Buzz cu Bogdan Moraru (Art Director, Propaganda)
IQads: Propaganda a castigat un Bronze pentru Gold FM (la categoria Press & Magazine) anul asta la AdPrint. Descrie-ne putin ideea din spatele executiei.
Bogdan Moraru: Am luat, am luat :). Pai, este o chestie emotionala legata de copilaria noastra: casetele originale erau foarte rare. Asa ca toata lumea avea casete copiate dupa alte casete care erau copiate dupa alte casete si tot asa. Si atunci, pentru trupele pe care le iubeam, ne desenam noi copertile. So, cei care asculta muzica gold stiu despre ce este vorba ;). O sa-l las si pe Tudor, copywriter-ul care a lucrat la campanie, sa raspunda la intrebarea asta.
Tudor Pascanu: Campania de imagine Gold e un omagiu adus adevaratilor fani. Ei sunt ascultatorii postului. Si ei sunt cei pe care un "Beat It" ii pune cu falca-n palma a la "Ba, tare mai era Maical asta!" si le aduce aminte de cum erau vremurile casetelor. Cand, daca erai cu adevarat fan, stateai ore intregi cu limba intre dinti, bibilind la coperta albumului "original".
IQads: Ce parere ai despre introducerea in festival a categoriei "Unconventional Media"? Sunt suporturile neconventionale o forma prin care va supravietui printul?
Bogdan Moraru: Aaaaa, foarte tare! Printul o sa supravietuiasca atata timp cat o sa existe ziare sau reviste. Neconventionalul nu are treaba cu printul (decat in masura in care manifestarea lui este in print).
IQads: Care crezi ca se va intampla cu printul in Romania? Juratii aveau pareri impartite in ceea ce priveste printul. Belgienii sunt de parere ca printul trebuie sa se reinventeze, italienii spun ca la ei printul inca functioneaza.
Bogdan Moraru: Parerea mea este ca printul poate foarte bine sa ramana asa cum este, atata timp cat iti spune ceva frumos, amuzant, emotional etc. Nu cred ca printul este pe moarte pentru ca e un mediu vechi. Ci pentru ca, de obicei, (ca si tv-ul) printurile sunt foarte proaste.
IQads: Si pentru ca tot am vorbit de jurati, ce parere ti-a facut juriul de anul asta? Din punctul tau de vedere, e jurizarea in echipa mai profesionista decat jurizarea individuala?
Bogdan Moraru: Iar nu cred ca are legatura cu echipa, ci doar cu nivelul de implicare. Mi-a placut juriul ca a dat premii lucrarilor care meritau. Din pacate, cam putine...
IQads: Hai sa ne uitam putin si in gradina vecinilor. Ce lucrari castigatoare la AdPrint te-au impresionat? Care ti s-a parut ca are o idee puternica in spatele executiei?
Bogdan Moraru: Foarte frumoase cele pentru Opera, pentru Granny's fries, pentru Lenor, pentru Muzeul de banda desenata... de fapt toate, mai putin cea pentru Perrier :)
IQads: Ce astepti de la AdPrint 2011, din punctul de vedere al organizarii, categoriilor de concurs, jurati, lucrari inscrise etc?
Bogdan Moraru: Aaaaaaa, imi placea mai mult la Brasov. Seminarii misto, mai multi participanti, cam atat.