[AdPrint 2010] Printul - Cenusareasa publicitatii in Europa de Nord

Buzz cu Joost Berends (Founder & Creative Director, mortierbrigade Belgium) si Philippe de Ceuster (Partner & Creative Director, mortierbrigade, Belgium), membri ai juriului AdPrint 2010

Cititi si varianta Europei de Sud.

IQads: Cum a decurs jurizarea lucrarilor inscrise la AdPrint?
Joost Berends: A mers foarte repede, in doua ore am terminat. A fost destul de clar ce era bun si ce nu, discutiile s-au concentrat mai mult pe premii, daca sa fie Aur sau Argint.

IQads: Deci nu ati avut dezbateri, ati fost toti de acord.
Joost Berends: Ba da, au existat cateva dezbateri. Cateodata e foarte clara diferenta intre tarile din sud fata de cele din nordul Europei, in ceea ce priveste modul de a juriza.

IQads: Cum vi se pare sistemul asta de jurizare, in echipe de jurati?
Philippe de Ceuster: Este un sistem nou, cred, nu stiu daca mai exista pe undeva. E fun, discutam impreuna si decidem ce lucrare e buna si care nu e foarte reusita. Si, cumva, decizia are mai multa greutate, pentru ca reprezinta parerea a doi oameni.
Joost Berends: Dar cred ca votarea de dupa discutii a fost individuala, deci nu trebuia sa exprimi parerea asumata de doua persoane.

IQads: Hai sa vorbim acum despre lucrarile pe care le-ati jurizat. Ce asteptari aveati inainte de jurizare?
Joost Berends: Nu aveam asteptari prea mari pentru ca printul trece prin niste momente grele, e un canal media folosit din ce in ce mai putin. Asa ca am fost surpins sa vad niste campanii foarte bune, cum ar fi Perrier, de exemplu. In Belgia, avem pareri diferite in ceea ce priveste o anumita lucrare sau campanie. Asa ca nu conteaza neaparat din ce tara vii, ci si in ce agentie lucrezi, daca e parte dintr-o retea globala sau e o agentie independenta.

IQads: Ati observat un trend in lucrarile pe care le-ati jurizat? Ati gasit un punct comun al lucrarilor?
Philippe de Ceuster: Au fost lucrari destul de clasice. Acum cativa ani, graphic design-ul a luat amploare. Si anul asta au fost cateva lucrari care s-au bazat pe asta, dar cred ca s-a cam terminat trendul asta.
Joost Berends: Si a mai fost un trend: imaginea mare, cu un logo foarte mic sau poate o semnatura mica, dar s-a dus si asta. De-a lungul anilor, creativii au tot facut lucrari pentru festivaluri, dar cred ca s-a cam terminat si etapa asta. Un lucru bun pe care l-am observat e ca lucrarile pe care le-am vazut sunt lucrari reale. Grand Prix-ul e o campanie reala, care a rulat, a vazut-o toata lumea, produsul e foarte vizibil. Cred ca e foarte important, daca vrem ca printul sa supravietuiasca, lucrarile trebuie sa fie reale, sa nu fie fake-uri.

IQads: Apropo de supravietuirea printului... In era internetului si a neconventionalului, cati din clientii vostri va mai cer printuri in campanii?
Philippe de Ceuster: Foarte putini. Desi, pentru clientii din banci, aparitia in ziar e inca destul de importanta.

IQads: Voi mai aveti ziare in Belgia? In Romania, multe ziare au trecut la editia online.
Joost Berends: Avem vreo 8-10 titluri. Nu o duc toate foarte bine, si ele sufera de pe urma crizei, dar mixeaza bine online-ul cu varianta tiparita. As zice ca vreo 2-3 ziare o duc chiar foarte bine, au multa publicitate pentru banci si masini.. Revistele, intr-adevar, sufera. Trebuie sa se reinventeze acest mediu, pentru ca eu cred ca oamenii vor citi in continuare ziare si reviste.

IQads: Ce parere aveti despre ideea de a avea un festival dedicat printului, asa cum este AdPrint, in acest nou context conturat de criza?
Joost Berends: E foarte bine ca exista, au fost peste 300 de lucrari inscrise, au venit foarte multi oameni aici... Nu stiu, insa, daca va ajuta la schimbarea situatiei in care se afla printul acum.

IQads: Ultima intrebare e o curiozitate personala. Cunoasteti vreun publicitar roman?
Joost Berends: Am intalnit un publicitar roman anul trecut, intr-un juriu, cred ca era de la Ogilvy, dar i-am uitat numele.
Philippe de Ceuster: Eu nu stiu pe nimeni. Dar il stiu pe Hagi :) Vorbind serios acum, au fost cateva lucrari romanesti bunicele in concurs. N-au luat Gold, dar cred ca sunt niste trofee de Silver si Bronz pentru voi.

Intre timp, s-au anuntat si castigatorii.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Ogilvy Group România

Ogilvy România, parte din rețeaua internațională Ogilvy, este o companie WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume (NASDAQ:WPPGY). Pe piața locală, Ogilvy creează platforme de comunicare,... vezi detalii »

Oameni

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related