Peste 800.000 de copywriteri doar in Romania

In sufletul fiecarui roman care are cont pe Facebook bate o inima de copywriter inflacarat. Lucreaza in fiecare zi la deadline. Crezi ca e usoara presiunea statusului? Crezi ca trebuie sa scrii pur si simplu ce faci? Hahaha. Simpatic. Statusul trebuie sa aiba un hook, un twist, trebuie sa iasa in evidenta in calupul de statusuri de pe pagina. Numai el, saracul copy de facebook, numai el stie de cate ori a scris si a sters, a completat si a corectat pana cand sa dea Publish.

Ca nimeni nu pune status ca sa anunte ce face. Rare sunt statusurile sincere de genul "Pe la birou, stau". Lumea pune status ca sa adune commenturi si likeuri. Aici e presiunea. Statusul necomentat sau nelikeuit e o lovitura de moral pentru orice facebooker adevarat si consolarea ca "Eh, n-o prea fi lumea pe net" nu elimina presiunea urmatorului status. Si de cine esti judecat? Chiar de prietenii tai.

Asa ca nu va mirati ca aici se nasc copywiterii adevarati, in conditiile vitrege ale Facebook-ului.

Toata lumea stie testul ala "interesant" dat atunci cand te angajezi in publicitate cu o poza "nebuna" pe care trebuie sa pui tu cel mai "surprinzator" headline. Pai stresul asta il au cei 800.000 de romani de pe Facebook in fiecare zi cand trebuie sa puna cate un comment pe o poza a vreunui prieten. Sa vezi aici presiune de comment out of the box.

Abia astept noile interviuri la agentiile de publicitate. Ce portofolii, ce reclame, ce interesantenii. La interviu o sa se intrebe simplu "Ai cont pe Facebook? Ia sa vedem noi, ce statusuri pui tu? Ce commenturi bagi pe poze? Ce medie de likeuri ai? Dar de commenturi? Ai facut vreun grup? Ia sa vedem, cata lume i-a dat join" Pentru ca, vorba aia, zi-mi ce status ai ca sa-ti zic cine esti. Statusul spune multe despre om: gandeste in engleza, ii plac jocurile de cuvinte, fura din versurile melodiilor, da la prima mana, etc.

Parca vad, la un moment dat, o sa apara o poveste de succes a unui tip care "parca-si aminteste": "Atunci cand m-am angajat, directorul de creatie mi-a inchis portofoliul, a scos telefonul si a zis. Ia sa vedem ce status ai pe facebook. A iesit din camera si asta a fost. M-a angajat."

Deci putem sa stam linistiti, la copywriteri, sky's the limit. Special pentru ei am facut grupul "La ce statusuri am, merit sa fiu copywriter" (cine nu se prinde unde e, sa nu-si mai bata capul) unde, mai stii, poate povestea de succes de mai sus poate deveni realitate. Ofer toolul asta industriei. Un grup de unde poate oricine sa selecteze dintre copywriterii de Facebook.

Si, daca stau sa ma gandesc un pic, iau acum Flickr-ul si rezolv si partea de art directori.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Sectiune


Comentarii

Titus Capilnean
acum 14 ani
"Lumea pune status ca sa adune commenturi si likeuri. Aici e presiunea." - Cred ca majoritatea prietenilor mei de pe Facebook nu sunt atat de ahtiati dupa like-uri si comentarii. Daca se va intampla asta, atunci comunicarea autentica va disparea si lumea se va muta pe alt canal(asa cum am migrat de pe Hi5, unde era bataie pe comentarii si five-uri).

"La interviu o sa se intrebe simplu "Ai cont pe Facebook? Ia sa vedem noi, ce statusuri pui tu? Ce commenturi bagi pe poze? Ce medie de likeuri ai? Dar de commenturi? Ai facut vreun grup? Ia sa vedem, cata lume i-a dat join" Pentru ca, vorba aia, zi-mi ce status ai ca sa-ti zic cine esti."

Nu mi se pare corect sa verifice angajatorul ce materiale aleg sa arat eu prietenilor mei - daca am un cont protejat pe Facebook, il am cu un motiv foarte bine definit - e personal.

Cred ca articolul asta s-ar fi potrivit mai bine pentru Twitter - acolo sunt copywriterii adevarati - claritate si concizie in 140 de caractere(sau mai putin)

Theodora Dumitrascu
acum 14 ani
Tulai Doamne!
matei brancu
acum 14 ani
inca un plicticos!
Let Stuff
acum 14 ani
prietenii tai care nu isi pun statusuri ca sa adune commenturi si likeuri nu vor si nu au vrut niciodata sa devina copywriteri. cu alte cuvinte, nu sunt in target. deci singurul lucru pe care ai putea sa-l corectezi la ce a spus Catalin este metafora '800 000'.
Alexandru Marinescu
acum 14 ani
Scuza-ma, dar nu am putut sa ma abtin de la a folosi acel subiect.

Chiar o sustin pe glenn aici, avand in vedere ca am foarte multi prieteni care viseaza la un post de copy si care se gandesc cate 2 ore la ce status sa-si puna sau alte detalii asemanatoare. Twitter-ul e un pic mai nisat si inca nu are destui "curajosi" care sa-l foloseasca in mod constant, dar cand vine vorba de facebook, la nivelul de copy si artsi avem "fara numar" :))

De cand cu aceste unelte de promovare personala, lumea incepe sa devina experta si in probleme de marketing, cum ar fi targetarea: "Oare ce status sa-mi pun ca sa-si dea seama ca e pentru ea? ".

gloria csiszer
acum 14 ani
Apreciez entuziasmul cu care ai scris articolul. Totusi cred ca exagerezi cu generalizarea. Ca sa stai ore intregi sa te chinui sa scoti trei cuvinte pe facebook ar insemna sa n-ai alte lucruri de facut.

Copywriteri ajung cei care in primul rand citesc de le sar capacele, si mai apoi scriu.

andreea sandu
acum 14 ani
am completat 600 de cimpuri ca sa ma inscriu pe acest site birocratic dar trebuia sa iti zic ca imi place cum ai scris!!nu vrei sa scrii si pt o revista??
dana savuica
acum 14 ani
hahah, gigabine, si uite ce comentatori seriosi ai, tzzai, ia si un like de-aci:) aaa. am sters -o


Branded


Related