Gherila promotiilor

Oricine a putut constata invazia de promotii din ultima vreme. La fiecare pas intalnesti pe cineva care poarta un obiect branduit, mai mult ca sigur castigat la vreo promotie: o sapca, o borseta, un tricou sau un ceas. La o asemenea concurenta acerba intre promotii reprezentand produse similare, castiga cea care are conceptul cel mai creativ si identifica premii capabile sa comunice mesajul brandului .

De cele mai multe ori, promotiile la produse concurente sunt aproape concomitente. Aceasta se datoreaza faptului ca o actiune de promovare a vanzarilor este cel mai rapid si eficient instrument pentru a contracara atacurile concurentei. Publicitatea are efecte care se manifesta mai tarziu. Asadar, daca apare o promotie la cafea, sa zicem, putem anticipa ca, la foarte scurt timp, va fi urmata de alte promotii la acelasi tip de produs. In aceste conditii, trebuie sa existe cel putin un element suficient de puternic, care sa diferentieze promotiile. Acest element este creativitatea din jurul mesajului pe care il poarta premiile. Promotiile din Romania au in portofoliu cateva premii memorabile: basculanta si cei 150 de porci din campania pentru coniacul Unirea, actiunile Murfatlar si aprovizionarea cu vin pe viata sau "fiarele" (10 rable pe patru roti reconditionate) "pentru fiara din tine" oferite de Sprite. Aceste promotii au constituit excelente instrumente de comunicare a brandului cu targetul sau. Si, mai mult, au contribuit in mod esential la pozitionarea brandului, cu efecte pe termen lung, contrar teoriilor clasice potrivit carora promotiile erodeaza brandul.

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Oameni

Sectiune



Branded


Related