Cum e sa scrii texte pentru Cosmote?

Cum te diferentiezi ca tone of voice intr-o categorie aglomerata cum este telecom-ul?
E ca la filme: in mai toate filmele el se indragosteste de ea dar, cu toate astea, avem drame, thrillere, filme istorice, SF, horror, filme cu spioni sau Avatar. Chiar daca subiectul e asemanator, conteaza felul in care spui povestea: in ce context o duci, pentru cine o spui, daca vorbesti serios sau, din contra, faci o parodie. Cele 3 mari branduri de Telecom prezente la noi au personalitati diferite, fiecare incercand sa emuleze personalitatea publicului tinta, a consumatorului. In functie de personalitatea lui, acest consumator prefera un anume gen de filme, chiar si atunci cand vorbim despre filme de numai 30 de secunde. Deci, daca iti cunosti targetul, nu e greu sa te diferentiezi.

Cat de mult te solicita un copy pentru un client din Telecom?
Pentru ca ciclul de viata al produselor e foarte redus in categoria asta, totul trebuie sa se deruleze pe fast-forward. Deadline-urile mereu foarte stranse te invata ca poti sari anumiti pasi care ti se pareau necesari cand lucrai pentru alte branduri. E un eveniment cand gasesti timp sa faci un storyboard pentru o prezentare. In general n-ai timp de ilustratii colorate si ppt-uri cu muzica in fundal etc. Trebuie sa scrii ceva mai multe scripturi decat pentru un client obisnuit si intr-un timp ceva mai scurt. Daca Seherezada ar fi fost contemporana cu noi, probabil ar fi fost copywriter pe Telecom :) Dar faptul ca la sfarsitul zilei constati multumit ca lucrurile se intampla, spoturile bune se produc si rezultatele se vad, te face sa vezi si partea buna a lui fast-forward. Aici conteaza mult si deschiderea clientului: ma bucur ca printre spoturile pe care le-am facut pentru Cosmote pot sa enumar cateva care au adus ceva fresh in comunicarea pe Telecom din Romania. Pot da ca exemplu spoturile Cosmote - Tamara si Petru sau Cosmote - 6 milioane, care vin si sa ilustreze concret ce am spus inainte despre diferentiere si tone of voice.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info
Sectiunea Insider cuprinde opiniile profesionistilor din marcom despre knowhow, experiente, observatii, schimbari, dificultati, oportunitati si tendinte din activitatea lor profesionala.
Opiniile exprimate in articolele Insider reprezinta exclusiv punctul de vedere al autorilor lor.
Daca esti specialist in comunicare, PR, marketing, digital, research si vrei sa publicam opinia ta in aceasta sectiune, ne poti contacta aici.


Branduri

Sectiune



Branded


Related