Era o vreme cand lumea trudea sa dea bine in poze, se chinuia la statusuri, cauta de dimineata pana seara interesantenia de pe net ca sa o sharuiasca pe Facebook si toate astea ramaneau neapreciate. Atunci, cineva a zis "Stop, trebuie sa facem ceva pentru oamenii astia!". Si a aparut butonul de Like. Si lumea a simtit din nou ca totul are sens. Ca totul are o miza.
Si, pentru ca la orice se intampla pe Facebook, apare in secunda doi un grup care cere fix inversul, au aparut imediat grupuri care vroiau butonul de "dislike". Si, culmea, a aparut. Dar pe Youtube. Acum, daca nu-ti plac filmuletele cu pisici care vorbesc, desi pare imposibil, poti sa dai Dislike.
Deja parca e mai tare ca la Facebook. Asa ca ma gandesc sa vand celor de la Youtube o idee care sa-i detaseze clar la capitolul butoane. O sa le zic sa bage butoanele "E pe bune" si "Nu e pe bune".
Ca fix contoversa face un filmulet sa rupa. Si aici fac publica reteta de filmulet "viral" de succes: te gandesti la o dementa. Una indejuns de mare incat sa fie greu de crezut, dar nu chiar atat de mare incat sa bagi mana in foc ca e facatura. Iei un regizor bun. Il rogi sa filmeze prost, ca sa para totul veridic, si aia e.
In iscusinta cu care te poti apropia de acea limita, fara sa o depasesti, stau milioanele de view-uri.
Cum functioneaza un filmulet de genul asta? Pai te uiti la el impreuna cu prietenii si toata lumea incepe sa rada. La un moment dat zice unu "Ce prostie, cum sa crezi ca asta e pe bune?" si altul, care tocmai se opreste si el din ras, zice "Adica tu vrei sa zici ca nu e pe bune?". Asta e startul avalansei de viewuri. Care incepe chiar in camera aia, pentru ca urmatoarea replica, pe care o zic cei doi, sincron, e "Ia mai da-l mah o data".
E, cum ar fi acum butoanele de "E pe bune" si "Nu e pe bune"?
S-ar duce toti oamenii aia la calculatoarele lor sau la casele lor si ar vota. Si aici butoanele Like si Dislike sunt inutile. Aici doar "E pe bune" sau "Nu e pe bune" functioneaza. Ar da forward prietenilor si le-ar zice sa voteze. Probabil ca astia vor vota fix invers decat ei, dar nu conteaza pentru ca filmuletul sare milionul de viewuri imediat.
Win win. Si pentru cei care au facut filmuletul, ca le-a iesit, si pentru Youtube ca are trafic.
Foarte curios sunt ca la finalui unei astfel de campanii cu filmulet care se vrea viral, asta daca are vreun final, pentru ca sunt sigur ca unii inca au impresia ca Ronaldinho a lovit bara de 4 ori consecutiv, sa poti vedea cati au zis ca e pe bune si cati au zis ca nu e.
Eu pun banii ca cele mai tari filmulete de genul asta vor avea voturile impartite jumi-juma. Dar vom afla asta abia dupa ce Youtube imi va cumpara ideea si imi voi lua noul iPhone ca cel uitat in bar.
Comentarii
Dar cred ca butoanele tale ar fi perfecte pentru 220.ro. sau videonews. o idee buna, tintita gresit. parerea mea :)
http://www.youtube.com/user/raywilliamjohnson