[AdPrint 2010] "Agentiile ar trebui sa se poata inscrie direct si la categoriile de Best of"

Interviu cu Brian Fraser (Executive Creative Director, McCann Erickson London) si Colin Nimick (Executive Creative Director, OgilvyOne London), presedintii juriului AdPrint 2010

IQads: Cum vi s-a parut nivelul general al festivalului din acest an?
Brian Frazer: Nu sunt foarte familiar cu inscrierile de anul trecut, dar am vazut lucrari bune anul acesta. Nu am observat nimic spectaculos, dar consider ca standardul a fost chiar bun.
Colin Nimick: Cred ca nivelul ar fi fost mai ridicat daca nu ar fi fost o perioada de criza financiara.
Brian Frazer: Criza este peste tot in lume.

IQads: Va asteptati ca acest trend sa se manifeste si la editia urmatoare, tinand cont ca in aceasta zona criza este mai profunda in 2010 decat in 2009?
Brian Frazer: Probabil.

IQads: Daca ar fi sa alegeti trei lucrari care v-au placut cel mai mult care ar fi acestea si de ce?
Colin Nimick: Campania "Flowers" - Lenor- pentru ca este foarte simpla si eficienta; campania "Melting" pentru Perrier; campania "Furniture Messages" pentru IKEA; campania "For Greatest Fans" pentru Gold FM.
Brian Frazer: Ei sunt de altfel si castigatorii.

IQads: Unde vedeti viitorul printului?
Brian Frazer: Printul este in continuare important. Depinde insa foarte mult din ce punct de vedere te uiti la print. Se va lansa ipad-ul acum si multi oameni isi culeg informatiile din ziarele si revistele online, direct de pe acest device. Si atunci te poti intreba: este sau nu print? Poti sau nu interactiona cu el? S-ar putea ca in 5 ani de zile de acum inainte informatia sa nu mai fie tiparita pe hartie, totul sa fie pe ecran si aici intervine intrebarea daca il mai consideri sau nu print. Acesta este trendul acum in lume.
Colin Nimick: Cred ca trebuie sa ne uitam diferit la print si sa nu il mai privim doar ca pe un mediu intins pe hartie, pentru ca tehnologia pe care o avem acum la dispozitie ne permite sa il impingem spre alte dimensiuni. Printul este un mediu deosebit prin care poti ajunge la target si interactiona cu el, nu este doar un mediu trecator, ci unul care vine el in interactiune cu tine.

IQads: Daca ati putea sa oferiti sugestii organizatorilor festivalului care ar fi acestea? Ce ati schimba sau ati aduce in plus?
Colin Nimick: In prezent castigatorul la "cel mai bun craft" este ales dintre castigatorii celorlalte categorii, iar eu consider ca ar trebui sa le fie permis agentiilor sa inscrie si direct in categoriile "best use of art direction", "best use of craft", "best use of copywriting", "best use of illustration", "best use of photography", "best use of typography". Executia este foarte importanta si din pacate, in special in aceste vremuri foarte dificile, este lasata ultima, fiind un pic neglijata. Am vazut multe lucrari illustrate, iar acest lucru cred ca este din cauza faptului ca fotografia este foarte scumpa. De aceea consider ca este important sa se focuseze si pe executie, aceasta reprezentand o parte extrem de importanta din rezultatul final. O idee oricat de buna ar fi nu este relevanta daca nu este si executata bine.

IQads: Ati intalnit deci lucrari cu idei bune, dar care nu au fost implementate si executate asa cum v-ati fi asteptat?
Brian Frazer: Cred ca au fost cateva lucrari bune care ar fi putut sa fie mult mai bune daca ar fi fost duse si mai departe si executate mult mai bine.

IQads: Ce impresie v-au lasat lucrarile din Romania?
Brian Frazer: Este greu, pentru ca in momentul in care jurizezi lucrarile nu stii din ce tara provin ele. Si deci nu as putea raspunde corespunzator la aceasta intrebare. Singura campanie pe care o retin acum este cea pentru Gold FM. Ceea ce nu stiu cat este de relevant.
Colin Nimick: Initial nu am inteles-o, dar am citit explicatia si atunci a devenit relevanta pentru context.

IQads: Probabil ca ati venit la festival cu anumite asteptari, au fost ele realizate?
Brian Frazer: Nu am stiut la ce sa ma astept. Dar a fost o experienta foarte placuta. Locatia este fantastica. A fost distractiv. Am avut un juriu bun.
Colin Nimick: A fost o dezbatere sanatoasa, nu am asistat la diferende.

IQads: Au fost anumite criterii pe care le-ati setat inainte procesului de jurizare pentru ceilalti membrii ai juriului?
Colin Nimick: Brian a spus ca o idee buna trebuie sa fie executata foarte bine.
Brian Frazer: Nu am premiat numai din punctul de vedere al ideii. Am cautat si idee si executie, aveam nevoie de amandoua.

IQads: Ce ati spune ca a facut diferenta intre o lucrare premiata cu Aur si una cu Argint si una cu Bronz?
Brian Frazer: Nu este vorba doar de un singur criteriu, ci pur si simplu de lucrarea care a facut diferenta. A existat o singura intrebare: daca este mai buna ca poster sau ca transmedia. Dar doar atat. Aici ne-am situat. Si se intampla asta la unele festivaluri unde pur si simplu toata lumea apreciaza in mod deosebit o anumita lucrare.
Colin Nimick: Cred ca este vorba despre lucrari care au reusit la mai multe niveluri, care au reusit sa creeze un raspuns, un impact din partea noastra, cu un insight puternic si bine conturat.

IQads: Credeti ca exista lucrari prezente la AdPrint 2010 care au sanse la Cannes?
Brian Frazer: Da. Una sau doua. (n.r. rade).
Colin Nimick: Cred ca Lenor are sanse mari la Cannes.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related