Cum a reusit Mercury360 sa organizeze petrecerea la metrou pentru lansarea Grolsch?

Buzz cu Cristina Badea (Account Manager Mercury360)

IQads: Dupa cum preciza si comunicatul de presa, o petrecere la metrou e o dorinta "indelung explorata in lumea creativa". De ce credeti ca nu s-a putut implementa pana acum?
Cristina Badea: Intr-adevar, petrecerea la metrou a fost o fantezie pentru multi dintre noi. De ce nu s-a putut implementa pana acum?! Nu putem raspunde... stim ca noi ne-am dorit foarte mult si impreuna cu Grolsch am facut tot posibilul ca acest lucru sa se realizeze. Ne bucuram ca am reusit si multumim clientului si partenerilor.

IQads: Cum ati obtinut aprobarile necesare: cat timp a durat, cati oameni au lucrat la asta, cate drumuri ati facut si pe unde ati stat cel mai mult?
Cristina Badea: Vorbim despre un proces complex care a implicat o intreaga echipa si luni de zile de negocieri si pregatiri.

IQads: In ce a constat toata "recuzita" de la petrecere?
Cristina Badea: In linii mari: 8 plasme, 24 de proiectoare, peste 20 de lumini inteligente si pari, un generator, 3 baruri (unul in vagon si doua pe peron), 6 frigidere, 10 pufi care alcatuiau cuvantul "EXPERIMENT" pe peron, un panou interactiv GROLSCH, expozitii in fiecare vagon din cele doua trenuri garate in statie.

IQads: Cat timp ati avut la dispozitie ca sa pregatiti locatia pentru petrecere, adica sa implementati toata "recuzita"?
Cristina Badea: Pentru a pregati locatia si a instala toata "recuzita", am avut la dispozitie 4 ore pregatire pe peron. Pentru a-si pregati propria expozitie din vagon, fiecare artist a avut la dispozitie ziua evenimentului; pregatirile din vagoane au avut loc in depoul Metrorex.

IQads: Am auzit la eveniment announcerul spunand ca la 4 dimineata trebuie ca petrecaretii sa mearga pe la casele lor. Cati mai erau acolo la 4 si cat ati mai stat apoi sa strangeti totul?
Cristina Badea: La ora 4 in statia Gara de Nord2 mai erau cativa petrecareti, insa nu a fost o problema sa paraseasca statia de indata ce mecanicul a anuntat "Atentie, se inchid usile". Oricum, nu era o surpriza pentru nimeni faptul ca petrecerea dureaza numai 4 ore, in intervalul 23:59 - 03:59, acest interval fiind specificat inca din invitatie.
La ora 05:00, statia era perfect functionala, a.i. metrorex si-a putut relua programul obisnuit de lucru.

IQads: Cum ati ales artistii plastici pentru expozitiile din vagoanele de metrou si in ce masura au contribuit numele lor la promovarea evenimentului?
Cristina Badea: Au fost investigate si propuse la client idei si colaborari diverse, in ideea de a umple vagoanele de metrou cu continut cat mai variat si de a include cat mai multe forme de expresie artistica in proiect. Au contat proiectele trecute ale artistilor, notorietatea lor in mediul artistic, viziunea pentru expozitia la metrou. In final echipa GROLSCH a ales pentru inedita expozitie de arta contemporana la metrou un line-up de non-conformisti incantati sa lucreze underground si sa exploateze o tema la care se gandeau deja: Vali Chincisan, Dan Miron, Kotki Visuals, Pisica Patrata si echipa, Vlad Eftenie, Care?cutare.
Credem ca alegerea artistilor a fost potrivita, marturie fiind mail-urile si sms-urile de multumire si felicitare pe care Grolsch le-a primit chiar din noaptea petrecerii.

IQads: Cat de mari au fost fee-urile artistilor, avand in vedere ca si ei erau promovati odata cu evenimentul?
Cristina Badea: Bineinteles ca timpul si eforturile lor au fost apreciate, insa mai important este faptul ca brand-ul acesta ii sprijina, oferindu-le in cazul de fata un spatiu de exprimare artistica non-conformist, greu accesibil in alte circumstante.

IQads: Primul articol din sectiunea Experimentalist de pe Feeder, sponsorizata de Grolsch - feeder.ro/experimentalist - a aparut pe 17 mai. Era prima data cand s-a publicat ceva despre Grolsch in Romania? Prin acest proiect editorial a avut loc lansarea brandului in Romania, de fapt?
Cristina Badea: Nu putem reduce la o singura zi lansarea Grolsch in Romania. Lansarea Grolsch trebuie privita ca o suma de intamplari - cu viata si personalitate proprie - unificate prin sustinerea acordata de 'Proud Sponsor of the Experimentalists'. Strategia s-a bazat pe o comunicare relevanta si cat mai personala cu oamenii creativi, cu experimentalistii de la noi - indiferent ca sunt artisti plastici, membrii unei comunitati "alternative" sau personaje reprezentative pentru arta urbana de la noi. Pentru inceput a fost vorba de "un altfel de vernisaj", cand Grolsch a anuntat debutul celor doua acte de comunicare foarte bine targetate - mozaicul si pictura. Apoi am sarbatorit intrarea acestui brand in Romania intr-un mod original, prin organizarea primei petreceri la metrou. In tot acest timp, publicul Grolsch descoperea o parte din universul brandului si din temele pe care vrea sa le abordeze in Romania pe Feeder.ro/experimentalist. Fiecare dintre aceste actiuni de comunicare au ca punct de pornire o idee relevanta pentru mediul creativ de la noi.

Feeder.ro/experimentalist reprezinta, de fapt, o platforma de publishing online, pe care feeder.ro - si comunitatea feeder - si-a dorit-o de mult. Este, in acelasi timp, un experiment, iar Grolsch l-a inclus in calupul de proiecte "Experimentalist Ro" prin care se pregatea sa intre pe piata. Feeder.ro/experimentalist a pus notiunea de "experimental" pe agenda comunitatii careia Grolsch i se adreseaza si a facut legatura intre brand si proiectele Experimentalist anuntate pe FB - inclusiv petrecerea.

IQads: Nu am vazut pe nicaieri anuntat "The Real Underground Party" ca fiind organizat de Grolsch - numai la conferinta de presa din ajunul petrecerii. De ce nu ati mai asteptat o zi, ca sa faceti revealingul direct la party si in ce a constat de fapt, intreaga promovare a evenimentului?
Cristina Badea: Petrecerea la metrou a fost comunicata exclusiv prin intermediul retelelor sociale si al comunicarii one-to-one. Ne-am dorit o relationare cat mai personalizata cu publicul adevarat Grolsch, astfel incat procesul de invitare a functionat in acelasi timp si ca filtru. Au aflat despre petrecere acei oameni care ar fi venit oricum la o petrecere cu arte la metrou, indiferent ca era vorba despre un eveniment sponsorizat sau nu. Evenimentul a fost gandit pentru aceia care apreciaza ideea, locatia speciala, expozitiile si artistii, prezenta unui sponsor nefiind decat - poate - o surpriza placuta. Mai ales ca arta nu primeste sprijin prea des in Romania.
Experimentalist Ro a conturat - inclusiv cu ajutorul celor implicati in proiecte, artisti, colaboratori - o comunitate de prieteni, relevanti pentru tematica abordata, carora sa le trimita apoi invitatia la petrecerea de la metrou. De aici incolo a functionat Word of Mouth-ul. Celor care au cerut mai multe informatii - jurnalisti, key opinion leaders, experimentalisti activi, cu proiecte si idei - li s-a dezvaluit ca este vorba despre o prima petrecere Proud Sponsor of the Experimentalists. Nu am vrut insa o comunicare centrata pe brand - pe numele sau - atat cat pe pozitionare si pe universul sau de discurs - experiment, proud sponsor of the experimentalists.

Conferinta de presa a fost o ocazie de a invita, in mod oficial, presa la petrecerea de la metrou chiar daca majoritatea stiau deja de eveniment de pe Facebook sau din comunicarea cu echipa de proiect. Pentru ceilalti petrecareti insa, supriza sponsorizarii Grolsch a ramas pana in noaptea petrecerii. Exceptia au fost advertiserii, care au stiut ca lansam Grolsch pentru ca trebuiau sa stie, sa fie curiosi sa vada cea mai inedita lansare de brand de la noi.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Mercury360

Cu o istorie de peste 25 de ani in Romania si, in continuare independenti, full-service, suntem una dintre putinele agentii care au capabilitatile necesare pentru a deveni partener pe intreaga durata a unei campanii,... vezi detalii »

Pozitii

Sectiune



Branded


Related