Imaginea de sine a oricarei femei este produsul imaginatiei multor altor capete. Este desigur vorba despre ce crede iubitul / sotul, dar si despre parerea celor mai bune prietene, despre perceptia colegilor, dar mai mult a colegelor de birou. Si sa nu uitam de vecini, cunostite sau chiar necunoscuti.
Femeile sunt influentate de orice cand vine vorba de a-si cladi, sau mai corect ar fi sa zic a-si zdruncina, stima de sine. Joaca un rol si faptul ca revistele, filmele si, da, si reclamele, toate exponente ale culturii de masa, promoveaza un ideal de frumusete cam NE-natural.
Asa ca orice manifest pentru frumusetea naturala ar trebui sa contina si un paragraf dedicat "frumusetii naturale in reclame". Pentru ca Bucurenci, Cabral, Manafu, Adrian Ciubotaru, Bobby Voicu si alti bloggeri s-au ocupat mai mult de partea cu "excesul de fond de ten", atunci cand au vorbit in cadrul campaniei Nivea despre "frumusetea naturala", eu zic ca e momentul sa analizam si "excesul de artificialitate" al tipologiilor feminine din reclame. Pana la urma, e vorba de transpunerea in cuvinte a ideii de mai demult pe care o promova Dove, mai tineti minte spotul, nu?
Comentarii