DosareleSecuritatii.ro

Dam cu sapa intr-o industrie in care cazmaua si lopata fac de fapt cel mai apreciat si mai aplaudat spectacol de catre multele si proastele orgolii. Ce ne mai bucuram cand vreun muncitor e impins in groapa de vreun sef de tura sau cand vreun client subrezeste temelia vreunei pravalii.

Sa vezi focuri de artificii si petrecere cu bere, uischi si femei, dj bobo, tot ce vrei, se porneste in sinea oamenilor din industrie cand afla de necazul vreunuia de-al lor. Si zic in sinea lor pentru ca la exterior e plin de corectitudine politica manifestata prin compasiune si durere jucata impecabil de cele mai multe ori.

Ce? E spiritul competitiv, ala? Aaaa...

Daca ar infige cineva un barfometru in fundul industriei asteia i-ar exploda instananeu in fata si ar muri prin asfixiere mecanica.

Se barfesc imperecherile, se barfesc workurile, se barfesc oamenii, se barfesc barfele si se barfesc clientii.

Si cu toate astea cand ai nevoie de o referinta despre un potential client, despre un director de comunicare sau de marketing, despre vreun brand manager sau despre asistentul acestuia, inainte sa te prezenti intr-un pitch sau sa semnezi cu el n-ai de unde. Nimeni nu intreaba, nimeni nu raspunde. Ca doar e "competitie".

Si atunci, daca religia, orgoliul, reteaua, reputatia sau adversitatea ne impiedica sa ne-ntrebam unii pe altii despre unii sau altii, cum ar fi sa avem totusi un tool simplu si de ajutor?

Sa zicem, un "birou de credite" pe care sa-l poata consulta orice om de agentie atunci cand vrea sa stie cat de exigenta e femeia de serviciu pe care sunt testate workurile agentiei, la clientul X sau de la care sa afle despre cat de tepar, pretentios, nepriceput, deschis, neserios, indraznet, indecis e clientul Y. Informatii de bun simt, relevante si trebuincioase in abordarea unuia sau altuia, in pastrarea sau nu a interesului pentru unul sau altul.

Ba chiar aici sa poti gasi eventual si review-uri despre oameni de agentie pe care vrei sa-i angajezi si pe care de obicei ii crezi pe cuvant pentru tot ce spun ei ca sunt, neobosindu-te niciodata sa suni la fostul lor loc de munca pentru referinte. Ca de, e impotriva orgoliilor.

Un site de review-uri postate de clasa muncitoare care se lupta cu stoicism cu fetisurile clientilor in fiecare zi.

Asa cum faci un review sau citesti unul despre hotelul la care ai vrea sa faci rezervarile. Pareri subiective pe alocuri, ce-i drept, dar mai bune decat nimic. Si apoi concluzia ti-o conturezi singur dupa ce ai dobandit oaresice informatii. Pana la urma nu e un loc cu adevaruri absolute, ci unul construit pe perceptii ale unor situatii reale.

Nu, nu un colt de barfe! Si nici unul de dat in clienti. Nicidecum. Ci unul strict orientat spre a prelua referinte de la oamenii de agentie care isi impartasesc experientele fara a se recomanda neaparat. Un site in care informatia este organizata pe clienti pentru a putea fi accesata usor.

E un loc la care accesul sa se faca simplu, prin solicitarea unei parole de unica folosinta expediind un mail catre site la care acesta va raspunde generand cheia daca recunoaste ca adresa de mail folosita de solicitant este de formatul @numeagentie.ro/com/.eu/.etc.

Asadar atunci cand vrei sa stii despre un client cum e, sa-ti fie la indemana sa afli daca e genul pentru care merita sa te arunci in gol sau daca e un Jack in the box. Macar daca te te bagi in hora, sa te puna cineva in tema cu genul de playlist pe care il canta taraful cu pricina.

Eu as vrea sa stiu daca un client e rau platnic, daca motivul pentru care vrea sa lucreze cu mine e vreo teapa pe care i-a dat-o altei agentii. M-ar interesa sa stiu ce fel de om e cel care-l reprezinta pe client in fata mea. Daca eu si colegii mei am fi compatibili cu el sau daca mai bine ne salvam timpul reciproc alegand sa nu ni-l irosim impreuna. Tu nu?

Si mi-ar mai placea sa citesc cronici pozitive despre oameni care stiu ce vor, stiu cum s-o ceara si care isi trateaza agentia cu respect. Vorbe de la oameni care se bucura ca lucreaza pentru astfel de clienti. Pentru ca exista.

Cu siguranta ca o sa ia ceva timp pana cand va ajunge sa fie un cazier consistent si util, dar se grabeste careva?

Poate asa, neoficial si tacit, s-or mai strange usor randurile, neexagerand acum cu optimismul in asa hal incat sa cred ca ne vom avea ca fratii, dar poate ca la adapostul unui demers "sindicalist" ne protejam cu totii nervii si resursele, indiferent de natura lor, si neamul. Si cu ocazia asta mai si epuram putin "industria" de persoane fizice care lucreaza pentru persoane juridice care trateaza subiectul cu amatorism.

E o idee pe care eu o pun la bataie, deci va invit s-o omorati, mama ei. Dar daca va trece prin minte ca ar putea functiona, va poftesc sa contribuiti la rafinarea si implementarea ei cu ce aveti pe acasa: expertiza IT, idei, argumente, solutii, critici.
Dezvoltata destept n-o sa ne fie decat folositoare fara sa pericliteze relatia niciunei agentii cu clientii sai.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune


Comentarii

rucsandra pop
acum 14 ani
ideea e buna, dar veche. S-o vedem implementata


Branded