Buzz cu Claudiu Dobrita (Creative Director, Grey)
IQads: Grey a castigat un Silver pentru Lenor (la categoria Unconventional Use of Ambient) si un Bronze pentru Eastpak (la categoria AdPrint Outdoor & Poster) anul asta la AdPrint. Va motiveaza asta mai tare sa mergeti mai mult pe neconventional in viitor?
Claudiu Dobrita: Premiile ne confirma doar ca ceea ce facem in fiecare zi e bine si ca publicitatea se misca in directia buna, mai aproape de lumea adevarata, cu mai multa relevanta si mai putina aroganta. Neconventionalul se redefineste in fiecare zi. Pana acum cativa ani, bannerele de net erau neconventionale, acum sunt banale ca format, dar gasesti bannere care te surprind asa cum gasesti publicitate outdoor care te surprinde. Din punctul asta de vedere, e bine sa fii mereu neconventional, atata vreme cat cei cu care vorbesti inteleg de ce ai facut asta.
IQads: Apropo de intrebarea anterioara, ce parere ai de introducerea in festival a noilor categorii de Alternative Media? Sunt suporturile neconventionale o forma prin care va supravietui printul?
Claudiu Dobrita: Nu cred ca media alternativa e facuta sa ajute printul, dimpotriva. De aceea se si numeste media alternativa. Dar AdPrint face - si face foarte bine - ceea ce printul in sine ar trebui sa faca pentru a supravietui: se reorienteaza, largindu-si aria de referinta.
IQads: Ce crezi ca se va intampla cu printul in Romania? Juratii aveau pareri impartite in ceea ce priveste printul. Juratii aveau pareri impartite in ceea ce priveste printul. Belgienii sunt de parere ca printul trebuie sa se reinventeze, italienii spun ca la ei printul inca functioneaza.
Claudiu Dobrita: La noi e mai bine decat la altii, deocamdata. De fapt, e gresit spus "mai bine", asta e mersul lucrurilor. Printul, asa cum il stim inca, e cel care are piciorul cel mai adanc in groapa si, odata cu el, o intreaga lume, ma refer la oameni orientati si rodati pe mediile clasice. Daca acei oameni nu se reinventeaza si ei, asta poate insemna un declin al craftului, al maiestriei, si e mare pacat.
IQads: Crezi ca o executie buna poate salva o idee mai putin valoroasa?
Claudiu Dobrita: Nu, o idee proasta merita o executie proasta asa cum o idee buna te obliga la o executie pentru care sa-ti bati capul. Dar o executie buna pentru o idee buna poate fi simpla si la obiect, o executie buna nu inseamna complicatenii artistice acolo unde nu e cazul. E o proportie care, cand e debalansata, se vede de departe.
IQads: Hai sa ne uitam putin si in gradina vecinilor. Ce lucrari castigatoare la AdPrint te-au impresionat?
Claudiu Dobrita: Printurile pentru Zurich Chamber Orchestra, Perrier, campania outdoor pentru T-mobile sunt idei bune cu executii ca la carte, premiate deja peste tot pe unde au trecut. La fel si campania pentru Fiat 500. Din pluton mi-a placut un ad la o clinica dentara, cu o ilustratie simpla, aproape naiva, care spunea intr-o secunda o poveste misto.
IQads: Ce astepti de la AdPrint 2011, din punctul de vedere al organizarii, categoriilor de concurs, jurati, lucrari inscrise etc.?
Claudiu Dobrita: Sa fie la fel de exigent ca pana acum.