IAB si IQads sustin concursul de creativitate online "Call4Istanbul", organizat de Foundation of Advertising din Turcia, si invita specialistii romani independenti sau din agentii interactive sa participe cu propuneri.
In contextul nominalizarii orasului Istanbul drept capitala culturala europeana in anul 2010, concursul Call4Istanbul are ca tema principala comunicarea online a acestui oras ca o destinatie turistica atractiva pentru tinerii europeni.
Brief-ul pus la dispozitie de organizatori este unul lejer, fara restrictii, participantii putand da frau liber imaginatiei utilizand asa cum considera potrivit informatiile privitioare la atractiile Istanbulului, asa cum sunt ele prezentate pe site-ul concursului, la adresa www.call4istanbul.com.
Participantii
Concursul este deschis tuturor profesionistilor online din tarile europene membre in asociatiile IAB Europe si EACA, care pot participa individual sau in echipe de pana la maxim 4 membri, cu conditia ca acestia sa aiba o experienta de minim 3 ani de activitate in industria comunicarii online.
Propunerile trebuie facute in conformitate cu cerintele organizatorilor si vor fi postate de catre participanti pe site-ul dedicat concursului pana la data de 30 Aprilie 2010.
Juriu international
Evaluarea propunerilor se va face in 2 etape si va lua in considerare strategia propusa, ideea creativa si propunerile media facute de catre participanti.
Prima evaluare (7-15 mai) se va derula online si va beneficia de partiparea unui juriu international de aproximativ 50 de persoane, fiecare dintre acestia reprezentand IAB-ul din fiecare tara membra a IAB Europe. Desemnarea castigatorului sau a echipei castigatoare se va realiza de catre un juriu special alcatuit din 15 membri care se va reuni la Istanbul.
Cu o experinta de 10 ani in industria online din Romania si in calitate de membru al Consiliul Director al IAB Romania, Ana Maria Bogdan (Digital Consultant) va face parte din juriul preliminar.
Premiantii
Premiile vor fi acordate pe 30 iunie 2010, in cadrul Crystal Apple Creativity Awards. Castigatorul sau echipa castigatoare va primi 16.500 Euro sau o vacanta de lux la Istanbul pentru toti membrii echipei, precum si bilete la concertul "360˚", sustinut de trupa U2 la Istanbul in septembrie 2010.
In plus, primii 5 finalisti vor participa la etapa finala desfasurata la Istanbul, ca invitati speciali ai organizatorilor.
Creata in 2006, Asociatia IAB Romania (www.iab-romania.ro) reprezinta industria de publicitate si marketing online, reunind cele mai importante companii din domeniul publicitatii pe internet: regii de media, agentii de publicitate, furnizori de servicii in domeniul publicitatii online si publisheri autohtoni. Asociatia IAB Romania este o asociatie profesionala, fara scop lucrativ, neguvernamentala, apolitica si autonoma, care isi propune sa protejeze si sa promoveze interesele profesionale si investitiile realizate pe piata de publicitate online din Romania, sa elaboreze standarde ale industriei si sa creeze cadrul pentru autoreglementare. Asociatia IAB Romania este membru al asociatiei IAB Europe participand ca membru fondator la reconfigurarea acestei asociatii in 2008.
Avand ca principal obiectiv dezvoltarea pietei de publicitatea online, organizatia IAB Europe (www.iabeurope.eu) reuneste 25 de asociatii nationale IAB din Europa. Beneficiind de sustinerea a peste 5000 de companii, IAB Europe coordoneaza la nivel regional activitati de public affairs, benchmarking, cercetari de piata, standarde si modele de buna practica pentru industrie. Adobe, BBC.com, CNN, Netlog, Nilesen Online, Ernst & Young, Microsoft Europe, News Corporation sau Yahoo! sunt doar cateva dintre membrii corporate ai IAB Europe.
Avand o audienta de peste 150.000 de unici lunar, IQads este cel mai important produs media dedicat industriei de comunicare din Romania. IQads este o marca a Blue Idea, parte din F5, compania de web a trustului Realitatea.Catavencu. Din portofoliul companiei Blue Idea face parte si SMARK (www.smark.ro), comunitatea profesionistilor in marketing din Romania.