Nu stiu ce simtiti voi, dar pe mine toamna ma enerveaza la culme. Mi-e foarte greu sa ma acomodez cu ploaia devenita rece, intepatoare, cu picaturile acelea mari care te lovesc nemilos si care iti sfarteca hainele ajungand direct in suflet. Nu pot sa ma obisnuiesc nici cu ideea ca apropierea unei noi veri este atat de departe incat parca si visele cu sunet de valuri, cu piele jilava sau cu gust de inghetata se dilueaza si curg. In aceasta situatie nu imi ramane decat sa ma intalnesc cu prietenii care stiu intotdeauna de ce, sa imi inec amarul intr-o carte cu mii de pagini sau sa-mi vars nervii decimandu-mi salariul prin magazinele de tot felul. Daca primele doua variante reprezinta un mod universal de distractie, in cel de-al treilea caz poate mi se intampla foarte des sa apara si saturarea. Si spun asta pentru ca nu vad nici un fel de placere in a merge la shopping atunci cand ai intr-adevar nevoie de ceva. Ce te faci spre exemplu daca escapadele anterioare ti-au golit ciorapul de sub saltea. Va spun eu, ceea ce in mod sigur stiti si voi: cautati. Prin ploaie. Si ajung din nou la remarca din prima fraza: toamna ma enerveaza la culme.
Nu acelasi lucru il pot spune despre noua reclama la Altex. Din fericire sunt departe de a ma identifica cu personajul principal 1. pentru ca este barbat si 2. pentru ca inca imi pot tine obsesiile in frau. Totusi, facand abstractie de faptul ca problema de comunicare este rezolvata printr-o exagerare, pot spune ca de prima data cand am vazut spotul m-am gandit ca, in anumite momente, chiar mi se potriveste. De altfel, nu cred ca vreunul din romanii cu venituri medii spre mici care au asistat voit sau nu la spectacolul tragico-comic din spitalul de nebuni descris in reclama a raspuns cu "nu" la intrebarea enuntata in finalul: "Ai innebunit cautand cel mai mic pret?". Evident, daca faci parte din target vei spune "da". Totusi, chiar daca ma simt indirect bagata in seama, nu pot sa nu observ o oarecare neconcordanta cu unele studii care sustin ca de obicei, femeia este cea care se implica cel mai mult in deciziile de achizitionare. Mai ales ca vorbim aici de o marca unisex, de un magazin care nu face discriminare pe genuri si unde se gasesc in special electrocasnice, adica produse indispensabile unei femei.
Presupunand faptul ca in familiile romanesti barbatul este inca cel cu banul si cu ultimul cuvant, de unde si alegerea unui nebun si nu a unei nebune, am sa trec pestre acest aspect, pentru a ma concentra asupra noutatilor strategice..
Uitati de doctor, veniti la Altex
Dupa ce campaniile anterioare au incercat sa ne faca sa credem ca de la Altex poate cumpara in rate chiar si un cersetor, acum asistam la noi dezvaluiri despre caracteristicile brandului.
Astfel, departadu-ma de toate cometariile potrivit carora promisiunile din reclame se aplica doar la televizor, si concetrandu-ma asupra firului epic din spot, intreg scenariu ma duce cu gandul la un "produs" pseudo-paliativ, mai puternic in anumite cazuri decat un medic. Daca este asa sau nu ramane de vazut. Important este ca noua campanie merge pe aceeasi pozitionare promitand totodata consumatorului o noua recompensa.
Punem pariu ca este cel mai mic pret
Ramanind in sfera beneficiului care este de fapt in mintea consumatorului si nu neapart in produs, strategia de marketing a celor de la Altex ma arunca intr-un hatis de intrebari la care nu am inca un raspuns transant. Gasesti sau nu la Altex cele mai mici preturi? Pentru ca nu vreau sa ma transform intr-un personaj real al spotului in cauza, am sa ma ghidez in primul rand dupa ce se spune in campanie. Si rationamentul ar fi urmatorul. De ce sa nu cred in ce mi se promite din moment ce asistam practic la un pariu intre companie si potentialul cumparator, pe care fiecare doreste sa-l castige. Smecheria este ca vorbim de un pariu incorect, as spune. Pentru ca ambele parti mizeaza, tacit, pe aceeasi parte a monedei: pe faptul ca la Altex este intr-adevar cel mai ieftin. Concluzia? Sah la nebun. Finalul partidei se va decide insa in magazine.