Ce sa va SPUN?

De cite ori mi se cere sa scriu, ma intreb daca am ceva de spus; pina mai acum citiva ani as fi zis si eu, ca orice om care e de ceva vreme in advertising, ca da, pina la urma - cred ca am si eu ceva de zis, nuh?

Advertisingul / comunicarea a avut perioada ei de glorie in care poate cu totii ne imaginam si credeam sincer ca avem ceva de spus: avem de spus clientilor cum sa construiasca equity, sa genereze vinzari si sa cistige share; avem de spus consumatorilor - ca-i cunoastem, ca stim de ce au nevoie, stim ce-i distreaza si ce le place, stim chiar si de ce nu au nevoie, pentru ca nu-i asa, softurile minune si focusurile ne ajuta sa stam la birou si sa ne cunostem consumatorul!

Epoca de aur s-a dus si, o data cu ea, si advertisingul de sera, si iata-ne asaltati de consumatorul in control, selectiv si demanding, plin de personalitate, care zice ca are el ceva de spus - si uite asa, de citiva ani incoace, se anunta cu emotie o noua era in advertising; o era in care analistii si trendsetterii ne promit oportunitatea reinventarii, provocarea la inovatie pragmatica, la initiative extraordinare, care distreaza sau salveaza bani, si care cu siguranta vor fi valorizate si apreciate de consumatori.

Astfel am ajuns si eu (tot cu emotie), la concluzia ca depasim pragul lui A SPUNE advertising si ajungem SA FACEM advertising; si iata cum reinventati, avem sansa sa stam in rind cu consumatorii care deja FAC advertising. Ce noroc pentru orice iubitor de provocari si om de actiune!

Au trecut citiva ani in care citiva mai curajosi marketeri AU FACUT ADVERTISING, asumind ca riscul reinventarii poate aduce cu sine mai mult decit mentinerea share-ului, chiar cresterea lui. In rest, ma uit in jur si nu aud decit ca nu se poate FACE ADVERTISING, dar cu siguranta putem SPUNE despre el, ce nu e OK?

Si te uiti prin reviste si la TV, privesti panouri si te intrebi ca trezit dintr-un lung somn intr-un SF, in ce an suntem? Ah, SE SPUNE despre facebook si youtube si cineva ne promite ca " refresh your world", desi nu face nimic in sensul asta.
Pentru ca n-am nimic DE SPUS, o sa dorm si eu putin, ca toata lumea. Treziti-ma si pe mine, pliz, daca se FACE advertising.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded