Ma intersectez destul de des cu oameni care considera publicitatea superficiala si chiar daunatoare, pentru ca desi este un instrument fantastic in comunicarea cu oamenii on a daily basis, nu aduce nimic bun - au contraire, spun ei. Este malefica, manipulatoare, fix genul de comentarii care au generat intreaga miscare anti-TV/media in anii '70; doar ca acum atitudinea este transferata industriei publicitare si, evident, brandurilor.
Nu e nimic nou in asta, mai ales ca nenumarati insideri, oameni de publicitate, ingroasa rindurile downshifterilor, negind un stil de viata pe care mai deunazi il "vindeau".
Ce este, insa, nou pentru mine, este ca acesti oameni au preponderant pina in 25 de ani, sunt educati, activi social, implicati - fix genul de oameni care pot fi influenceri, formatori de opinii - si da, sunt antiadvertising. Ei spun nu advertisingului si da implicarii in cauze social - culturale, care promit sa contribuie la bunastarea emotionala si materiala a oamenilor.
Bunastarea sau starea de bine, este un "indicator" pe care advertisingul/ brandurile, cu imaginea usor sifonata, au inceput sa-l ia in considerare la modul implicare intr-o cauza sociala = imagine imbunatatita, si uite asa un intreg business de PR corporativ s-a pus in miscare. Mirosul de fake n-a scapat insa consumatorului, astfel ca procentul celor care sustin o cauza promovata de un brand/corporatie vs un ONG, este infim.
Altfel, starea de bine, sau felul in care consumatorul se simte imbogatit (mai bun, mai destept sau mai fericit) in relatia cu un brand, nu conteaza in strategia de comunicare si alocare a bugetelor si nu este masurata de peoplemetere, caci nu aduce vinzari.
Well-beingul in nenumaratele forme pe care le poate imbraca, nu aduce vinzari in mod direct. Indirect, insa, poate schimba un consumator plictisit, tintit la frecventa de 4+ pentru a cumpara, intr-un ambasador de brand. Pentru ca asa cum probabil stim cu totii, publicul este inteligent. Mai inteligent decit noi sau clientii nostri care ne inchipuim ca expunindu-l de x ori mesajului, e gata cistigat. Pardon, pierdut. Ba nu, cistigat. Ba pardon, pierdut in favoarea unor branduri sau nonbranduri care promit sa aduca valoare - intr-un mod autentic, nedisimulat, util. Odata ce consumatorul simte utilitatea valoros autentica oferita de un brand, deja vorbim de consumatori loiali, adevarati ambasadori ai brandului, pe care-l recomanda cu tarie. Si studiile (din tarile in care aceasta disciplina este luata in serios), spun ca brandurile care primesc cele mai multe recomandari in categorie, cresc de 4x mai repede decit restul.
Asadar, inainte de a cere consumatorilor sa fie cu noi, haideti sa fim noi cu ei construind well-being prin tot ceea ce facem. E doar o viziune despre noul advertising.
Comentarii