Buzz cu Adrian Botan (Creative Partner & Chief Regional Intrapreneur, McCann Erickson)
IQads: Spuneai saptamana trecuta la Mobile Advertising Congress ca nu crezi in publicitatea pe mobil, ci doar in marketing pe mobil. De ce crezi ca nu functioneaza mobile advertising-ul?
Adrian Botan: Statisticile din Romania ne arata ca foarte multi dintre cei care fac publicitate pe mobil inteleg prin asta sms care de obicei din pacate inseamna sms-spam (inteleg ca sms-urile reprezinta peste 70% din piata de mobile marketing). Ei bine, eu cred ca mesajele comerciale ne-solicitate, pe model spam, nu fac decat rau atat celor care advertizeaza, cat si consumatorilor. De exemplu, in email-marketing, mediul care este cel mai aproape de sms, exista o eticheta, o curtoazie care presupune sa ceri acordul celor care primesc mesajul, sa livrezi valoare reala si utilitate celor mail-uiti. Exista si legi in tari mai civilizate, cum este CAN-SPAM Act 2003 in USA, care te obliga la cateva lucruri de bun simt printre care si sa introduci optiunea de unsubscribe, de exemplu. Cum dai unsubscribe unui sms nu am aflat pana acum. Si nici daca exista legi in Romania.
Comentarii
Problema nu este modalitatea si modul haotic in care se face targetarea. (de fapt nu se face).
Ar fi ideal sa existe o autoritate unde sa se poata raporta spam-urile pe mobil. S-avem bafta!
@Otilia_D gandeste-te cat de imbecile sunt mesajele de sarbatori trimise la toata agenda. targetarea "imprastiata" face parte din definitia spam-ului: mesaje nesolicitate, nepersonalizate. tot spam, insa de la prieteni. Da, ar trebui sa existe o autoritate, pana atunci providerul de telefonie mobila ar trebui sa se auto-reguleze si sa ofere deschis optiunea de unsubscribe. Sau sa ofere un incentive.
Totusi cred ca exista modalitati mai profitabile de a face bine marketing mobil si o sa vedeti ca apar tot mai multe aplicatii. cititi aici:http://tiny.cc/xQBA1