NEWs Training, eveniment organizat de Asociatia Studentilor la Jurnalism si Comunicare (ASJC), in weekendul 16-18 aprilie, a insemnat 24 de ore de discutii intense, impartite in 3 zile de training, cu 4 traineri, profesionisti cunoscuti in domeniile lor si 80 de participanti implicati si activi.
Am vorbit despre Buzz Marketing cu Catrinel Graepel si Cosmin Moldovan, creativii de la Funky Business, si am aflat ca acesta este un mijloc ieftin de a-ti face auzit mesajul, dar ca functioneaza cel mai bine in cazul unui brand mare, care deja iese in evidenta. Am creat o campanie, am prezentat si ne-am distrat.
Cu Bogdan Theodor Olteanu, Head of PR Division la Millenium Communications, am exersat Guerilla PR-ul. Ne-am dat seama ca cere multa creativitate si indrazneala, dar ca nu este recomandat numelor mari, fiind doar o resursa de supravietuire a brandurilor mici. Am rezolvat brief-uri si am ras vizionand reclame.
Cristian Lupsa, editor la Decat o Revista, ne-a explicat cat de importante sunt empatia si stimularea tuturor simturilor cititorului in Narrative Writing. Ele sunt relevante in conditiile in care gasim un personaj uman unic pe care sa ne concentram atentia si despre care sa ne documentam in cele mai mici detalii. Am discutat despre valorile jurnalismului si calitatile unui bun reporter si am facut exercitii de scriere.
In ultima seara, ne-am distrat si am dansat la petrecerea de final, am impartit diplome si premii constand in carti de la Tritonic.
Dar experienta NEWs Training nu se opreste aici. Comunitatea oamenilor creativi formata in cele trei zile isi va impartasi in continuare experientele, ideile si resursele pe grupul de discutii creat. De asemenea, ei isi pot aminti de momentele de la NEWs Training, uitandu-se la pozele facute in cele trei zile si uploadate pe pagina de Facebook a evenimentului.
Atat participantii, cat si cei curiosi, pot gasi multe citate, impresii si resurse impartasite de cei prezenti la traininguri accesand #newstraining pe Twitter.
Evenimentul a avut loc la Casa de Cultura a Studentilor din Bucuresti (CCSB), in Centrul de Educatie non-Formala (CenF).
ASJC - Youthpress Romania (www.asjc.wordpress.com) este un ONG profesional ce consolideaza o comunitate de tineri jurnalisti si comunicatori, care sa contribuie la evolutia unui mediu profesional echilibrat.
NEWs Training a fost un eveniment recomandat de IQads Kadett si sustinut de IAA Young Professionals, BroHouse si Tuna Forum.
Partenerii educationali ai proiectului au fost: Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii, Universitatea din Bucuresti, Casa de Cultura a Studentilor din Bucuresti si Centrul de Educatie non-Formala.
Evenimentul a fost sponsorizat de Ulker, Coca-Cola si Tritonic.
Partenerii media ai NEWs Training sunt: Etajul6.ro, CampusNews.ro, Metropotam.ro, LumeBuna.ro, Stud-Life, eJobs, OnlineStudent.ro, Elevate, Studentie.ro, Ambition, MyJob, CalendarEvenimente.ro, U TV, ReporterVirtual.ro, apPRentice.ro, Bucuresteni.ro, EvenimenteStudentesti.ro, CeRecomand.ro, Roportal.ro si Educativa.