Buzz cu Adrian Preda (Chief Creative Partner, Tempo Advertising)
IQads: Tempo a castigat un Bronz pentru Ajax (la categoria Unconventional Use of Ambient) anul asta la AdPrint. Va motiveaza asta mai tare sa mergeti mai mult pe neconventional in viitor?
Adrian Preda: Media neconventionala este zona cu cea mai mare bataie de cap dintre toate canalele de comunicare. Si asta pentru ca, daca ai o idee ce se bazeaza pe folosirea unui mediu ce nu a mai fost niciodata utilizat, te lovesti de atotputernicul "nu-ti face nimeni asa ceva".
Pe de alta parte, impactul unei idei de genul asta este foarte mare. In cazul Ajax Glass, rapoartele pe care le-am primit de la client arata o crestere de 34% fata de acceasi perioada a anului precedent. Eu zic ca merita cu varf si indesat. Nu stiu daca ne vom axa neaparat pe media neconventionala. O campanie are nevoie si de ATL-ul clasic pentru a fi puternica, iar un proiect de genul Ajax Glass poate fi ca scortisoara in cappucino. Sa-i intregeasca gustul.
IQads: Apropo de intrebarea anterioara, ce parere ai de introducerea in festival a categoriei de neconventionale? Sunt suporturile neconventionale o forma prin care va supravietui printul?
Adrian Preda: Era normala introducerea de unconventional media. Neconventionalul este doar o forma speciala de outdoor. Daca exista Outdoor & Poster, e absolut firesc sa existe si neconventionalul. In plus, in categorie exista doua subcategorii care sunt strans legate de folosirea mediilor clasice: unconventional use of print si unconventional use of outdoor.
IQads: Ce crezi ca se va intampla cu printul in Romania? Juratii aveau pareri impartite in ceea ce priveste printul. Belgienii sunt de parere ca printul trebuie sa se reinventeze, italienii spun ca la ei printul inca functioneaza. Care e situatia printului in Romania?
Adrian Preda: Avem o manie, data probabil de toate stirile apocaliptice din jurul nostru, sa profetim cu voce grava moartea unui canal media. Acum cativa ani era TV-ul. Acum vad ca e printul.
Nu cred in moartea printului. Fireste ca publicatiile au fost lovite grav de criza si ad-ul de presa nu-si va mai taia partea leului din bugetele mari de media, insa nu va disparea. Asa cum aparitia kindle-ului nu va face sa dispara cartea obisnuita.
IQads: Si pentru ca tot am vorbit de jurati, ce parere ti-a facut juriul de
anul asta? Din punctul tau de vedere, e jurizarea in echipa mai profesionista decat jurizarea individuala?
Adrian Preda: Nu am vazut toata expozitia, asa ca nu imi dau seama daca a fost o jurizare permisiva sau foarte dura. Lucrarile castigatoare sunt, insa, foarte bune (am vazut cinci lucrari premiate la Cannes 2009) si am vazut altele care vor fi sigur lei la Cannes 2010. Personal, cred ca o jurizare in echipa este mult mai echilibrata decat una individuala.
IQads: Hai sa ne uitam putin si in gradina vecinilor. Ce lucrari castigatoare la AdPrint te-au impresionat? Care ti s-a parut ca are o idee puternica in spatele executiei?
Adrian Preda: Au fost multe lucrari foarte bune, insa preferata mea este campania pentru orchestra de camera din Zurich. O idee superba, executata impecabil. Mi-a placut mult si campania pentru muzeul de banda desenata, executia cu "Moartea lui Marat" m-a facut sa rad in hohote.
IQads: Ce astepti de la AdPrint 2011? (din punctul de vedere al organizarii, categoriilor de concurs, jurati, lucrari inscrise etc)
Adrian Preda: Sper ca anul viitor sa avem tot atat de multe agentii straine si nivelul lucrarilor premiate sa ramana la fel de sus.