Cafeaua la ibric dauneaza grav la pantaloni

Una din reclamele pe care le-am vazut recent m-a pus la o mare incercare. Si recunosc cu mina pe inima ca inca mai am dubii. Pentru a nu va baga si pe voi in ceata, mai mult decat sunt eu, o sa va spun de la inceput ca nu este vorba de cine stie ce mesaj greu de descifrat sau de vreo idee care prin simplitate si ingeniozitate in acelasi timp m-a lasat fara cuvinte. Totul se rezuma la o comparatie dintre doua produse. Asadar, the big question is: ce legatura exista intre cafea si blugi?
In prima instanta as pune ca ambele produse se adreseaza oamenilor. Totodata, au marele dar de a oferi placere celor care le consuma sau, dupa caz, le poarta. In anumite ipostaze putem chiar vorbi de capacitatea acestora de a asigura o anumita temperatura a corpului, iar dimineata pot fi pentru unii lucruri de care nu se pot lipsi.

Pentru inceput m-as opri aici, desi sunt convinsa ca as putea gasi si alte similaritati intre cele doua produse aparatent fara nici o legatura unul cu altul. Ar fi insa reduntant sa fac lucru acesta. Mai ales ca cineva mi-a luat-o inainte descoperind o conexiune la care eu in mod sigur nu m-as fi gandit. Astfel, cu speranta ca m-ati iertat pentru ca nu am nuantat foarte bine datele problemei, anunt fara echivoc faptul ca legatura perfecta se refera la … "invizibilitate".

I'm the invisible man
Din fericire pentru marcile in discutie, adica Elita si Levi's, daca nu v-ati dat seama pana acum, nu ma refer aici la invizibilitatea celor doua marci pe rafturi sau in cadrul calupurilor publicitare. Vorbesc strict, despre tema invizibilitatii, care imi pare acum mult mai universala decat mi-as fi imaginat. Mi-as permite chiar sa o propun ca solutie de salvare in situatiile disperate cand ai un produs si nu stii cum sa-l prezinti consumatorului. Un fel de femei frumoase si scene ludice in videoclipurile de vara.

Mai vizibil decat invizibilul
Si pentru ca asemanarile sa fie vizibile am s-o iau pe rand. Nu inainte insa de a-mi alege ca martori un mic caine alb si unul auriu. Caci in definitiv ei sunt singurii in masura sa dea verdicte cu privire la autenticitatea "invizibilitatii", fiind prezenti in ambele spoturi. Asadar, avem fata in fata doua povestioare. Una proiectata in Romania cu o ea care pregateste cafeaua iubitului si o alta cu un "hollowman si o "hollowoman" care fac sex. In prima faza, toate cele patru personaje sunt mai mult sau mai putin invizibile. Pe final insa, invizibilitatea devine un atribut incompatibil cu produsul din primul spot astfel incat personajele, ajutate de cafea, capata contur. Nu acelasi lucru se poate spune insa si despe deznodamantul din cea de-a doua reclama. Pentru ca aici finalul nu este tocmai fericit, exclamatia baiatului invizibil vorbind de la sine: "hello mom".

Prezumtia de nevinovatie
Intrucat vreau sa pornesc de la premisa ca similaritatile dintre cele doua spoturi se explica prin faptul ca marile minti gandesc la fel si nu prin vreo intentie miseleasca, as spune ca toata povestea cu similaritatea rezida probabil din USP(Unique Selling Proposition). Altfel spus, Elita este cafeaua celor care nu concep un inceput de zi fara o cafea tare la ibric sau, cum bine se spune in slogan, nu te poti vedea fara cafeaua ta de dimineata. De aici si pana la reclama cu cele doua personaje care devin vizibile band cafea, nu mai sunt decat cateva ore de filmare.

PS. In mod sigur fiecare se va gandi pentru el de ce natura sunt asemanarile dintre cele doua reclame. Eu vreau doar sa spun: Opt. For the original.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Sectiune



Branded


Related