cantarit mai mult?
Robert Tiderle: Strategia de creatie - permite comunicarea directa a avantajelor produsului. Si asta intr-un mod simplu si cu umor. Chiar daca este un produs Super Premium, intr-un an in care toti s-au uitat mai mult la pret, Savana a reusit sa ia cota de piata de la mai ieftinii sai competitori. O mare cota de piata. Si fara a face uz de vreun mecanism promotional sau oferte.

IQads: Cand ai urcat pe scena pentru a primi trofeul pentru campania Savana Teflon ai spus ca nu e categoria la care v-ati inscris. Care era aceea?
Robert Tiderle: Ca si anul trecut, am inscris Savana la categoria Others. S-a luat decizia sa fie mutata in Non-Food. Nu stiu de ce - anul trecut am luat un Gold la Others. Nu stiu ce s-a intamplat de atunci pana acum. Cert este o vopsea a intrat practic in competitie cu sampoane, benzina si detergenti. Nici acum nu avem o explicatie.

IQads: Am vazut ca ati fost nominalizati cu campania Savana si in categoria David vs. Goliath. Ce parere ai despre faptul ca nu s-a acordat niciun premiu la aceasta categorie in editia de anul acesta?
Robert Tiderle: Este posibil ca juriul sa fi considerat ca cele doua branduri nominalizate, Savana si Muller, nu intra in categoria "tiny, new emerging brands making inroads against big, well established leaders". Si sunt de acord cu acest lucru. Dar cred, cel putin in cazul nostru, ca ne calificam la "established small brands taking on sleeping giants". Cel care a facut instructajul ar fi trebuit sa stie asta. Cele doua situatii sunt clar descrise in documentatia Effie.

IQads: In general, ce impresie ti-a lasat aceasta editie a premiilor EFFIE despre efectele crizei asupra publicitatii?
Robert Tiderle: Cred ca efectele crizei sunt cunoscute de toata lumea. Nu mai are rost sa scriu eu despre ele. In ceea ce priveste Effie? Cred ca este doar o scuza. Avem memorie scurta si ne comparam cu 2009 la numarul de inscrieri si premii. Din cate stiu eu, in 2008 au fost 90 de inscrieri si s-au dat peste 40 de premii. In 2009 au fost 70 de inscrieri si nici 30 de premii. Anul asta...Cred ca este vorba de educatie - atat la nivelul agentiilor, care sunt mai exigente cu ceea ce considera ca merita inscris, cat si la nivelul celor din juriu, care citesc altfel cazurile si noteaza in consecinta. Cred ca de acum incolo orice Bronze Effie va straluci mai tare decat un Gold de acum 2-3 ani.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related