[AdPrint 2010] Pe bugete mari, clientii nu risca sa investeasca in new media si cer printuri

Buzz cu Enrico Dorizza (Executive Creative Director, Leo Burnett Italy) si Milos Obradovic (Art Director, Leo Burnett Italy), membri ai juriului AdPrint 2010

Cititi si varianta Europei de Nord.

IQads: Prima intrebare: Cum a decurs jurizarea de vineri?
Enrico Dorizza: In primul rand, trebuie sa spun ca juriul a fost alcatuit din oameni bine pregatiti, deci nu au fost controverse, in mare parte am avut cam aceeasi parere. A mers foarte repede, am terminat jurizarea intr-o singura zi.
Milos Obradovic: Stiti cum e, nu poti fi 100% de acord cu toata lumea, dar cred ca am reusit sa ne punem de acord si cred ca toti am fost impacati cu rezultatul jurizarii.

IQads: Ce parere aveti despre sistemul asta de jurizare, in echipe de jurati?
Enrico Dorizza: Mi se pare foarte buna ideea de a juriza in echipa.
Milos Obradovic: Cand jurizezi un ad, nu esti niciodata sigur daca te uiti la o opera de arta sau la o lucrare mediocra. De-asta, in domeniul creativitatii, se lucreaza in echipa, pentru ca din confruntarea celor doua pareri reiese o opinie neutra.

IQads: Hai sa vorbim acum despre lucrarile pe care le-ati jurizat. Ce asteptari aveati inainte de jurizare?
Enrico Dorizza: Ma asteptam sa vad mai multe lucrari inscrise la categoria Alternative Media, chiar daca AdPrint-ul e dedicat printului. Nu s-a intamplat asta.
Milos Obradovic: Intr-un an ca asta, te-astepti sa nu vezi prea multe lucrari, iar lucrarile inscrise sa nu fie la acelasi nivel ca acum 3-4 ani, pentru ca agentiile se concentreaza sa supravietuiasca, sa castige bani si sa faca business, mai degraba decat sa produca o lucrare super creativa. Si chiar daca reusesc sa faca asta, costurile ce tin de inscrierea intr-un festival sunt primele care sunt taiate. Mai bine platesti un cec cuiva, decat sa platesti fee-ul de inscriere in festival.

IQads: Dar ce parere au clientii vostri despre print? Cati va cer sa includeti printul in campanii?
Milos Obradovic: Prea multi! :)
Enrico Dorizza: Stim ca printul se afla pe o panta descrescatoare, dar inca este cerut de clienti. Mai ales daca e vorba de un proiect nou. Media traditionala (TV, print, radio) e inca foarte importanta.
Milos Obradovic: Pe bugete mari, clientii nu risca sa investeasca in new media. Vor ceva pe TV pentru ca stiu ca asta le aduce foarte multa vizibilitate. Dar depinde foarte mult de la tara la tara. In Italia, TV-ul are o penetrare foarte mare, italienii se uita foarte mult la tv.

IQads: V-am intrebat asta pentru ca echipa de jurati din Belgia mi-a spus ca la ei clientii nu prea mai cer printuri.
Milos Obradovic: Depinde de mentalitatea fiecarei natiuni. Tarile de Jos si tarile nordice au o alta viziune asupra lumii, deci si clientii privesc altfel lucrurile, in timp ce tarile din Sud-Estul Europei, cum sunt Italia si probabil si Romania, sunt putin mai traditionaliste, in anumite privinte.
Enrico Dorizza: Depinde de la client la client, cu cine vorbesti.
Milos Obradovic: Exact, depinde ce fel de client ai, daca e un client mare, cum ar fi o banca sau daca e unul mic, dar vrei sa faci ceva dragut pentru el, depinde si de cum e organizata agentia in care lucrezi...
Enrico Dorizza: Depinde, de asemenea, cu ce target vorbesti. Daca te adresezi tinerilor, probabil print-ul nu e solutia potrivita. Chiar daca prin print intelegem si Outdoor-urile. Acum, in Italia, ruleaza o campanie outdoor imensa, nu se poate s-o ratezi.
Milos Obradovic: Da, e vorba de campania Diesel - Be stupid. Nu cred ca outdoor-ul va muri vreodata! E un mediu atat de puternic, incat nu cred ca va disparea vreodata. Te loveste, il vezi, e acolo!

IQads: Ce parere aveti despre ideea de a avea un festival dedicat printului, asa cum este AdPrint. Mai ales in acest nou context conturat de criza?
Enrico Dorizza: Imi place ideea ca timp de cateva zile se vorbeste despre asta. Cred ca e bine ca festivalul se deschide si pe celelalte medii de comunicare.
Milos Obradovic: Cred ca ar fi nevoie si de altceva legat de partea vizuala a printului, care sa deschida perspectiva si spre celelalte medii.

IQads: Ultima intrebare e o curiozitate personala. Cunoasteti vreun publicitar roman?
Enrico Dorizza: Din pacate, nu.
Milos Obradovic: Am facut cunostinta ieri cu cativa fosti colegi de agentie ai lui Nick Hine, din perioada cand a lucrat la Saatchi&Saatchi Romania. Mi s-a spus ca Daniela (n. red. Nedelschi) e printre cei mai buni Art Directori din Romania. Creativii romani nu sunt foarte cunoscuti in afara, insa cred ca vom incepe sa mai auzim de ei daca vor castiga premii.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Branduri

Campanii

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related