Deciziile de business pe brand-uri nu sunt niciodata sarcini usoare. Ca sa ingreuneze si mai tare lucrurile, foarte rar aceste decizii se iau in Romania, atunci cand vorbim de brand-uri globale. Exista echipe multi-functionale de brand, un soi de supra-structuri globale ale companiilor, care iau decizii astazi pentru ce se va intampla cu brand-ul peste doi, trei sau cinci ani. Ei decid daca si cand au loc lansari de produse noi sau up-grade-uri ale unor produse vechi, ei decid cum va arata packaging-ul, ei decid care va fi conceptul creativ si uneori chiar si campania de comunicare.
Cum Romania face parte din zona Middle East & Africa pentru cele mai multe companii, deciziile se iau evident la Lausanne, Geneva, Londra sau New York, fiindca oamenii de marketing de acolo isi imagineaza ca inca n-am coborat de suficient timp din copaci cat sa gandim cu creierele noastre.
Asa am ajuns sa avem in Romania o frumoasa campanie pusa in practica de agentia Leo Burnett pentru Marlboro Ultra Lights. Campania este foarte reusita in opinia mea, doar ca, atunci cand directia e gresita, cu cat mergi mai repede, cu atat sansele sa ajungi unde ti-ai propus scad simtitor.
Marlboro Ultra Lights??
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative: