Interviu cu Andreea Rosca (Publisher, MONEY EXPRESS)
Revista de business MONEY EXPRESS a lansat saptamana aceasta campania de imagine "Martea, toate pisicile sunt albe". Headline-ul indraznet al campaniei isi propune o schimbare de atitudine in actualul context economic, venind cu un mesaj optimist care sa mobilizeze comunitatea de business spre noi initiative. Andreea Rosca (Publisher, MONEY EXPRESS) a acceptat invitatia noastra de a ne povesti mai multe despre obiectivul noii campanii, despre planurile editoriale ale MEX, dar si despre iesirea revistei din trustul Realitatea.Catavencu, impartasindu-ne opinia sa in ceea ce priveste evolutia revistei in contextul in care tot mai multe publicatii renunta la versiunea de print.
IQads: Revista MONEY EXPRESS exista pe piata din 2007. Care a fost scopul initial al revistei si catre cine era ea targetata?
Andreea Rosca: MONEY EXPRESS si-a propus intotdeauna sa scrie despre business mai viu, mai putin specializat si pretentios. A fost mereu o revista despre oamenii de dincolo de cifre si despre fenomenele economice. A fost mereu diferita prin felul in care abordeaza arta si cultura si prin numarul de pagini alocat acestui domeniu. Publicul ei este un public tanar si educat, original, cu mult curaj si initiativa.
IQads: S-a schimbat intre timp targetul revistei? Cui i se adreseaza MEX in 2010?
Andreea Rosca: Targetul revistei nu s-a schimbat, e cel descris mai sus.
IQads: Pentru ca tot am deschis subiectul "schimbari", MONEY EXPRESS a iesit din trustul Realitatea.Catavencu. Cum a resimtit brandul MEX aceasta miscare?
Andreea Rosca: Nu e un pas usor, mai ales in piata in care ne miscam astazi. Aceasta schimbare a avut, insa, ca rezultat direct, un sentiment de echipa mult mai puternic. Si nu ma refer doar la zona editoriala, ma refer la intreaga echipa minunata care lucreaza pentru revista, de la redactori, la distributie, marketing si evenimente. Suntem o echipa mult mai mica, dar implicata 100% in destinul revistei.
IQads: In contextul in care tot mai multe publicatii renunta la versiunea de print, cum vedeti evolutia revistei MEX? Considerati ca investitia in print e, in continuare, profitabila?
Andreea Rosca: Fac parte din acea categorie de oameni care cred ca presa tiparita va continua sa existe. Cel mai greu va fi pentru cotidiane, pentru ca stirea este astazi instantanee, dar publicatiile perioadice vor continua sa existe. Daca este bine scrisa, placerea de a citi o revista nu poate fi gasita in online. Nu stiu ce rate de profit va mai putea produce cuvantul tiparit. Au fost vremuri in care profitabilitatea era de peste 40% - probabil ca nu vom reveni niciodata in acea zona. Dar pot fi profitabile.
IQads: Prin ce canale e distribuita revista acum?
Andreea Rosca: Incercam sa fim cat se poate de eficienti, sa ne orientam cu precadere catre punctele in care publicul nostru este prezent. Distribuim mult prin reteaua moderna - magazine specializate (Inmedio, Relay, Rkiosk), benzinarii (OMV, Agip) si marile retele (Real, Carrefour, Diverta etc). Incercam sa ne concentram efortul de distributie si promovare acolo unde avem cele mai bune rezultate.
IQads: Saptamana asta ati lansat o noua campanie de imagine a revistei. Care a fost insight-ul pe care l-ati declinat in executii?
Andreea Rosca: Cu totii traim inconjurati de tot felul de idei preconcepute despre afaceri, piete, succes si esec. Multi chiar credem in superstitii, credem ca "marti, toate pisicile sunt negre". Pisica noastra alba e un simbol pentru cei care vad dincolo de aceste sabloane, cei care incearca chiar daca reusesc sau nu. E un anumit fel de a fi si de a gandi care iti permite sa analizezi, sa iti asumi riscul si sa mergi mai departe. Si, pe parcusul acestui drum,invatand din experiente, ajungi sa capeti din ce in ce mai mult fler, instinct pentru business. De aici si legatura intre headline-ul campaniei si slogan.
Fara aceasta mentalitate, afacerile nu ar exista. Ne-am dori sa existe cat mai multi oameni care gandesc astfel si ne-am dori ca MONEY EXPRESS sa fie revista lor si a celor care se identifica si aspira la acest model.
IQads: Campania e dezvoltata intern sau a fost realizata in colaborare cu o agentie de publicitate?
Andreea Rosca: Am dezvoltat campania intern, avem o echipa foarte buna de creatie si productie.
IQads: Ce canale media contine media planul noii campanii?
Andreea Rosca: Am inclus in campanie tot ceea ce am considerat ca putem acoperi fara sa avem foarte multe resurse. Avem tv, radio, online, print, indoor (Zoom TV si Elevate), centre de business si ne folosim si de reteaua de distributie. Pe toata perioada campanei avem expunere preferentiala a revistei la punctele de vanzare.
IQads: Ce planuri editoriale are MEX?
Andreea Rosca: Am lansat, in februarie, sectiunea Antreprenor ca parte din revista. Este un produs foarte bun si noi credem cu adevarat in potentialul antreprenorial din aceasta tara. Cele 16 pagini ale sectiunii -pe care cititorii o vor gasi in revista in ultima zi de marti din luna- cuprind povesti de business care ne dorim sa fie deopotriva surse de inspiratie, studii de caz sau chiar prilej de autoreflectie pentru cei care citesc. In fiecare numar, Antreprenor va cuprinde un interviu cu unul dintre cei mai importanti antreprenori romani, articole dedicate start-upurilor si afacerilor mici, dar si cate un articol semnat de unii dintre cei mai cunoscuti business guru pe plan international, de la Michael Porter, Warren Bennis si Rosabeth Moss Kanter la Philip Kotler.
In plus, vom avea si alte produse pe care le vom anunta la timpul lor.